2

رهبر بودائیان تایلند با رایزن فرهنگی ایران دیدار کرد

  • کد خبر : 50258
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
رهبر بودائیان تایلند با رایزن فرهنگی ایران دیدار کرد
رایزن فرهنگی کشورمان و رهبر اعظم بوداییان تایلند دیدار و در زمینه نقش ایران در صلح جهانی و مبادلات بین ادیانی گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مهدی زارع بی عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند با شرکت در نشست گفت‌وگوی ادیان و ملاقات با رهبر اعظم بودائیان، مواضع ایران را دررابطه با صلح جهانی بازگو کرد.

وی در این مراسم ضمن ملاقات با راهب اعظم تایلند به عنوان میهمان ویژه حضور و در زمینه نقش ایران در صلح جهانی و مبادلات بین ادیانی گفت‌وگو کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی، روز بودائیان را به رهبر اعظم تبریک گفت و اظهار داشت: اهداف صلح جهانی نیازمند هم اندیشی متفکرانی برای کشف، تحلیل و تبیین این موضوع و از سوی دیگر چاره اندیشی در جهت پایان بخشی به بحران‌ها و مناقشات منطقه‌ای و جهانی است.

وی نگاه ایران را در زمینه همکاری بین ادیان و صلح جهانی مطرح کرد و گفت: دیدگاه‌های دینی در ایران در راستای تقویت همزیستی است که پیروان ادیان مختلف می‌توانند در سایه این همزیستی مسالمت آمیز به تحمل دینی یکدیگر، احترام متقابل و همکاری ادیان نقش مهمی ایفا کنند.

رایزن فرهنگی ایران اظهار کرد: ایجاد روابط دو یا چند جانبه مشترک در زمینه همکار‌های ادیان و فرق و مذاهب دو کشور می تواند راه را برای نشست های ادیان باز کند.

وی گفت: قرائت‌های غلط برخی گروه‌های افراطی باعث ایجاد مشکلات؛ درگیری ها و ناآرامی در مناطق مختلف جهان شده که همه اینها هیچ مبانی و اصولی دینی و مذهبی ندارند و ما این را جزء تعالیم دینی نمی‌دانیم.

رهبر بودائیان تایلند هم ضمن تقدیر از ایران بابت فعالیت‌های صلح آمیز و تلاش‌های گرانقیمت در این عرصه بیان کرد: موضوع همزیستی ادیان، تلاش برای کاهش خشونت و ایجاد صلحی که در آن روابط و مناسبات میان انسانها به جای تقابل و خشونت مبتنی بر تعامل و همکاری باشد؛ یکی از نیازهای اساسی جهان امروز و از اهداف مهم گفت‌وگوی ادیان، ایجاد صلح و تحقق همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان است.

وی افزود: گرایش صلح از فطرت انسان نشات می گیرد که وجه مشترک ادیان است که با وجود اختلاف عقاید باعث انگیزه مشترک، نوع دوستی و همزیستی پیروان ادیان شده و همین موضوع زمینه بروز اختلافات و تفرقه در جامعه دینی را کاهش می‌دهد.

رهبر بودائیان تایلند تاکید کردند: این همگرایی باعث صلح و آرامش زندگی انسان‌ها می‌شود و در شرایط فعلی، گروه‌هایی که ممکن است با افراط گرایی و سوء نیت به ایجاد تفرقه دامن بزنند و بین پیروان ادیان اختلاف ایجاد کنند، جایگاهی ندارند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!