1
امام جمعه ایلام:

امام خمینی(ره) به ما حیات طیبه بخشید/ مردم در انتخابات مشارکت حداکثری خواهند داشت

  • کد خبر : 18537
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۵:۲۸
امام خمینی(ره) به ما حیات طیبه بخشید/ مردم در انتخابات مشارکت حداکثری خواهند داشت
امام جمعه ایلام گفت: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به ما حیات طیبه بخشید و ما را زنده کرد و در هر کجای دنیا که پیروان ادیان الهی نفس بکشند، مدیون این مرد الهی هستند که دین را به صحنه اجتماع آورد و به همه عزت بخشید.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار، امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)  اظهار کرد: افتخار ما این است که شیعه جعفری هستیم شناسنامه مکتبی و مذهبی ما مزین به اسم امام صادق علیه‌السلام است، افتخار ما در دنیا و آخرت این است که پیرو مکتب امام جعفر صادق علیه‌السلام هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال امام راحل، روز تلخی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به ما حیات طیبه بخشید، ما را زنده کرد، شخصیتی که نه‌تنها تشیع و اسلام را بلکه دین را در دنیا احیا کرد،  در هر کجای دنیا پیروان ادیان الهی نفس بکشند، مدیون این مرد الهی هستند که دین را به صحنه اجتماع آورد و به همه عزت بخشید.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: ۱۵ خرداد سالگرد شهدای گران‌قدری است که به امام خمینی (ره) لبیک گفتند، مظلومانه و غریبانه به شهادت رسیدند و گمنام به خاک سپرده شدند، حضرت امام فرمودند ۱۵خرداد زنده نگه‌داشته شود تا جلادی شاه از خاطرها نرود و نسل‌های آتی جرائم شاهان سفاک را بدانند.

وی با طرح این سوال که چرا انقلاب کردیم، این مشکلاتی که الان در معیشت ما به وجودآمده است، آیا  بهتر نبود همان وضعیت سابق ادامه پیدا می‌کرد؟ تصریح کرد: برخی هم آن‌چنان از پیشینه خود و تاریخ گذشته بی‌خبرند که می‌گویند خوب زمان شاه وضع ما بهتر بود، بدترین مصیبتی که فرد یا جامعه می‌تواند به آن مبتلا شرایط خودباختگی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: در جواب این سئوال باید گفت که بی‌اختیاری شاه دست‌نشانده آمریکا و کارگزارانی که مرعوب دانش مادی و تکنولوژی غرب شده بودند، موجب شد شاه و کارگزارانش حتی کرامت انسانی خود را  فراموش کنند و اسلام راه هم به فراموشی بسپارند، احساس ذلت و حقارت و بردگی کنند، برخورد تحکمی غرب و آمریکایی ها با ما به‌عنوان شهروند ایرانی جوری بود که همان منش فرعونی قرآن کریم می فرماید که فرعون قومش را ذلیل و حقیر می‌شمرد.

امام جمعه ایلام ادامه داد:  آمریکایی و غرب این گونه القا می کردند که شما نمی‌توانید، شما نمی‌فهمید، شما کارایی ندارید و باید کسی شما را راهنمایی کند، وقتی که ملتی این موضوع را پذیرفتند که نمی‌توانند و شما حقیر و ذلیل هستید، در واقع از فرعون تبعیت کردند، آمریکایی‌هایی که به کشور ما آمده بودند، با همین شگرد، مسئولان را مرعوب کرده بودند و مردم نیز هیچ نقشی نداشتند و به‌راحتی از ما حق توحش می‌گرفتند، بنابر این قانون ننگین و ذلت‌بار کاپیتولاسیون به دست مجلس شورای ملی کشور شاهنشاهی ما تصویب شد که بر اساس آن هیچ ایرانی در مقابل جنایت‌های آمریکایی‌ها حق هیچ‌گونه اعتراضی ندارد، حق شکایت هم ندارد.

کریمی‌تبار  گفت: در زمان طاغوت در برابر آمریکائی‌ها به اندازه‌ای که ما برای حیوانات درنده الان ارزش قائل هستیم، برای ایرانی بودن ارزش قائل نبوده‌اند، اگر یک آمریکایی احدی از مردم ایران را می کشت، تنها حق داشتیم به سفارت آمریکا گزارش بدهیم که شهروند شما یک یا چند ایرانی را کشته است،این‌جا بود که امام خمینی (ره) فریادش بلند شد و فرمودند ای علمای اسلام به داد اسلامی برسید،  وقتی‌که عزت اسلامی و ایرانی زیر پا گذاشته‌ شد و هیچ حقی برای ما قائل نشدند، این‌جا بود که امام راحل قیام کرد  و مردم هم لبیک گفتند، قیام پانزده خرداد و ادامه آن تا زندان امام و تبعید امام و نهایت پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت.

