6

تأکید ایران و یونان بر تداوم گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت

  • کد خبر : 54011
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
تأکید ایران و یونان بر تداوم گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت
در دیدار سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان با اسقف اعظم یونان، موضوع اهمیت و تداوم گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس یونان مورد تأکید طرفین قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ملک حسین گیوزاد، سفیر و مهدی نیک‌خواه‌قمی، رایزن فرهنگی ایران در یونان با ایئرونیموس دوم، اسقف اعظم یونان دیدار و گفت‌وگو کردند.

گیوزاد ضمن بیان مشترکات فرهنگی ایران و یونان به تشریح وضعیت مسیحیان ایران پرداخت و گفت: در ایران، اقلیت مسیحی وجود دارد. این اقلیت در ایران بسیار خوشنام و مورد احترام فراوان جامعه ایرانی است. آن‌ها در مجلس نماینده مختص به خود را دارند. جامعه مسیحی ایرانی مدارس و عبادتگاه مختص خود را دارند و در کنار پیروان دیگر ادیان به فعالیت‌های اجتماعی و عبادی خود می‌پردازند.

سفیر کشورمان در یونان اظهار کرد: مسیحیت، اسلام و یهودیت جزء ادیان بزرگ الهی هستند و ما حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) را از پیامبران بزرگ الهی می‌دانیم و معتقدیم ادیان الهی مهمترین پیام صلح و همزیستی را برای بشریت به ارمغان آورده‌اند.

وی ادامه داد: تداوم گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس شرقی که تاکنون هفت دور آن برگزار شده است، از اهمیت بسزایی برخوردار است.
سفیر کشورمان در یونان به اشاره به وقایع اخیر در خصوص اهانت به قرآن کریم، گفت: ما معتقدیم که آزادی بیان نباید بهانه‌ای برای توهین به ادیان الهی و اعتقادات پیروان آن‌ها باشد. ما انتظار داریم رهبران مذهبی همه ادیان الهی این اقدام را محکوم کنند و دولت‌ها نیز موظفند از توهین به مقدسات ادیان الهی جلوگیری کنند.

نیک‌خواه‌قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان نیز در سخنان کوتاهی به پیگیری‌های انجام شده در خصوص گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس یونان، سفر خود به کوه مقدس و دیدار با راهبان صومعه‌های واتوپدی و آگیوس پاولوس اشاره کرد.

دعوت از جوانان مسیحی ایرانی برای شناخت یونانیان

ایئرونیموس دوم، اسقف اعظم یونان علاقه‌مندی خود را به فرهنگ و تمدن ایران ابراز کرد و گفت: ما خواهان برقراری روابط گسترده با ایران هستیم. بر این اساس ابتکاری به ذهن من رسید و آن دعوت و میزبانی از یک گروه از جوانان مسیحی ایرانی برای شناخت آداب و رسوم یونانیان و برقراری ارتباط با جوانان یونانی است.

اسقف اعظم یونان با محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم افزود: در جایی خواندم، وقتی می‌بینید کتاب‌ها سوخته می‌شود، دیر نیست آن روزی را ببینید که انسان‌ها سوخته می‌شوند.

در پایان این نشست اسقف اعظم یونان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «آلفا»، اهانت به قرآن کریم را محکوم و بر لزوم احترام به مقدسات ادیان تأکید کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!