2

معاون مفتی مصر: گفت‌وگوی بین ادیان برای وحدت جامعه ضروری است

  • کد خبر : 63149
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۲۳
معاون مفتی مصر: گفت‌وگوی بین ادیان برای وحدت جامعه ضروری است
معاون مفتی مصر در سخنانی با تأکید بر اهمیت گفت‌وگوی بین ادیان، این امر را برای تضمین وحدت جامعه ضروری دانست.

به گزارش پایگاه خبری مفازبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه جهان اسلام، دکتر ابراهیم نجم، معاون مفتی مصر، در سخنانی گفت: مسئولیت ما در ترویج گفت‌وگوی ادیان صرفاً به یک الزام اخلاقی محدود نمی‌شود، بلکه این مسئولیت برای تضمین وحدت بافت جامعه و بقای آن یک ضرورت مبرم است.

وی افزود: مرجعیت صحیح، رویکرد علمی منضبط را در برخورد با مسائل و مشکلات فراهم می‌کند و مسلمانان را از هرج و مرج دینی، سردرگمی در فتواها و سوء استفاده سیاسی و عقیدتی به نام دین و بهره برداری از آن به نفع یک گروه و یا جریان خاص بازمی‌دارد.

معاون مفتی مصر این سخنان را در نشستی تحت عنوان «چالش‌های پیش روی گفت‌وگوی دینی» در چارچوب فعالیت‌های اجلاس رهبران دینی که در شهر باکو آذربایجان برگزار شد، بیان کرد.

نجم با اشاره به اینکه دبیرخانه کل مرکز فتوا از بدو تأسیس تاکنون تلاش کرده است تا دست اندرکاران حوزه فتوا را در بسیاری از کشورها گردهم آورد و با فتواهای افراطی مقابله کند، افزود: مرکز فتوا در راستای گسترش اعتدال، دفاع از اسلام و مبارزه با فتواهایی است که باعث هرج و مرج می‌شود. چرا که افراط‌گرایان براساس فتواهای شاذ و منحرفی عمل می‌کنند تا از این طریق جنایات خود را توجیه کنند و این چیزی است که ما با آن مقابله و مبارزه می‌کنیم.

وی تأکید کرد: گسترش خشونت و تروریسم به دلیل انحراف از آموزه‌های دینی که خواستار همزیستی و تسامح است رخ داده و تردیدی نیست که اتحاد رهبران دینی برای اصلاح مفاهیم باعث محدود شدن یا جلوگیری از گسترش خشونت و تروریسم می‌شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=63149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!