1

دشمن مشترک حاج قاسم و حضرت حمزه؛ یهود منحرف زمان خود

  • کد خبر : 62585
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
دشمن مشترک حاج قاسم و حضرت حمزه؛ یهود منحرف زمان خود
یک استاد حوزه و دانشگاه از شدت ارادت به ولایت، مجاهدت، رفاقت با اولیای الهی و شیوه شهادت به عنوان نقاط شباهت حضرت حمزه و حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت: دشمن مشترک حاج قاسم و حضرت حمزه، یهود صهیونیست و یهود منحرف زمان خودشان بودند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، امروز پنجم اردیبهشت مصادف با پانزدهم شوال سالروز جنگ احد و شهادت حضرت حمزه، عموی پیامبر اکرم(ص) است؛ حمزه ای که محبوبترین نام نزد رسول خدا (ص) بود و یکی از چهار شخصیتی که غم از دست دادنش برای پیامبر(ص) بسیار سنگین بود.

حمزه که دو تا چهار سال بزرگتر از پیامبر بود، در سال دوم بعثت، اسلام را پذیرفت و با گرویدن وی، بسیاری از نقشه‌های مشرکان بر علیه اسلام و مسلمین نقش بر آب شد.

حضرت حمزه (ع) همراه دیگر مسلمانان به مدینه هجرت کرد و خدمات ارزنده‏ ای به ویژه در امور نظامی ارائه داد. یک سال پس از جنگ بدر، غزوه احد با هدف مقابله با مشرکانی که برای انتقام‏ از مسلمانان و جبران شکست ‏بدر به سمت مدینه آمده بودند، آغاز شد. حضرت حمزه و برخی دیگر از مسلمانان سلحشور، معتقد به جنگ برون ‏شهری بودند. عموی پیامبر در جنگ احد هنگام تهاجم دشمن، وفادار و ثابت ‏قدم از رسول خدا دفاع می کرد و توانست ۳۰ مشرک جنگجو را به هلاکت ‏برساند اما کینه دیرینه هند، همسر ابوسفیان که پدر و برادر خود را در جنگ بدر به دست حمزه از دست داده بود، او را واداشت غلام حبشی خود، وحشی‏ را در صورت به شهادت رساندن حمزه، وعده آزادی و رهایی از بردگی دهد و در گرماگرم جنگ احد حضرت حمزه با نیزه غلام که در کمین آن سردار دلاور بود به شهادت رسید.

حجت الاسلام محمدباقر ولدان به مناسبت سالروز شهادت سیدالشهدای صدر اسلام ضمن بیان برخی از ویژگی های حضرت حمزه به بررسی تطبیقی زندگی عموی رسول خدا(ص) در زمان صدر اسلام و برخی از ویژگی های حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت پرداخت و گفت: وقتی می گوییم عشق امام حسین (ع) یک عشق ازلی و ابدی است، یعنی هم قبل و هم بعد از آن حضرت افرادی، جانفدای آن امام بودند. لذا در زیارتنامه سیدالشهدا می گوییم السلام علیک و علی الارواح التی حلت بفنائک؛ سلام بر تو و کسانی که راه حسینی را پیش گرفتند و لذا همه این افراد در مسیر امام حسین هستند.

وی افزود: حضرت حمزه عموی پیامبر اکرم (ص) به عنوان سیدالشهدای عصر پیامبر ملقب شد و امروز هم در دوران آخرالزمان هستیم و در میان یاران آخرالزمانی آن حضرت که جزو مدافعان حرم و جزو پیشکسوتان جبهه مقاومت هستند، یک سیدالشهدای مقاومت در عصر حاضر داریم که حاج قاسم سلیمانی است و بین حمزه و حاج قاسم شباهت هایی وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم از شدت ارادت و اتصال به ولایت به عنوان اولین وجه مشترک یاد کرد و گفت: موقعیت اجتماعی حضرت حمزه، موقعیت کمی نبود و از چهره های سرشناس زمان خود بود. دشمنان هر چه سعی کردند ذره ای از ارادت حضرت حمزه نسبت به پیامبر کم کنند، موفق نشدند و عموی پیامبر قاطعانه ایستاد و از رسول خدا(ص) حمایت کرد. حاج قاسم نیز با این که نوع تفکرات زمان ما به گونه ای بود که گاهی برخی با تفکر ناب ولایت زاویه داشتند ولی حاج قاسم بارها به ویژه در وصیت نامه خود گفت که از شئون عاقبت به خیری رابطه با این سید حکیم و ولایت فقیه است.

وی افزود: مجاهدت، دومین وجه اشتراک است که هم حمزه سیدالشهدا در اوج مجاهدت بود و در جنگ احد با آن ابرمرد مشرکان درافتاد و هم حاج قاسم در مقام مجاهدت با اشقی الاشقیای زمان خود یعنی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درافتاد و گاهی در خطابه های خود می گفت «ای آقای ترامپ قمارباز حریف تو من هستم».

