0

دیدر پاتریارک کلیسای شرق آشوری با رئیس حزب دمکرات کردستان

  • کد خبر : 62770
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
دیدر  پاتریارک کلیسای شرق آشوری با رئیس حزب دمکرات کردستان
رئیس حزب دمکرات کردستان روز پنجشنبه در صلاح‌الدین اربیل از پاتریارک مارآوای سوم، پاتریارک کلیسای شرق آشوری در جهان و اسقف‌های جامعه‌ی مقدس پذیرایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، طبق بیانیه‌ی ستاد بارزانی، در این دیدر پاتریارک مارآوای سوم از نقش مسعود بارزانی در حمایت از اقلیت‌های مذهبی اقلیم کردستان و عراق و برای افتتاح مرکز اصلی پاتریارک در اربیل که اشاره به پایبندی اقلیم کردستان به همزیستی ادیان است، قدردانی و تشکر کرد.

وی با اشاره به موضع بارزانی در قبال تصمیم غیرقانونی دادگاه فدرال مبنی بر حذف کرسی‌های مخصوص اقلیت‌ها در پارلمان کردستان ابراز کرد: موضع بارزانی نشانه‌ی نگاه انسان دوستانه و نگرانی و وفاداری به همزیستی و وحدت در اقلیم کردستان و عراق است.

پاتریارک مارآوای سوم ادامه داد: بارزانی وجود فرهنگ همزیستی در کردستان را افتخار بزرگی توصیف کرد تأکید کرد که با هر وسیله‌ای از این فرهنگ محافظت کرد و آن را گسترش می‌دهیم.

مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان نیز گفت: ما بدون اصلاح این اشتباه و بدون مشارکت اقلیت‌ها حاضر به شرکت در انتخابات نیستیم زیرا محرومیت اقلیت‌ها، حمله به ارزش‌های تاریخی مردم ماست.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=62770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!