4

بررسی شیوه‌های تبلیغ مسیحیت صهیونیستی(2)؛ فعالیت های غیر مستقیم کلیسا

  • کد خبر : 50779
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
بررسی شیوه‌های تبلیغ مسیحیت صهیونیستی(2)؛ فعالیت های غیر مستقیم کلیسا
جنبشی که توسط مارتین لوتر در قرن 16 ایجاد شد باعث بدعتی بزرگ در مسیحیت شده و پایه گذار فرقه ای به نام مسیحیت صهیونیستی شد. این فرقه با اینکه رنگ و بوی یهودی دارد. اما در سطح گسترده به تبلیغ و تبشیر پرداخته اند، فعالیت های تبلیغی کلیسا به سه بخش تقسیم شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، فعالیت های غیرمستقیم کلیسا به فعالیت هایی گفته می شود که ظاهراً در آنها هدفی برای تبلیغ و تبشیر نیست، اما حقیقتاً این فعالیتها فقط در راستای هدف های تبشیری است. از این فعالیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- سازمان های خیریه با نام اختصاری NGO
2- فعالیت های انجمن های جوانان و دوشیزگان
3-استخدام بانوان
4- خانه های زنان
5- ایجاد شبهه و تزلزل اعتقادی بین مسلمانان
6- استفاده از بیماران
7-نشر کتب مقدس و ترجمه آن.

سازمان های NGO

این سازمان های غیردولتی در جهان از حدود 60 سال قبل در ادبیات سیاسی، اجتماعی و با حضور رسمی در سازمان ملل به عنوان مشاور، ظهور یافته اند. این سازمان ها که بعدها با علامت اختصاری«ان.جی. او» گرفته Nn Gvernmental rganizatin شناخته شدند، از دهه هشتاد میلادی کاربرد عمومی تر یافته و در بسیاری از تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دادند و امروزه به عنوان یکی از راههای نفوذ، تبلیغ، جلب آرا و زمینه سازی تغییر و تحولات سیاسی، اجتماعی، و… مورد توجه دولت های قدرتمند و سرویس های اطلاعاتی قرار دارند. در تعریف سازمان ملل از «ان.جی.او» چهار شاخصه ی اصلی وجود دارد.
1- به طور مشخص یک«ان.جی. او» باید از کنترل و وابستگی مستقیم هر حکومتی آزاد باشد.
2-یک«ان.جی.او» یک حزب سیاسی نیست و فعالیت سیاسی نمی کند.
3- «ان.جی.او»ها گروهی غیرانتفاعی هستند، لذا نباید کار اقتصادی کنند.
4-«ان.جی.او» گروه بزهکار نیستند و فعالیت های آنها عاری از خشونت است.
اما ظواهر امر چیز دیگری را نشان می دهد، چنانچه نهاد غیردولتی در گرجستان به نام «انستیتو آزادی» مدت هاست که از حمایت مالی دولت آمریکا و بویژه «آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده»بهره مند است.
گروه های غیردولتی فعال در گرجستان که از طرف بنیادهای آمریکایی حمایت می شود. تقریباً یک سال قبل، عده زیادی از دانشجویان گرجستانی را به صربستان انتقال دادند تا روش و شیوه های« تظاهرات» و «انقلاب» و غیره را که علیه دیکتاتوری آن کشور به کار برده شده بود، بیاموزند. این عده در تابستان به گرجستان بازگشته و قریب به یک هزار نفر دانشجو را در مورد روش های شورش و تظاهرات آموزش دادند.
در حال حاضر در کشور ایران بالغ بر 200 تشکل غیردولتی زنان از سازمان ملی جوانان؛ بیش از 500 تشکل غیردولتی زنان از مرکز مشارکت زنان، بیش از 17000 سازمان غیردولتی از طریق نیروی انتظامی، حدود 1700 تشکل از مراکز آموزش عالی و صدها سازمان دیگر از سایر مراجع مجوز گرفته اند. در این میان بسیاری از تشکل های غیردولتی هم فاقد مجوز می باشد.(15)
در افغانستان فعالیت این سازمان به خوبی مشهود است. زمامداران استکبار جهانی مؤسسه های خیریه را به نام انجوها با حمایت مالی و اقتصادی میلیاردرهای مسیحی و یهودی و با پشتیبانی نیروهای نظامی به رهبری آمریکا و با شعار بازسازی و توسعه افغانستان و فقر زدایی و خدمت به مردم آن دیار گسیل دادند که این تعداد مؤسسه ها بنا به اظهار وزیر اقتصاد کنونی افغانستان فقط آنان که ثبت شده است از رقم 2560 تجاوز می کند.
فعالیت های انجوها در بین جامعه فقیر افغانستان خصوصاً نسل جوان که سرمایه اصلی هر کشور و ملت هستند خیلی زود جا افتاده است و تعداد کثیری از جوانان مسلمان را به بهانه آموزشهای زبان خارجی و کامپیوتر، جذب این مؤسسه ها نموده اند و این به حدی رسیده است که جوانان با افتخار، صلیب طلایی را به گردن می آویزند و سوار بر ماشینهای مدل بالا در تجمعات و مناطقی که به آن آشنایند حضور پیدا می کنند، و رسماً به دین اسلام اعتراض می کنند. حتی در دانشگاه ها بحث از جمعیت آئین مسیحیت نسبت به اسلام کشانده شده است که منجر به درگیری مسلحانه شده است. تعداد کثیری از جوانان اغفال شده اعم از پسر و دختر از این انجوها فارغ التحصیل شده اند و در هتل ها و تجارت خانه ها و مراکز آموزشی خود گردان مشغول کار و فعالیت می باشند.(16)

