5

عاقبت سیاه مجذوبان نورعلی تابنده

  • کد خبر : 57820
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
عاقبت سیاه مجذوبان نورعلی تابنده
دراویش افراطی که خود را مجذوب نورعلی تابنده کرده بودند و از هر شرایط و امکاناتی که داشتند برای قطب وقت فرقه استفاده کردند، امروز جز بدنامی و سرافکندگی چیزی برای آنان نمانده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دراویش افراطی فرقه نعمت الهیه بعد از فوت نورعلی تابنده دچار اختلافات مبنایی و فکری با یکدیگر شدند و یک پراکندگی اساسی رو در جمع فرقه‌ای‌شان تجربه کردند. با قطبیت علیرضا جذبی، بی‌توجهی و بی‌اعتنایی سران فرقه به آنان، ضربه مهلکی بود که انتظارش را نداشتند.

بالأخص دراویش زندانی که به خاطر سیاست‌های نورعلی تابنده و بقا فرقه، سال‌ها مجازات حبس و دوری از خانواده را تحمل کردند اما ثمره آن چیزی جز پشیمانی و ندامت نداشت.

امروز افراطیون به‌شدت از بدنه فرقه فاصله گرفتند و هرکدامشان در یک‌گوشه‌ای، خودشان را مشغول زندگی روزمره‌شان کردند. برخی از افراطیون مهاجرت کرده و در کشورهای اروپای شرقی اقامت می‌کنند. بعضی از آنها در گوشه و کنار کشور به دنبال خاطرات نخ‌نما شده و تکراری‌شان رفته و به بسترهای فضای مجازی پناه آوردند.

دراویش افراطی که خود را مجذوب نورعلی تابنده کرده بودند و از هر شرایط و امکاناتی که داشتند برای قطب وقت فرقه استفاده کردند، امروز جز بدنامی و سرافکندگی چیزی برای آنان نمانده است. مرید بازی‌های این طیف افراطی دوام و بقایی نداشت.

برنده این بازی شخص نورعلی تابنده بود که در زمان حیاتش به‌خوبی آنان را ازنظر فکری و جسمی استثمار فرقه کرده بود و بازنده واقعی این دراویشی هستند که در زمان وی، آن‌چنان مرام و مسلک فقری را خود را به رخ دراویش کشیدند که گوی سبقت را از سایر مشایخ و مریدان ربوده بودند، اما امروز راهی جز سکوت و گوشه‌نشینی پیدا نکردند.

نام و یاد دراویش مجذوبان نور در تاریخ سیاه فرقه نعمت الهیه بسته شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!