15

مروج انحراف و فریب زنان

  • کد خبر : 52038
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۱۰
مروج انحراف و فریب زنان
حمیدرضا مروجی از جمله کسانی است که با برگزاری کلاس‌هایی تحت عنوان «عرفان و اخلاق» آموزه‌های انحرافی فرقه ضاله صوفیه را ترویج می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مروجی در خلوت هایی که با بانوان برقرار می کند به آنان این جمله را به طور مرتب تکرار میکند که «من به تو نیاز دارم نیازم را بر طرف کن و تا وقتی جسم ها با هم در ارتباط نباشند. روح بالا نمی رود».

وی برای اقناع آنان به رابطه شمس و جلال الدین محمد بلخی معروف به مولوی و اطاعت بی چون و چرای او اشاره میکند و میگوید: «مولوی آنقدر شیفته و مطیع شمس تبریزی بود که دختر جوان خود را به عقد آن پیرمرد در آورد. همچنین به شاگردان خود میگوید: «خود» را به من بسپارید پشیمان نمیشوید و وقتی از او درباره علت این اطاعت سوال می شود می گوید: «راه طریقت غیر از راه شریعت است. مگر خضر این امتحانها را از موسی نکرد و وقتی موسی اعتراض کرد خضر او را رها کرد خضر وقتی آن بچه را کشت باطن را میدید و موسی ظاهر را و من اگر به شما بگویم که مقنعه خود را بردارید یا با من دست دهید من به باطن کار توجه دارم.

زیرا من در موی شما اسرار الهی و جلوه جمال خداوند را می بینم مروجی سبزواری در تلاش است تا خود را همانند صوفیه صاحب ولایت کلیه الهیه بداند و از رهگذران خود را در ردیف انبیاء و اوصیاء معرفی کند در حالیکه امیرالمومنین له فرمود: نحن أهل البیت لا یُقاس بنا أَحَدٌ فینا نزل القرآن و فیلا مَعْدِنُ الرِّسالَةِ، هیچشخص ی با ما اهل بیت قابل مقایسه نیست، قرآن در میان ما نازل شده و مرکز رسالت در میان ما است.1

خوف و رجاء

سران فرقه ها برای آنکه مریدان خود را به یک عبد فرمانبردار تبدیل کنند آنان را بین خوف و رجا قرار داده و مدام به آنان چنین گوشزد میکنند که اگر قصد سلوک و پیمودن راه نجات دارید، باید از ما اطاعت کنید و چنانچه لحظه ای بین ما شما این ارتباط قطع شود بی تردید به وادی هلاکت نائل میشوید. این گفتار بارها در سخنران آقای مروجی شنیده شده که میگوید: «طناب دست شیخ است نه سالک اگر شیخ طناب را رها کند بلایی بر سر سالک می آید که…..

نکته عجیب و قابل توجه از آقای مروجی اینکه وی ضرورت تبعیت از مرشد و استاد را تا حدی بالا برده است که معتقد است: اگر گرد پیر مدعی دروغگو نیز جمع شدی، اما در عین حال اخلاص داشته باشی خدا کمکت میکند و به جایی میرسی مثلا طرف ممکن است بنگی مصرف کرده و فکر میکند چیزی است. اما در عین حال باید از او تبعیت کرد.

البته استعمال دود و مواد مخدر در صوفیه، مساله رایجی است که خود درباره آن اشعار زیادی سروده اند:

بنگی زدیم و سرانا الحق شد آشکار      ما را به این گیاه ضعیف این گمان نبود

علامه طباطبایی این نیز به این مساله تصریح کرده و آورده است: «و لم یبق من التصوف إلا التکدى و استعمال الأفیون والبنج و هو الغناء، از عرفان صوفیه چیزی جز گدایی نمانده و استعمال مواد مخدر و بنگ را همان فنا فی الله می دانند.2

پی نوشت:
1. صدوق، عیون أخبار الرضا ، ج ۲، ص ۶۶
2. .طباطبایی، املزیان یف تفسری القرآن، ج5 ،ص 282.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 16در انتظار بررسی : 16انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.