3

کلیسای متحد متدیست ممنوعیت‌های رابطه با هم‌جنس را برداشت

  • کد خبر : 63232
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۲۲
کلیسای متحد متدیست ممنوعیت‌های رابطه با هم‌جنس را برداشت
نمایندگان کلیسای متحد متدیست (از شاخه‌های کلیسای پروتستان) در نشست عمومی خود به برداشتن ممنوعیت‌های هم‌جنس‌گرایی رأی دادند.

یه گزارش پایگاه خبری مفاز، مجمع عمومی کلیسای متحد متدیست از ۲۳ آوریل تا ۳ مه پس از هشت سال برگزار شد. این مجمع در سال ۲۰۲۰ به خاطر همه‌گیری کووید لغو شده بود. از ۲۰۲۰ به این سو و در سایه‌ی تلاش‌های کلیسا برای فراگیرترشدن و پذیرفتن اصلاحات در نگاه‌هایش به جنسیت، بخشی از روحانیت محافظه‌کارتر جدایی‌شان را از این کلیسا اعلام کردند و فرقه‌های جدید تأسیس کردند.

کلیسای متحد متدیست که مرکزش در ایالات متحده آمریکاست، ۱۳ میلیون عضو در جهان دارد.

در سه روز آخر این نشست عمومی، نمایندگان کلیسا علی‌رغم مخالفت‌هایی درونی، به لغو ممنوعیت‌هایی مرتبط با رابطه با همجنس رأی داده و اعلام کردند که کلیسا دیگر نمی‌تواند از پذیرفتن کشیش‌هایی که می‌گویند همجنسگرا هستند، امتناع کند.

آنها پنجشنبه «اصول اجتماعی بازبینی‌شده» (اعلامیه‌ی ارزش‌های کلیسا) را تأیید کردند که بر خلاف نسخه‌ی قبلی، دیگر همجنس‌گرایی را «ناسازگار با آموزه‌های مسیحیت» نمی‌داند و همچنین ازدواج را پیمانی بین دو فرد بالغ توصیف کرده و نه پیمانی بین «زن و مرد» و منحصر به زوج‌های دگرجنس‌گرا.

نمایندگان با ۴۴۷ رأی موافق در برابر ۲۳۳ رأی مخالف تصویب کردند که کلیساهای متحد متدیست و کشیش‌هایشان دیگر منعی در برگزاری آیین‌های مراسم عروسی برای زوج‌های همجنس‌گرا ندارند. این البته همراه است با اینکه کسی نمی‌تواند کشیش‌ها را به برگزاری چنین مراسمی در صورت تمایل نداشتن خودشان وادار کند.

لغو این ممنوعیت‌ها با اعتراض‌های داخلی از سوی بخش محافظه‌کارتر کلیسا همراه بود؛ یعنی بخشی از محافظه‌کاران که کماکان در این فرقه مانده‌اند، زیرا بخش دیگری پیش از برگزاری این نشست عمومی بین ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ کلیسای متحد متدیست را ترک و فرقه‌های جدید تأسیس کرده‌اند.

با وجود این، کلیسا قانون جدیدی را هم تصویب کرد که بر اساس آن کلیساهای وابسته به کلیسای متحد متدیست می‌توانند خودآیینی منطقه‌ای داشته باشند. به این اعتبار، کلیساهای محافظه‌کارتر در مناطقی همچون شرق اروپا یا آفریقا می‌توانند ممنوعیت‌های هم‌جنس‌گرایی را حفظ کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=63232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!