وی گفت: امام راحل روح انسانیت را در ما دمید، از ذلت و بندگی طاغوت ما را به عزت بندگی خدا رساند، حیات طیبه در جامعه ایجاد کرد و مردم ما به پیشینه فرهنگی و ملی خود برگشتند، در مقابل استبداد، استعمار و ستمگران ایستادند و در مقابل نیز استکبار برای انحراف و نابودی انقلاب اسلامی تلاش کرد اما با مدیریت الهی امام خمینی (ره) و استقامت مردم نقش بر آب شد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه  سرفرازی امروز جمهوری اسلامی و ملت ایران مرهون مدیریت مدبرانه ولایت‌فقیه در کشور ماست، تصریح کرد: از آن ذلت، امروز به عزت رسیدیم و ما نمی گوییم که انقلاب اسلامی با زمان طاغوت مقایسه شود، بلکه باید با کشورهای پیشرفته اروپایی  در عرصه تولید علم، نانو، پزشکی و قدرت دفاعی مقایسه شود.

امام جمعه ایلام گفت: امروز نظام اسلامی هم از نظر مادی علمی تکنولوژی و هم از نظر اقتدار ملی پس از قرن ها، جمهوری اسلامی به‌جایی رسیده که در آب‌های آزاد بین‌المللی نقش امنیتی ایفا می کند، جمهوری اسلامی به‌جایی رسیده که در برابر تجاوز آمریکایی‌ها که آنقدر با ما تحقیرآمیز برخورد می‌کردند،  عین‌الاسد مهم‌ترین پایگاه  آمریکایی ها، به‌عنوان چشم شیر مورد غرش موشک‌های جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد و آمریکایی‌ها جرات مقابله نداشتند.

کریمی‌تبار تصریح کرد: از برکت انقلاب اسلامی مردم مسلمان ما هویت اسلامی را بدست آورده‌اند، برای هر ایرانی افتخار است که در برابر اتحاد آمریکا و اروپا با مرتجعین خودفروخته منطقه و دلارهای نفتی که می‌خواستند حکومت قانونی سوریه را ساقط کنند، رهبر عزیز و مقتدر ما فرمودند بشار باید بماند و پس‌از مجاهدت‌های سنگین، بشار ماند و این استکبار جهانی بود که طعم تلخ شکست بازهم کشید.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه  مایه عزت و افتخار  مردم غیور ایران است که بتوانند آن‌چنان به مردم مظلوم فلسطین کمک کنند که مردم غزه که در محاصره رژیم اشغالگر هستند  را به تکنولوژی موشک مجهز کند و سنگ انها  تبدیل به موشک می‌شود ادامه داد: برای اولین‌بار آن‌چنان شکستی به چهارمین ارتش قدرتمند دنیا و گنبد آهنین آن‌ها وارد کردند که در روز دوم جنگ دست تسلیم بالا بردند و درنهایت بدون قیدوشرط شرایط مجاهدین فلسطین با پذیرفتند، عظمت انقلاب اسلامی در یمن چنان افتخار آفریده که آل‌سعود در باتلاق گیر افتاده‌اند که ذلیلانه از جمهوری اسلامی التماس می‌کنند  که آنها را از این مهلکه نجات بدهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: دشمن در برابر این شکست‌ها آرام ننشسته و تلاش می‌کند خنجر را از پشت  بزند، تبلیغ می‌کنند که مردم ایران پای صندوق آراء نیایند،امروز مقام‌معظم رهبری فرمودند همه آحاد مردم خود را موظف بدانند که علاوه‌بر شرکت در انتخابات دیگران را هم دعوت به شرکت در انتخابات کنند این از باب تواصی به‌حق است و  البته مردم ما همواره نشان داده اند پیرو ولایت هستند.

امام جمعه ایلام با قدردانی از حضور وزیر اطلاعات در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تاکید کرد: مردم عزیز ما برای قدردانی از زحمات امام راحل و شهدایی که در راه امام جان خود را فدا کردند و لبیک گویی به مقام‌معظم رهبری در انتخابات  مشارکت حداکثری  خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=18537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!