4

چرا مهاجران خلیج فارس به مسیحیت انجیلی روی می‌آورند

  • کد خبر : 37673
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
چرا مهاجران خلیج فارس به مسیحیت انجیلی روی می‌آورند
پنطیکاستالیسم بی‌سر و صدا در حال رونق است و کشیشان می‌گویند کلیساها به کارگران کم‌دستمزد در بحران‌ها کمک می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به گفته کشیشان و مردم بومی در سرتاسر منطقه، مسیحیت تبشیری بی‌سروصدا در میان گروه‌های مهاجر در خلیج فارس رشد می‌کند، زیرا کلیساها به کارگران کم‌دستمزدی که در مواقع بحران با سوءاستفاده مواجه می‌شوند، کمک می‌کنند.

حدود 30 میلیون کارگر مهاجر در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس – بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی – زندگی می‌کنند. در برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، مهاجران بیشتر جمعیت را تشکیل می‌دهند و حدود 80 درصد در ساخت‌وساز، هتل‌داری و مشاغل خانگی مشغول به کار هستند.

گاردین با کشیش‌ها و کلیساهای کلیساها در هر شش کشور خلیج فارس مصاحبه کرده است و دریافته است که مهاجران، از جمله مهاجران از جوامع هندو و کاتولیک، در حال گرویدن به پنطیکاستی، یکی از سریع‌ترین ادیان روی زمین با بیش از 600 میلیون پیرو هستند.

یکی از کشیشان ساکن در منطقه گفت که کلیسای او به مهاجرانی کمک می‌کند که با استثمار، مشکلات مالی، بردگی خانگی و سوء استفاده جنسی مواجه بودند.

این کشیش گفت: «تجاوز به عنف یک مشکل بسیار بسیار رایج در کل صنعت مشاغل خانگی است. و این تنها مختص زنان نیست و مردان نیز به ما مراجعه می‌کنند زیرا مورد تجاوز قرار می‌گیرند.»

کلیساهای پنطیکاستی تمایل دارند از آن گروه‌های قومی و ملی افراد را بپذیرند که دولت‌هایشان تمایلی به رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر در کشورهای ثروتمند خلیج فارس ندارند، زیرا از آسیب رساندن به کمک‌های سخاوتمندانه و بسته‌های تجاری خلیجی‌ها ترس دارند.

در عوض، کلیساها در عمل به اتحادیه‌های کارگران مهاجر تبدیل شده‌اند و اغلب در بحران‌ها اولین نقطه آشنایی کارگران با کلیسا است.

این کشیش گفت: «اگر به سفارت بروید، آنها با کارفرمای شما صحبت می‌کنند و پلیس محلی را درگیر می‌کنند. این یک موقعیت بسیار ترسناک برای یک فرد عادی است. در تجربه من، اکثر برادرانی که با این چالش‌ها روبرو هستند، کارگر هستند و در برابر سوء استفاده بسیار بسیار آسیب‌پذیر هستند.»

این کشیش گفت که در موارد تجاوز جنسی، فرد ابتدا با کلیسا تماس می‌گیرد و سپس با سفارت هماهنگ می‌شود تا راهی برای فرار ترتیب دهد.

کشیش گفت: «آنها این تیم نجات ویژه را دارند که برای خروج از ساختمان در ساعت مشخصی ارتباط برقرار می‌کند و ماشین منتظر او خواهد بود. بدیهی است که برای اینکه او بتواند به این فرآیند اعتماد کند، باید از طریق شخصی که او واقعاً می‌شناسد ترتیب داده شود. معمولاً این یک کلیسا است.»

به دلیل محرمانه بودن تغییر مذهب در خلیج، تعداد دقیق مسیحیان را در منطقه نمی‌توان مشخص کرد، اما رهبران کلیسا و محققان معتقدند که تعداد قابل توجهی از کارگران مهاجر در کشورهای خلیج‌فارس در حال تغییر دین هستند. در حالی که آنها صریحاً از تبلیغ دینی برای مسلمانان منع شده‌اند، این درک وجود دارد که برخی از کارگران اسلامی «تولد دوباره» را انتخاب می‌کنند.

در قطر، با 2.1 میلیون کارگر مهاجر که حدود 75 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند، Google Maps تعداد زیادی کلیساهای پنطیکاستی را فهرست می‌کند. با این حال، مانند سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس، بسیاری از کلیساها از ترس تغییر شرایط، تصمیم می‌گیرند به عنوان کلیساهای خانگی زیرزمینی باقی بمانند.

در یکی از این کلیساهای خانگی، که مکانش را فقط به افراد مورد اعتماد از طریق اعلام موقعیت واتس‌اپ و نیمه‌باز گذاشتن درب خانه اعلام می کند، خواهران روحانی اضافه‌کاری می‌کنند. یکی از رهبران گروه توضیح داد که چگونه سعی می‌کنند از قربانیان تجاوز مراقبت کنند: «اگر زن مجردی [باردار] در بیمارستان حاضر شود، از او سند ازدواج می‌خواهند. اگر نتواند چیزی نشان دهد، به پلیس گزارش می‌شود و به زندان می‌افتد و بچه‌هایش را می‌برند.»

«برخی از کلیساها به پنهان کردن بچه‌ها از پلیس کمک کرده‌اند. همسر کشیش از آنها مراقبت می‌کند و سعی می‌کند تا زمانی که شکمش کوچک است بیرون بیاید. اما شما نمی‌توانید بچه‌ها را برای مدت طولانی پنهان کنید.»

کشیش دیگری که از سال 1991 در یکی از کشورهای کمتر سخت گیرانه خلیج فارس کار می‌کند، بر روی گرویدن مردم از هندوئیسم متمرکز شده است.

او گفت: در کلیسای ما، ما هر ماه شاهد چندین نفر هستیم که غسل تعمید می‌کنند و قطعاً بیش از همیشه افراد به اینجا می‌آیند. مردم از هند و پاکستان می‌آیند تا وضعیت خانواده خود را بهبود دهند، اما آنها به اردوگاه‌های کار می‌رسند و این اردوگاه‌ها بسیار شلوغ هستند، و مشروب و سیگار زیاد است. هیچ‌کس به آنها نمی‌گوید که وقتی به اینجا می‌رسند اغلب مشکلات بیشتری از آنچه پشت سر گذاشته‌اند پیدا می‌کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!