کتاب قطب نمای راه اضافه کرد: وجه تشابه دیگر، سبقت به معنای پیشرو و خط شکن بودن است. حمزه عموی پیامبر خط شکن جبهه های نبرد، چه در جنگ سخت و چه در جنگ نرم و ترور شخصیتی پیامبر بود. حاج قاسم نیز جزو سابقون و اهل سبقت و خط شکن بود که ۴۰ سال مجاهدت خود را با یک سابقه درخشانی دنبال کرد و می گفت «خدایا ۴۰ سال در بیابان ها به دنبال شهادت می گشتم» و او در دیار غربت مجاهدت کرد و همانجا هم به شهادت رسید.

ولدان افزود: چهارمین ویژگی مشترک حضرت حمزه و حاج قاسم، رفاقت با اولیای الهی بود. حمزه یک رفاقت عجیبی با حضرت علی(ع) داشت و مفسرین درباره آیه ۲۳ سوره احزاب (من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه) می گویند منظور از «من قضی نحبه» (پیمان خود را به آخر بردند) حمزه و منظور از «من ینتظر» (برخی در انتظار هستند) امیرمومنان است.

وی ادامه داد: این رفاقت دو طرفه بود به گونه ای که وقتی طناب به دست علی(ع) بسته بودند و آن حضرت را به سمت مسجد می کشیدند، آن حضرت، حمزه و جعفر طیار را صدا زدند و لذا حمزه در زمان حیاتش به امیرمومنان بسیار شیدایی و عشق ورزی می کرد. حاج قاسم نیز با شهدایی مثل حاج عماد مغنیه یا شهید احمد کاظمی و شهید محمدرضا زاهدی که در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه به شهادت رسید، به شدت علاقه و ارادت داشت و اینها اخوان فی الله محسوب می شدند و همه اعضای یک لشکر به هم پیوسته و مجاهدان در راه خدا بودند.

نویسنده کتاب نظریه حکومت تربیت محور از عداوت و دشمنی یهود به عنوان پنجمین وجه مشترک یاد کرد و گفت: دشمن مشترک حاج قاسم و حضرت حمزه، یهود صهیونیست و یهود منحرف زمان خودشان بود. وقتی در تاریخ می خوانیم که دشمن بارها می خواست پیامبر (ص) را ترور کند و اسلام ناب را از بین ببرد، دست خیانتکار یهود را می بینیم و حضرت حمزه با آنها درگیر شد و در واقع کشته راه عداوت خود با نقشه های شوم یهودیان شد که مجری آن مشرکان مکه در جنگ احد بودند. حاج قاسم نیز با صهیونیسم و اسکتبار جهانی که لابی های صهیونیستی دارند، درافتاد و به شهادت رسید.

این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: شیوه شهادت نیز یکی از ویژگی های مشترک است. چون حضرت حمزه به دست هند جگرخوار مثله شد و حاج قاسم هم مثله شد. پیامبر اکرم سه روز برای مصیبت های حمزه گریه می کرد و دیدیم که رهبر معظم انقلاب بر پیکر حاج قاسم گریست و لذا شدت ارادت نبی خدا و ولی خدا را به ا ین دو سیدالشهدا می بینیم.

ولدان از رسالت مسلمانان بعد از شهادت حمزه و حاج قاسم به عنوان هفتمین ویژگی یاد کرد و گفت: یک سوال این است که آن ها با عداوت یهود به شهادت رسیدند و رسالت ما چیست؟ بحث جهاد تبیین بعد از حمزه سیدالشهدا و هم بعد از شهادت حاج قاسم یک تکلیف است. حضرت زهرا(س) بیشترین نقش را در جهاد تبیین بعد از حمزه داشت، به گونه ای که آن حضرت هر دوشنبه و پنجشنبه به قبرستان احد رفته و در مکانی که به بیت الاحزان در کنار قبر حمزه معروف شده بود، گریه می کرد و یک تسبیح از تربت حمزه ساخته بودند که این ها کارهای نمادین برای زنده نگه داشتن یاد سیدالشهدای زمان بود تا به مردم یادآور شوند که بدانید سیدالشهدایی در زمان شما هست و مردم برای پذیرش دوران فرزند حضرت زهرا آماده شوند.

نویسنده کتاب حکمت ولایی (حرکت کاروانی در مسیر تمدن اسلامی) افزود: بعد از حاج قاسم می بینیم که رسالت جهاد تبیین شکوفا می شود و رهبر انقلاب فرمود شهید حاج قاسم سلیمانی به مراتب خطرناک تر از خود سلیمانی برای دشمنان است و رهبر انقلاب این رسالت زینبی و جهاد تبیین را به عنوان تکلیف مکتب سلیمانی تعیین کردند که باید پیرو مکتب حاج قاسم بود و عملیات غرورآفرین و موفق وعده صادق نیز یکی از آثار و برکات خون پاک حضرت حمزه و سیدالشهدای آن زمان و حاج قاسم و سیدالشهدای زمان حاضر است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=62585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!