فعالیت های انجمن های جوانان و دوشیزگان

مسیحیان دو جمعیت به نامهای«جمعیت جوانان مسیحی، و جمعیت دوشیزگان مسیحی» برای رسیدن به اهداف خود به راه انداختند که این مؤسسات از طریق اردو، کنفرانس دانشجویی، بازی های ورزشی، خانه های دانشجویی، پناه گاه اطفال به فعالیت می پردازند.
این دو جمعیت، مراکز باشکوهی مخصوصاً در قاهره- اسکندریه دارند. شعبه های این دو جمعیت، مسلمانان را به وسیله مناسبت های ورزشی و غیر آن جذب می کند. و عملیاتی انجام می دهند که در شرق، نمونه آن کمتر است. و بدین وسیله مسلمانان را به خود نزدیک می سازد.
از آن تاریخی که انگلستان، فلسطین را اشغال کرد، فعالیت تبشیر پروتستانی و مسیحی صهیونیستی بالا گرفت و مبشرین به اشکال مختلفی مشغول فعالیت گردیدند. تبشیر فردی و اجتماعی، توزیع انجیل و کتابهای دیگر مسیحی، تعلیمات ابتدایی و دوره دبیرستان، همه مورد توجه قرار گرفت. کار به جائی رسید که 41 مدرسه فلسطین 4800 شاگرد تحت اختیار داشت و عملیات پزشکی، بیمارستان ها و درمانگاه ها و عملیات دیگری که جمعیت جوانان و دوشیزگان مسیحی انجام می دادند روز به روز توسعه می یافت.
آقای «ولبرت اسمیت» با کمال صراحت تحت عنوان« جمعیت جوانان مسیحی در خاورمیانه» می گوید: این جمعیت به شرق آمده تا به کمک مؤسسات مسیحی بپردازد. ولی اهداف اساسی آن، پرورش جوانان با اسلوب مسیحیت است.
آقای کونلوس باتون، نویسنده کتاب با صراحت کامل می گوید: همه جمعیت جوانان مسیحی در پیشرفت کلیسا در شهرها خصوصاً بین دانشجویان و طبقات روشنفکر است. چین بهترین مرکز جهان برای فعالیت جوانان مسیحی است که افراد غیرمسیحی را به کیش خود درآورد.(17)

