2

نگرانی مسلمانان از دوره سوم نخست وزیری ناراندرا مودی

  • کد خبر : 63255
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
نگرانی مسلمانان از دوره سوم نخست وزیری ناراندرا مودی
همزمان با آغاز اتخابات هند، مسلمانان این کشور نگران تشدید اقدامات علیه خودشان در دوره آینده نخست وزیری مودی هستند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، با آغاز بزرگ‌ترین انتخابات در جهان، مسلمانان هند پس از دو دوره نخست وزیری نارندرا مودی که دو قطبی شدن فزاینده‌ای را در این کشور به دنبال داشته است، نگرانی و ترس از آزار و اذیت فزاینده را ابراز می‌کنند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی به حوادث مکرر خشونت‌های فرقه‌ای مرگبار و آزار و اذیت اقلیت مسلمان در دوران مودی پرداخته و به کشته شدن امام جماعت مسجدی به نام «محمد سعد» در ژوئیه ۲۰۲۳ اشاره کرد که در آن جمعیتی متشکل از ۲۰۰ هندو به مسجد انجومان در گوروگرام هجوم بردند و او را در حالی که خواب بود، کشتند.

به گزارش روزنامه انگلیسی، خشونت در گوروگرام یادآور این بود که آزار و اذیت فزاینده اقلیت‌های مذهبی، به ویژه مسلمانان، محدود به مناطق دورافتاده نیست.

در سال‌های اخیر، مقامات هندی از اصل موسوم به «عدالت بولدوزر» برای مجازات مسلمانان به خاطر جنایات واقعی و یا خیالی استفاده کرده‌اند.

این درحالی است که گروه‌های تندرو هندو مانند باجرانگ دال و ویشوا هندو پریشاد، که با حزب حاکم بهاراتیا جاناتا متحد شده‌اند و هزاران عضو دارند، موفق شده‌اند از مجازات جرایمی که مرتکب شده‌اند، بگریزند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=63255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!