1

چند خبر از دنیای مسلمانان

  • کد خبر : 63235
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
چند خبر از دنیای مسلمانان
صدور مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان در روسیه، برگزاری «تقویت هماهنگی بین پیروان ادیان» در مالزی، اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی و انتخابات شهرداری لندن از عناوین این بسته خبری مسلمانان است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «صادق خان» موفق شد تا در انتخابات شهرداری لندن بر رقیب خود از حزب محافظه‌کار غلبه و کرسی شهرداری پایتخت انگلیس را برای سومین دور متوالی حفظ کند.

خان که از سال ۲۰۱۶ کرسی شهرداری لندن را برعهده دارد، توانست با کسب ۴۳ درصد آراء سوزان هال از حزب محافظه‌کار را شکست داده و برای چهار سال دیگر بر مسند شهرداری لندن تکیه بزند.

این برای نخستین بار است که یک شهردار لندن برای سه دوره متوالی انتخاب می‌شود.

لندنی‌ها بازهم به شهردار مسلمان رای دادند

صدور مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان در روسیه

وزارت کشور روسیه اعلام کرد از این پس بانوان خارجی که به دنبال کسب تابعیت این کشور هستند می‌توانند از عکس دارای حجاب برای  پاسپورت خود استفاده کنند.
قانون جدید از تاریخ ۵ می یعنی ۱۰ روز پس از انتشار لازم‌الاجرا می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: در مواردی که اعتقادات مذهبی متقاضی اجازه حضور بدون پوشش در مقابل بیگانگان را نمی‌دهد، عکس‌ها باید با پوششی باشد که گردی صورت را پنهان نکند. بر اساس این گزارش، عکس‌های با روسری که چانه متقاضی را به طور کامل یا جزئی بپوشاند پذیرفته نخواهد شد.

مقامات در حال حاضر به شهروندان روسی اجازه می‌دهند هنگام درخواست پاسپورت، گواهینامه رانندگی و مجوز کار از عکس‌های با حجاب استفاده کنند.

برگزاری کنفرانس جهانی مبارزه با نژادپرستی در استانبول

نخستین کنفرانس بین‌المللی مقابله با تبعیض نژادی و تعصبات مذهبی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، روز گذشته شنبه از سوی سازمان «اتحاد علیه نژادپرستی و تعصب مذهبی» در استانبول برگزار شد.

این کنفرانس در دانشگاه صباح‌الدین زعیم با همکاری مرکز مطالعات اسلام و امور بین‌الملل دانشگاه و با حضور اندیشمندان، محققان و پژوهشگران چند کشور برگزار شد.

به گفته مسئولان این سازمان، هدف این کنفرانس مبارزه با تعصب مذهبی و نژادپرستی در همه اشکال آن، افشای جرائم مرتبط با آن، افزایش آگاهی عمومی در مورد این نارسایی‌ها و تلاش برای ترویج ارزش‌های مدارا و شهروندی است.

مالزی؛ میزبان شخصیت‌های دینی ۵۷ کشور جهان

کنفرانس بین‌المللی رهبران دینی با عنوان «تقویت هماهنگی بین پیروان ادیان» با نظارت و همکاری انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی و محمد بن عبدالکریم العیسی. رئیس رابطة العالم الإسلامي عربستان و مشارکت نزدیک به ۲۰۰ شخصیت مذهبی و روشنفکر از ۵۷ کشور جهان روز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

این کنفرانس قرار است در محورهای متعدد مرتبط با کثرت‌گرایی، مدارا، اعتدال، آموزش، ایجاد پل‌ و اشتراکات فراگیر را بررسی کند.

مالزی؛ میزبان شخصیت‌های دینی ۵۷ کشور

اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی

فدراسیون فوتبال فرانسه در نامه‌ای که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، از رؤسای برگزارکننده لیگ و مسابقات مناطق مختلف خواسته است استفاده از “ساق‌بند و جوراب‌های بلند” را ممنوع کنند، چرا که این نگرانی وجود دارد که این پوشش به یک نماد اسلامی تبدیل شود.

در این نامه که توسط یکی از مسئولان فوتبال فرانسه امضا شده، پوشیدن ساق‌بند و جوراب بلند فقط در صورت داشتن دلایل قطعی پزشکی امکان‌پذیر است.

به نوشته روزنامه “لوپاریزین” مخالفت با استفاده از ساق‌بند و جوراب‌های بلند می‌تواند به 2 دلیل باشد؛ یکی این که از اینگونه جوراب‌ها به‌عنوان حجاب استفاده شود که طبق فدراسیون فوتبال فرانسه و دولت در سال 2023 ممنوع شده است، و مورد دوم این است که این جوراب‌ها همسو با توصیه‌های اسلامگرایان، علاوه بر زانوها رانها را نیز می‌پوشاند.

انتشار این نامه عجیب با موجی از تمسخر و انتقاد در فضای مجازی همراه شده است، به‌صورتی که برخی کاربران با انتشار عکس‌هایی از “مسی” و “نیمار” با جوراب‌های بلند، نوشته‌اند: “طبق معیارهای فدراسیون فوتبال فرانسه، مسی و نیمار مسلمان هستند”.(تقریب)
اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=63235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!