2

پیکر شهید رئیسی در جوار مضجع منور رضوی آرام گرفت

  • کد خبر : 64002
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸
پیکر شهید رئیسی در جوار مضجع منور رضوی آرام گرفت
مردم مشهدالرضا، دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی و نیز استان‌های همجوار امروز حماسه‌ای دیگر از حضور خود را بر تارک تاریخ این سرزمین خلق کردند و حتی ساعاتی پیش از آغاز رسمی مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور شهید، با حضور گسترده و کم سابقه خود، خیابان‌های مشهد را مملو از جمعیت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مشهد پس از چشم‌انتظاری چندروزه برای خادم‌الرضا، شهید جمهور، سیدابراهیم رئیسی، برای پیشواز از پیکر پاک او آغوش گشوده است تا فرزند محبوب خود را تا خانه ابدی‌اش در جوار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) مشایعت کند.

هزاران نفر از مردم مشهد و استان خراسان رضوی به همراه زائران و مجاوران بارگاه منور امام مهربانی‌ها، حضرت رضا (ع) با چشمانی اشک بار و دل‌های پر از درد و آه فراق، از ساعت ها پیش به انتظار نشسته‌اند تا برای آخرین بار با رئیس جمهور محبوب خود وداع کنند.

مردم مشهدالرضا، دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی و نیز استان‌های همجوار امروز حماسه‌ای دیگر از حضور خود را بر تارک تاریخ این سرزمین خلق کردند و حتی ساعاتی پیش از آغاز رسمی مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور شهید، با حضور گسترده و کم سابقه خود، خیابان‌های مشهد را مملو از جمعیت کرده اند.

مردم شهیدپرور مشهد و شهرهای نزدیک به آن مانند قوچان، چناران، گلبهار، بینالود، فریمان نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و دیگر شهرهای استان و همچنین زائرانی از دیگر نقاط کشور که خدمات شهید رئیسی در زمان عهده داری مسوولیت تولیت آستان قدس رضوی و نیز ریاست جمهوری را در خاطر دارند، از ساعتی قبل از آغاز رسمی مراسم تشییع رئیس جمهور شهید، با شعار «عزا عزاست امروز» به سمت خیابان امام رضا(ع) حرکت کردند تا خود را به مراسم برسانند.

از همان ابتدای صبح مردم دوستدار شهید رئیسی در فرودگاه‌ و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و همچنین بارگاه منور امام رضا(ع) به انتظار پیکر سید محرومان نشسته اند تا بتوانند پیکر مطهر او را بر دوش گرفته و تا خانه ابدی‌اش در جوار حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) مشایعت کنند.(1)

تنها کمتر از یک کیلومتر تا رسیدن به معشوق فاصله است

پیکر خادم‌الرضا روان در سیل جمعیت، لحظه‌به‌لحظه در حال نزدیک شدن به حرم مطهر بود تا در جوار معشوق آرام بگیرد. مردم اما در غم فراق رئیس‌جمهور خود لحظه‌ای آرام و قرار ندارند.

عقربه‌های ساعت، ۱۶ بعدازظهر را نشان می‌داد که اعلام شد ظرفیت صحن پیامبر اعظم که برای برگزاری مراسم سوگواری شهید رئیسی در نظر گرفته شده بود، تکمیل شده است.

حوالی ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه بود که پیکر رئیس‌جمهور به چهارراه دانش رسید و تنها کمتر از یک کیلومتر تا رسیدن به معشوق فاصله داشت. زائران و مجاورین اگر قصد ورود به حرم مطهر رضوی را داشتند، از صحن‌های دیگر امکان ورود به حرم مطهر رضوی وجود داشت ولی ورودی‌های صحن پیامبر اعظم بسته شد.

در حرم مطهر رضوی نیز پیش از اذان مغرب و عشاء در حالیکه صحن پیامبر اعظم مملو از جمعیت و دیوارهای بارگاه مطهر سیاه‌پوش بود، مراسم مداحی برگزار شد. در بخشی از مراسم مداحی، صوتی از آیت‌الله رئیسی در ستایش حضرت رضا(ع) نیز پخش شد.

پیکر شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی حدود ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه همگام با اذان مغرب و اعشاء در سومین شب از خردادماه ۱۴۰۳ هجری شمسی در آرامگاه ابدی خود در جوار مضجع شریف حضرت رضا(ع) آرام گرفت.(2)

پی نوشت:
1- جماران
2-ایسنا

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=64002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!