4

کلیسای کاتولیک اوکراین سند واتیکان در مورد ازدواج همجنس‌گرایان را رد کرد

  • کد خبر : 58412
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۷:۱۹
کلیسای کاتولیک اوکراین سند واتیکان در مورد ازدواج همجنس‌گرایان را رد کرد
کلیسای کاتولیک اوکراین اعلام کرد: سند واتیکان در مورد ازدواج همجنس گرایان را رد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رئیس کلیسای کاتولیک شرقی اوکراین گفت: سندی که پاپ فرانسیس این هفته آن را تأیید کرده و برکت را برای زوج‌های همجنس مجاز می‌داند، در مورد کلیسای او و آموزه‌های آن صدق نمی‌کند.

اسقف اعظم اسویاتوسلاو شوچوک گفت: سند واتیکان «معنای شبانی برکت در کلیسای لاتین را تفسیر می کند» اما هیچ اشاره ای به مسائل حاکم بر کلیسای شرقی یا کاتولیک یونانی نکرده است. بنابراین این اعلامیه صرفاً در مورد کلیسای لاتین اعمال می شود و هیچ نیروی قانونی برای مؤمنان کلیسای کاتولیک یونانی اوکراین ندارد.

شوچوک گفت: برکت دادن به یک زندگی یا خانواده را نمی توان از آموزه های کلیسا جدا کرد و چنین چیزی به هیچ وجه نمی تواند با آموزه های کلیسای کاتولیک در مورد خانواده به عنوان پیوند عشقی وفادار، ناگسستنی و بارور بین یک مرد و یک زن در تضاد باشد.

کلیسای کاتولیک شرقی طبق مناسکی شبیه به ارتدکس‌ها عبادت می کند، اما به موجب قرارداد قرن شانزدهم با رم در ارتباط است. سرکوب در زمان شوروی، کلیسا را مجبور به فعالیت زیرزمینی کرد و اکنون حدود ۴.۵ میلیون نفر یا تقریباً ۱۰ درصد از جمعیت اوکراین کاتولیک هستند.

در همین حال در سند دفتر اعتقادی واتیکان که هفته پیش فاش شد آمده است: کشیش‌های کاتولیک رومی می‌توانند به زوج‌های همجنس برکت دهند. این موضوع تنها مربوط به برکت دادن است و هیچ اشاره‌ای به مراسم مقدس ازدواج میان همجنسبازان نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!