استخدام بانوان

زن ها در نظر مبشرین ارزش فراوانی برای هدف های تبشیری دارند و به همین جهت عده ای از مبشرین گفته اند: چون بانوان تأثیر عجیبی در دختر و پسر کوچک و بزرگ دارند، برای ما ارزش فراوانی دارند و از طرف دیگر چون زنان هستند که می توانند از عقاید محافظت نمایند، ما معتقدیم که باید هیئتهای تبشیری کوشش های خود را بین زنان مسلمان صرف نماید. زیرا زنان وسیله مهمی برای تسریع مسیحی نمودن ممالک اسلامی است.
برای اینکه نقش مسیحیان روشن گردد، باید در نظر داشت که کنفرانس تبشیری که در سال 1960م در قاهره تشکیل شد در مطالبی که به خارج نفوذ کرد و اعلام شد مطلب زیر بود«… ما ناگزیریم زنان مسلمان را به مسیحیت بکشانیم زیرا تعداد زنان مسلمان کمتر از 100 میلیون نیست. و آنچه درباره آنان کوشش می شود،‌ باید بیش از گذشته باشد ما نمی گوئیم هیئتهای جدیدی برای اینکار تأسیس کنیم، بلکه از هیئتهای تبشیری موجود درخواست می نماییم، که شعب زنانه خود را در نظر گرفته و هدف جدیدی را در مقابل آنان قرار دهند و هدف جدید آنان دست یابی به زن مسلمان نسل حاضر است.
مدت هاست که مبشرین معتقدند که باید به پناهگاه زن مسلمان، حمله کنند و به همین جهت فکر می کنند، که زن مسلمان عقب مانده است و زن مسلمان وقتی آزاد و متمدن می گردد که مسیحی شود و باز فکر می کنند که دین اسلام عذابی برای زن مسلمان است و او از جهت اسلام در ناحیه روحی و فکری ناراحت است، او از شوهر خود می ترسد، از مرگ می ترسد، از طلاق می ترسد.(18)
تهمت هایی که مبشرین به زن مسلمان می زنند فراوان است و علل آن نیز غیرقابل شمارش نیست، هدف آنان از این تهمت ها در دو موضوع زیر خلاصه می شود.
الف) تحریک عواطف ثروتمندان آمریکا و اروپا برای کمک به جمعیت های تبشیری.
ب) درهم شکستن اراده مسلمانان و فهماندن به آنان که عقب مانده هستند.(19)

خانه های زنان

زنان و دوشیزگانی که در اثر فقر ناگزیر می شوند، در معرض استفاده مبشرین قرار گیرند برنامه به خصوصی را باید انجام دهند، این برنامه را کنفرانس مسیحی قسطنطنیه در الجزایر به شرح زیر تصویب و خلاصه کرده است:« احتیاجات نشریه ما به ایجاد خانه هایی برای زنان جوان آزاد و درماندگان کوچک است. باید این خانه های زنان مؤسسات بزرگی باشد. بلکه باید پایگاه هایی باشد که شرایط خانه داری بر آن حکومت کند و زنان طبق احتیاجات و احوال شخصی، تقسیم گردند، باید مدت اقامت این زنان در این خانه ها نسبت به احتیاجات شخصی هر کدام از آنان باشد. باید هر زن جوانی در این خانه ها از تعلیمات صنعتی، کاری بیاموزد که بتواند، پس از کناره گیری از این خانه ها خود را حفظ نماید، در بین همین کارآموزی و حفاظت است که تحت تأثیر تعلیمات مسیحی قرار می گیرند و پس از آن افرادی که بتوانند جمعیت های دیگری را تعلیم می دهند و مبشر ملت خود می گردند.

ایجاد شبهه و تزلزل اعتقادی در بین مسلمانان

یکی از تلاش های غیرمستقیم کلیسا، ایجاد شبهه و به تردید انداختن مسلمانان است در این مورد می توان به شبهاتی پیرامون آخرالزمان اشاره کرد. که پیش گویی از آینده، یکی از آن تلاش هاست. بنا به پیش گویی آنها، در آینده لشکری از به اصطلاح دشمنان مسیح که بدنه اصلی آن از میلیون ها نظامی تشکیل شده از عراق حرکت می کند و پس از گذشتن از رود خشک فرات به سوی قدس رهسپار می شود.
اما نیروهای مؤمن به مسیح، راه این لشکر را سد کرده همگی در دره ای به نام آرماگدون یا هرمجدون با همدیگر روبرو خواهند شد. به پیش گویی و بلکه برنامه ریزی نظامی این رول و به منظور تسریع در روند ظهور مسیح یهودی، وقوع نبردی هسته ای در این منطقه اجتناب ناپذیر است. جنگ جهانی که به مرگ میلیون ها نفر غیریهودی و غیرمسیحی بیانجامد.(20)
دسته ای دیگر از این شبهات برمی گردد به این که، نجات زمین فقط به دست غربی ها و مخصوصاً صهیونیست هاست. در چند سال اخیر، شمار بسیاری از فیلم سازان غربی به همین واقعه پرداخته اند، و سری فیلم های جنگ های ستاره ای جورج لوکاس، روز استقلال، آرماگدون و بویژه ماتریکس نام برد که «ای.اُ. آن»ها یا قوم نجات دهنده و نجات یافته، فقط صهیونیست ها و هرکسی که به آنها ایمان دارد، می باشد.(21)

