1

کلیسای ایران

  • کد خبر : 45163
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۴۵
کلیسای ایران
جریان تبشیری کلیسای ایران، با فعالیت فردی به نام بهروز خانجانی آغاز شد. وی در حالی خود را ناظر و صاحب این کلیسا معرفی کرد که افکارش از سوی کلیسای رسمی مسیحیت در ایران، بدعت‌گرایانه خوانده شده و محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کلیسای ایران، آموزه‌‌هایی مشابه جریان یگانه‌انگاری در مسیحیت دارد که خانجانی و دیگر سران کوشیده‌اند به نوعی رنگ و‌ بوی بومی بدان ببخشند. با وجود تفاوت عقیدتی در بحث تثلیث با جریان تبشیری غالب، اما در دیگر شاخصه‌های فرقه‌ای با یکدیگر اشتراک دارند. به عبارت دقیق‌تر، همچون دیگر فرق تبشیری، جامعه هدف برای جذب در این فرقه نیز اقشار خاص و آسیب‌دیده اجتماعی، به‌ویژه معتادان، سرخوردگان خانوادگی، اجتماعی و سیاسی هستند.

کلیسای ایران به صورت تشکیلاتی اداره شده و با تشکیل کلونی ۱۰ تا ۲۰ نفره زیر نظر یک فرد هماهنگ‌کننده با عنوان شبان، در نقاط هدف، عمل می‌کند. این فرقه در عین‌حال، از سوی عناصر خارجی، خط‌گیری داشته و برخی کشورهای همسایه از جمله آذربایجان و ارمنستان در تغذیه تبلیغاتی و مالی آن مشارکت دارند.

در کلیسای ایران نیز مانند دیگر فرق تبشیری، از ابزارهای رسانه‌ای و به‌خصوص فضای مجازی جهت تبلیغ و جذب بهره گرفته می‌شود اما یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب در فرقه مزبور، تمرکز بر اغواگری و اباحه‌گری است؛ روابط آزاد، بی‌قیدی و شریعت‌گریزی، از جمله این روش‌هاست.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!