0
با حضور جمعی از پیروان ادیان و مذاهب؛

گردهمایی محبان حسینی در پاکستان برگزار شد

  • کد خبر : 52480
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
گردهمایی محبان حسینی در پاکستان برگزار شد
همزمان با فرارسیدن تاسوعای حسینی در پاکستان همایش وحدت آفرین تببین سیره امام حسین (ع) به اهتمام خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و با حضور پیروان مذاهب اسلامی و ادیان الهی در شهر «پیشاور» پاکستان برگزار شد و سخنرانان تاکید کردند که عشق به امام حسین (ع) مرز نمی‌شناسد و آموزه‌های عاشورا باید جهانی شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، همزمان با واپسین روزهای دهه اول محرم و ایام عزاداری حضرت سید الشهدا امام حسین علیه السلام به همت خانه فرهنگ ایران در پیشاور و مشارکت انجمن بانوان ادبی حوا در ایالت خیبرپختونخوا همایش تبیین سیره حسینی با عنوان “حسین از آن همه است” با حضور علی بنفشه خواه سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، اصغر خسروآبادی سرپرست خانه فرهنگ ایران ، جمعی از پیروان ادیان الهی، رهبران مذاهب اسلامی و نخبگان سیاسی ایالت خیبرپختونخوا برگزار شد.

شماری از شاعران و چهره‌های ادبی شهر پیشاور در این گردهمایی وحدت آفرین اشعار و مقالات خود در وصف اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) بویژه کربلا و قیام عاشورا را قرائت کردند.

هارون سربدیال نماینده سیاسی جامعه هندوهای شهر پیشاور، شهزاد مراد کشیش و رییس کلیسای آل سینت، علامه عابد حسین شاکری معاون رییس حوزه علمیه شهید عارف الحسینی پیشاور، علامه سید ظفر علی شاه نقوی، رییس دفتر نماینده علامه سید ساجدعلی نقوی در قم به عنوان نمایندگان شیعیان، مفتی جمیل منصوری نماینده اهل تسنن، خانم روبینه معین رییس شاخه بانوان نهضت منهاج القرآن، سیده کنیز فاطمه رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه پیشاور و مولانا اقبال شاه حیدری از حزب جمعیت علمای اسلام از دیگر شخصیت‌های حاضر در همایش تبیین سیره حسینی (ع) بودند.

در آغاز برنامه سرپرست خانه فرهنگ ایران در پیشاور ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، درخصوص لزوم حفظ و مراقبت از وحدت بین مسلمانان و هماهنگی بین ادیان بویژه در ماه محرم طی سخنانی واقعه کربلا، فلسفه قیام عاشورا، حقانیت، جهاد و شهادت امام حسین علیه السلام راتبیین کرد.

شهزاد مراد، کشیش و رییس کلیسای آل سینت پیشاور با تاکید بر امنیت جامعه برای هر شهروند اظهار کرد : امنیت برای هر فرد شهروند بومی و غیر بومی بدون در نظر گرفتن مذهب و دین وی ضروری بوده و بدون امنیت هیچ کشوری نه می توان راه پیشرفت و توسعه را ادامه داده و نه می ‌توان تعظیم به شعائر و عبادات خود را انجام داد.

وی گفت: امام حسین علیه السلام برای نجات بنی آدم و برای بقا و حفظ انسانیت، جان ارزشمند خود را قربانی کرد. و ای کاش تمام انسان ها این ایثار و فداکاری‌های بی نظیر را پاس بدارند.

هارون سربدیال، رهبر سیاسی‌ و نماینده جامعه هندوهای پیشاور در سخنانی بیان داشت: امام حسین(ع) با شهادت خود در تمام ملت های جهان یک شور و بیداری را به وجود آوردند و به تمام مستضعفان جرات‌ قیام علیه حاکمان ظالم را بخشیدند.

وی اظهار کرد: یکی از مهم ترین آیین های مذهب هندو که با دین اسلام پیوند دارد، تجلیل و بزرگداشت دهه اول ماه محرم است و بنده به عنوان یک روحانی هندو با افتخار می توانم بگویم که ما نیز عزاداران امام حسین علیه السلام در ماه محرم هستیم.

علامه سید ظفر علی شاه نقوی، از مسوولان حزب شیعی پاکستان نیز گفت : بیزاری از ظلم در تمام ادیان و مذاهب یکسان بوده و امام حسین(ع) به تمام بشریت بیداری در مقابل ظلم و استبداد را آموخت و در مقابل ظلم محکم ایستاد.

وی ادامه داد : شخصیت حضرت امام حسین (ع) مختص هیچ فرقه، مذهب، دین، طبقه و یا قومی نبوده و حتی هندوها، زرتشتیان و مسیحیان با درس گرفتن از کربلا به اهداف خود می توانند برسند همان طور که سخنران پیش از من نیز به آن اشاره کردند.

وی با محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در اروپا گفت: حضور برادران مسیحی در این کنفرانس دلیل بر این است که در تعلیمات دین مسیحیت نیز بر محبت و امنیت تاکید شده و کارهایی را که موجب وخامت اوضاع و ایجاد ناامنی گردد مورد تایید هیچ مسیحی نبوده و هتک حرمت به قرآن را آنان نیز محکوم نموده اند. البته بایستی مشخص شود که دشمنان انسانیت و امنیت جهان پشت پرده این اعمال زشت و پلید چه اهدافی دارند.

علی بنفشه خواه، سرکنسول ایران در پیشاور با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان گفت: حماسه عاشورا شورانگیزترین حماسه تاریخ بشری بوده و نیرومندترین احساسات میلیونها انسان را برانگیخته و از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی نیز در گذشته است.

وی افزود: ارزش و اعتبار و عظمت شخصیت دلربای امام حسین (ع) و نهضت آن بزرگوار امروز همه را تحت تاثیر قرار داده است بطوری که نه تنها دوستان و پیروانش بلکه بیگانگان هم در مقابل نام با شکوه او سر تعظیم فرود می آورند و قیام مقدس کربلا را با احترام و تکریم یاد میکنند.

سرکنسول ایران با اشاره بر درس های حماسه عاشورا بیان داشت: نهراسیدن از غربت، شهادت و تحمل شکنجه و سختی ها در راه حق، رابطه ایمان، مقاومت و ایثار در راه اسلام و قرآن، پیروی از رهبر، فداکاری و اهتمام بر دشمن شناسی ضرورت فداکاری برای ارزشهای برتر، بصیرت و تکلیف شناسی در مواقع حساس جهاد با دشمن درون و برون، جمع تهذیب و سیاست، نقش خواص در دو جبهه حق و باطل، ارتباط سستی ایمان با لغزش ها، ارتباط دنیا طلبی با بی بصیرتی و سقوط درس‌های مهم از حماسه کربلا است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!