2

حملات ادامه‌دار نخست وزیر هند به مسلمانان؛ «نفوذی» و «پرجمعیت»

  • کد خبر : 62557
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۲۹
حملات ادامه‌دار نخست وزیر هند به مسلمانان؛ «نفوذی» و «پرجمعیت»
به نظر می‌رسد با به اوج رسیدن انتخابات در هند، حملات نخست وزیر این کشور به مسلمانان و احزاب آنها وارد مرحله شدیدتری شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رویترز نوشت: نارندرا مودی، نخست وزیر هند و حزب ملی گرای حاکم-بهاراتیاجاناتا- حمله به رقبای مخالف را آغاز کرده اند و می گویند که آنها از اقلیت مسلمان حمایت می کنند، چیزی که تحلیلگران آن را تلاشی برای تقویت پایگاه تندروی حزب حاکم ارزیابی می‌کنند.

هند روز جمعه رای گیری را در یک انتخابات هفت مرحله ای آغاز کرد که در آن «مودی» به دنبال برگزیده شدن برای سومین دوره متوالی است. مودی قصد دارد مبارزاتی که تا کنون عمدتاً بر روی سابقه رشد و رفاه و همچنین محبوبیت شخصی او متمرکز شده، پیروز انتخابات شود.

اما «مودی» در سخنرانی روز یکشنبه از مسلمانان به عنوان «نفوذی» یاد کرد که «فرزندان بیشتری» دارند. به نظر می‌رسد این اظهار نظر مودی حمله به انتساب یک شعار انتخاباتی به حزب مخالف کنگره برای «توزیع مجدد ثروت هندوها و مسلمانان» باشد. کنگره این شعار را رد کرده است.

مودی روز سه‌شنبه، یک روز پس از صحبت درباره دستاوردهای دولتش برای مسلمانان در طول دوران ۱۰ ساله‌اش، این ادعا را بار دیگر مطرح کرد.

حملات نخست وزیر هند و هندوهای افراطی دیگر به مسلمانان درحالی ادامه دارد که دولت مودی بارها به هدف قرار دادن و تبعیض علیه ۲۰۰ میلیون مسلمان هند که سومین جمعیت مسلمان جهان را تشکیل می دهند متهم شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=62557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!