0

جریانی به ظاهر علمی علیه دین

  • کد خبر : 62737
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
جریانی به ظاهر علمی علیه دین
خطــری کــه امــروزه بــا آن رو برو هســتیم، تزریــق یــک تفکــر و فلســفه الحــادی بــه نــام علم بوده کــه بســیار خطرناک اســت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، امـروزه جریـان الحاد از طریـق علـم، در حـال مطـرح شـدن اسـت و ایـن گونـه نیسـت کـه علـم هـم فقـط بـه دانشـگاه یـا دبیرسـتان اختصـاص داشـته باشـد، بلکـه مفهوم‌ســازی، ساده‌ســازی و عمومی‌ســازی علــم یــک حرکـت جـدی اسـت، البتـه خـود عمومی‌سـازی علـم تـا جایــی کــه علــم محســوب می‌شــود، پدیــده بســیار مبــارک و ارزشــمندی اســت، امــا خطــری کــه امــروزه بــا آن رو بــرو هســتیم، تزریــق یــک تفکــر و فلســفه الحــادی بــه نــام علــم بــوده کــه بســیار خطرنــاک اســت، و برخــی بــا مطالعــه دو کتــاب بــه ظاهــر علمــی همــه باورهایشــان بــه هــم می‌ریــزد.

لاجــرم در ایــن زمینــه بایــد برنامه‌ریــزی مناســبی صــورت گیــرد کــه چــه کارهایــی انجــام و چــه بنیه‌هــای علمــی تقویــت و از نظــر فکــری و علمــی چــه تلاش‌هایــی بایــد انجــام شــود.

الحاد جدید، وصف جریانی است که به دنبال نشست‌های تلویزیونی و مطبوعاتی مهمترین چهره‌های این جریان همچون داوکینز، هیچنز، دنت و هریس از سوی رسانه‌ها در تابستان و پاییز ۲۰۰۶ مطرح شده و به زبانها افتاد.

این جریان با بهره گرفتن از «همه‌فهم‌کردن علم» به ویژه زیست‌شناسی و علوم‌شناختی، و با تکیه بر داروینیسم به عنوان جهان‌بینی خود، موجی از دین‌ستیزی را به راه انداخته است. این جریان را می‌توان جریان به ظاهر علمی علیه دین و باورهای دین دانست.

پاورقی: حجت‌الاسلام شاکرین- ویــژه‌نامـه بـررسـی و نقدالحاد جدید- هفتـــه‌نامـه افــق حــوزه – بهمـن ۱۳۹۸

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=62737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!