4

مجسمه‌های بودا در افغانستان؛ ویرانه هایی که سالانه صدها تن به دیدن شان می روند

  • کد خبر : 47273
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۵۰
مجسمه‌های بودا در افغانستان؛ ویرانه هایی که سالانه صدها تن به دیدن شان می روند
گردشگران و باستان شناسان سالانه از هر گوشه و کنار افغانستان و جهان برای دیدن بازمانده‌های این تندیس ها به بامیان میروند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مجسمه های بودا که در دور نخست امارت اسلامی (طالبان) ویران شدند مشهورترین اثرهای دوره بودایی در افغانستان بودند.

گردشگران و باستان شناسان سالانه از هر گوشه و کنار افغانستان و جهان برای دیدن بازمانده‌های این تندیس ها به بامیان می روند.

بر بنیاد آمار‌های ثبت شده از سوی مرکز گردشگری بامیان امسال تاکنون سه هزار و شش‌صد گردشگر به بامیان رفته اند و از این میان نزدیک به دوصد تن آنان ‌گردشگران خارجی استند.

جمعه خان، مدیر مرکز معلومات گردشگری، گفت:«هیچگونه مشکل برای گردشگر نیست؛ می تواند از تمامی بخش‌های گردشگری و جاذبه های گردشگری دیدن نماید.»

همزمان با افزایش گردشگران در بامیان ریاست اطلاعات و فرهنگ بامیان میگوید که طرح هایی برای نگهداری و بازسازی بخش های ویران‌ شده‌ مکان‌های تاریخی بامیان آماده شده اند.

سیف الرحمان محمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ بامیان، می گوید:«جاهای را که ضرورت به ترمیم دارند و یا به حفاظت دارند ما کار کردیم و انشالله هر وقتی که امکانات بدست بیاید ما آماده استیم که سهولت های بیشتر را در ساحه فراهم بسازیم.»

در همین حال شماری از گردشگران از مسوولان و گردشگران دیگر می‌خواهند که در پاکی و نگه داری مکان‌های تاریخی بیشتر توجه نمایند.

لطف الله، گردشگر، گفت: «هر بار که میایی تفاوت را می بینی و هر چیز اش فرق می کند؛ لذت اش و چکر اش.»

همایون، گردشگر، می گوید: «از مسوولان محترم اطلاعات و فرهنگ خواهشمند استیم که در بازسازی و نظافت اینجا توجه جدی نمایند.»

مسجمه های بودا در بامیان از اثرهای بی نظیر در جهان بودند و این بخش در کنار هدهٔ ننگرها از مرکزهای مهم دین بودایی در منطقه بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!