استفاده از بیماران

کلیسا حتی سوءاستفاده از بیماری و درد بیماران را در دستور کار خود قرار داده است و از بیمارستان و مراکز بهداشتی استفاده تبلیغی کرده و عقائد بیمار را هدف می گیرد. یکی از مبشرین مسیحی می گوید: هر کجا بشر باشد بیماری نیز آنجا هست و هر کجا که نیاز به پزشک باشد، فرصتی برای تبشیر و تبلیغ است و بدین سان کلیسا پزشکی را پوششی برای اهداف خود و از جمله اسلام ستیزی قرار داده است.
جهان اسلام که تا چندی قبل، سرآمد پزشکی و علم و تمدن جهان بود و متأسفانه در دوران اخیر دچار عقب ماندگی شد و بستر مناسبی برای نفوذ استعمار مسیحیت صهیونیستی شد. نمونه های بسیار زیادی از این سوءاستفاده ها هست، که به ذکر چند مورد از آنها اکتفا می کنیم.
دو پزشک انگلیسی در سال 1921م برای تبلیغ، عازم کشور اوگاندا می شوند و پزشکی را از روستاهای کوچک آغاز می کنند، آنها پس از ده سال فعالیت، موفق به ایجاد 300 کلیسا در نقاط مختلف کشور اوگاندا که غالباً در کنار کلینیک های آنان قرار داشت، می شوند.
در یکی دیگر از کشورهای اسلامی، معالجه بیماران تنها در صورتی بود که پس از بهبودی اعلام نمایند که مسیح او را شفا داد. واتیکان در سراسر جهان 2039بیمارستان، 2266 درمانگاه رایگان داشته که توسط مسیونرها و مبشرین مسیحی تأسیس شده است(این آمار مربوط به دهه نود میلادی است)، سرمایه گذاری خاصی در این زمینه در کشورهای آفریقایی انجام شده است که واتیکان در این کشورها دارای 600 بیمارستان تبلیغاتی است. کلیسا با بهره گیری از ضعف کشورهای آفریقایی در امور بهداشتی، خدمات دامپزشکی، موفق به تبلیغ در قبایل صحرانشین و بیابانگرد داشته است.(22)

نشر کتب مقدس و ترجمه آن

نشر کتب مقدس، یکی از ابزارهای فوق العاده مهم و ویژه تبلیغات کلیسا و غرب است. آنان با این ابزار حساس، تلاش می کنند تا افکار و اندیشه های غرب مسیحی را در پوسته روزنامه و مجله، علیه عقاید اسلامی و مسلمین، در سطح بسیار گسترده توزیع نمایند و بدین وسیله سعی در تخریب افکار و عقاید اسلامی و موجّه جلوه دادن اندیشه های مسیحی دارند. و در تلاش اند اولاً جوامع مسیحی را از تفکر و تدبر در اسلام و آشنایی با آن دور نگه داشته و ثانیاً در جوامع اسلامی، سستی عقاید و شبهه ایجاد کنند و اندیشه مسیحی صهیونیستی را تبلیغ نمایند. علاوه بر کمیت بالای تهیه و توزیع این آثار، بهره گیری از نویسندگان، روان شناسان و کارشناسان، در کیفیت این آثار نقش به سزایی دارد.
کتب و فرآورده های تحقیقاتی، در کمترین زمان در سراسر دنیا توزیع می شود. به عنوان نمونه در قاره آفریقا دو گروه به تعداد یکصد و چهار هزار نفر و یکصد و نود و دو هزار نفر(192000)تنها مأموریت دارند تا کتاب مقدس مسیحیت را از سوی کلیسا، در میان سیاهپوستان به ویژه مسلمانان سیاهپوست، توزیع کنند. هم اکنون در سراسر جهان، فروشگاه ها و جمعیت های بسیاری به ارائه کتب، روزنامه و مجلات مسیحی مشغول هستند، توزیع رایگان انجیل در سراسر کشورهای اسلامی، همچون ایران جریان دارد.
نشر کتب و مجلات و روزنامه ها به زبان های گوناگون، از دیگر ویژگی های فعالیت های انتشاراتی مسیحیت می باشد. گاه این ترجمه ها به هشتاد زبان می رسد. واتیکان در سراسر دنیا پنج هزار مجله و روزنامه با دو میلیارد تیراژ منتشر می کند.
انتشار کتابهایی که در راستای اهداف مسیحی و نابودی و تخریب اسلام تدوین شده بسیار زیاد است.

ادامه دارد…

منابع در قسمت سوم این مطلب درج شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!