1

اختلاف مسیحیت پروتستان با مسیحیت سنتی در تصور از خدا

  • کد خبر : 62620
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۱۵
اختلاف مسیحیت پروتستان با مسیحیت سنتی در تصور از خدا
امروزه مبلغان مسیحیت صهیونیستی در صدد هستند تا تصور یهود از خدا را به عنوان یک باور مسیحی مطرح کنند به این سبب است که بتوانند در میان مسیحیان حامیانی جدی برای صهیونیست ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مسیحیت پروتستان جریانی در درون مسیحیت است که تلاش می کند باورهای یهودی را در درون مسیحیت وارد نماید. در واقع مسیحیت پروتستان که مادر مسیحیت صهیونیستی است می کوشد تا قرائت و تفسیری از باورها ارائه دهد که در آن مولفه های یهودی به مثابه اصل مورد توجه قرار گیرند.

نکته قابل توجه اینجاست، حضرت عیسی علیه السلام اغلب باورهای یهودی را به دلیل تحریف و تقلبی که به آن دچار شده بودند رد می کردند تا حدی که آن ها را مجهول برای شنوده می دانستد. در انجیل فعلی که مورد پذیرش تمام شاخه های مسیحیت است آمده که حضرت عیسی علیه السلام خطاب به سامریان گفتند: «شما سامریان آنچه را نمی‏شناسید می‏پرستید امّا ما آنچه را که می‏شناسیم عبادت می‏کنیم»(یوحنا ۴:۲۲)

پس حضرت عیسی علیه السلام در این بخش با صراحت تصور یهود از خدا را باطل می دانند و عنوان می کنند که بنی اسرائیل هیچ شناختی از خداوند ندارد.

حال اینکه امروزه مبلغان مسیحیت صهیونیستی در صدد هستند تا تصور یهود از خدا را به عنوان یک باور مسیحی مطرح کنند به این سبب است که بتوانند در میان مسیحیان حامیانی جدی برای صهیونیست ایجاد کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=62620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!