4
دی ماه جاری؛

 دور نهم گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی برگزار می شود

  • کد خبر : 54010
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
 دور نهم گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی برگزار می شود
اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران به همراه زوریک کاراپتیان، مدیر خلیفه‌گری تهران با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران به همراه زوریک کاراپتیان، مدیر خلیفه‌گری تهران صبح امروز، (۱۱ شهریورماه) ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس این سازمان دیدار و در خصوص دور جدید گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ضمن تأکید بر مؤثر بودن گفت‌وگوهای دینی بین اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی و تداوم آن، از اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان به عنوان محور اصلی نشست‌های گفت‌وگوی بین ادیان این سازمان با گروه‌های مسیحی به نیکی یاد کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: حضور ارزشمند شما در گفت‌وگوهای دینی چه در ایران و چه در خارج از کشور برای ما مغتنم است و در جامعه‌ بین‌المللی در خصوص روابط بین ادیان، جایگاه ویژه و مهمی دارید.

تکرار اقدام هتاکانه علیه قرآن کریم یک حرکت سیستماتیک است

وی با قدرانی از مواضع صریح سیبوه سرکیسیان در قبال محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: تکرار اقدام هتاکانه علیه قرآن کریم اتفاق ساده‌ای نبود، بلکه یک حرکت سیستماتیک و برنامه ریزی شده بود که در پی آن نامه‌ای به رهبران ادیان جهان نوشتم و در قالب آن، خواستار تنظیم و تدوین «سند جهانی حقوق ادیان» شدم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور تأکید کرد: به نظر می‌رسد هر چقدر معرفی و تبیین الگوهای صحیح توسط رهبران ادیان بیشتر شود، به همان میزان شاهد مصونیت در قبال تحرکات هدفمند دشمنان دین و انسانیت خواهیم بود. به همین منظور، برگزاری و توسعه و استمرار گفت‌وگوهای دینی در حوزه مسائل روزمره را ضروری می‌دانیم.

دور نهم گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی

رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور با تقدیم دعوتنامه جناب جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه جهان برای شرکت در دور نهم گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی گفت: خوشبختانه گفت‌وگوهای خوبی بین اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی اتفاق افتاده است و ما آمادگی داریم که دور جدید آن را دی‌ماه سال جاری در تهران برگزار کنیم.

وی موضوع نهمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی را «خانواده در دنیای معاصر از دیدگاه اسلام و مسیحیت» دانست و گفت: مسئله خانواه دینی در عصر جدید یکی از مهمترین چالش‌های روز است. امروز، زیست عفیفانه و خانواده دین پایه مورد هدف قرار گرفته است بنابراین باید در این زمینه همکاری و مشارکت جدی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور بر ضرورت تشکیل بنیاد جهانی برای حفظ خانواده تأکید کرد و افزود: حفظ خانواده یکی از مهمترین دغدغه‌های جوامع امروزی است که به منظور تقویت آن و پیشبرد درک میان مردم فرهنگ‌ها و ادیان مختلف نیازمند تلاش‌های استراتژیک در گفت‌وگوهای دینی هستیم.

وی در پایان سخنانش، اظهار امیدواری که دور جدید گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی با حضور و مشارکت فعال اندیشمندان دو طرف به خوبی برگزار و به تصمیمات عملی منتج شود.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران نیز در سخنانی، با اشاره به روابط مسلمانان ایرانی و ارامنه به عنوان نمونه‌ای از همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان الهی، تأکید کرد: بسیار خرسندیم که اوایل سال آینده میلادی، شاهد برگزاری نهمین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی در تهران هستیم و امیدواریم این گفت‌وگوها به تحکیم پل‌های دوستی و تفاهم بین طرفین کمک کند.


وی از حضور جاثلیق آرام اول کشیشیان و هیأت همراه در نهمین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی در تهران خبر داد و گفت: جناب جاثلیق آرام اول کشیشیان، رهبر ارامنه حوزه آنتلیاس (20 دی تا 2 بهمن‌ماه) در ایران حضور دارند و علاوه بر شرکت در این دور از گفت‌وگوها، با جامعه ارامنه ایرانی دیدار خواهند داشت.

خلیفه ارامنه تهران افزود: این گفت‌وگوهای دینی که تاکنون هشت دوره آن با موفقیت سپری شده توانسته است، زمینه‌های ایجاد تبادل و همکاری فرهنگی میان ملت‌های مسلمان و مسیحی را فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیبوه سرکیسیان با اهدای کتاب «آثار هنری ایران دوره قاجار در ماتناداران ارمنستان» به رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که موضوع دینی این دور از گفت‌وگوها بسیار تأثیرگذار و مهم خواهد بود که باید به صورت پر رنگ بدان پرداخته شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!