2

تأکید دبیرکل ادیان یونان برای تداوم گفت‌وگوهای بین ادیانی با ایران

  • کد خبر : 61791
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
تأکید دبیرکل ادیان یونان برای تداوم گفت‌وگوهای بین ادیانی با ایران
کالنجیس در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در یونان گفت: قدمت ادیان ما بیش از دولت‌هاست. روابط بین ارتودکس و اسلام بسیار حائز اهمیت است و نباید دیواری بینمان باقی بماند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ملک حسین گیوزاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن به همراه مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان با کالنجیس، دبیرکل ادیان وزارت آموزش و ادیان یونان دیدار و پیرامون تداوم گفت‌وگوهای دینی و مطالبات جامعه مسلمانان یونان گفت‌وگو کردند.

گیوزاد با اشاره به نقش ایران در صلح و ثبات منطقه اظهار داشت: می‌دانید که منطقه غرب آسیا به علت برخی گرایشات افراط گرایانه سال‌ها دچار تشنج و بی‌ثباتی بوده است. اما ایران نقش بسیار مهمی در مبارزه با افراط گرایی در منطقه به خصوص در عراق و سوریه داشت.

سفیر کشورمان در آتن افزود: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه غرب آسیا از گروه‌های افراطی حمایت می‌کردند و هنوز هم حمایت می‌کنند. همچنین، برخی قدرت‌های جهانی نیز از آنها به عنوان ابزار سیاسی برای منافع خود استفاده می‌کنند.

وی در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به موضوع گفت‌وگوی ادیان گفت: ما علاقه مندیم گفت‌وگوهای بین ادیانی بین ایران و یونان تداوم یابد. تاکنون هفت دور از این گفت‌وگوها بین اسلام و مسیحیت ارتودوکس شرقی انجام شده است و مایلیم این روند ادامه پیدا کند.

نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص پیگیری‌های انجام شده درباره انعقاد تفاهم نامه بین دینی گفت: پیرو پیشنهاد بسیار خوب شما در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه گفت‌وگوی ادیان فی ما بین آکادمی ولوس و مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، درخواست ملاقات با متروپل آلمیرو و دیمیتریادوس را دادیم. اسقف ایقناتیوس از این اقدام حمایت کرد و علاقه خود را برای تداوم گفت‌وگوهای دینی ابراز داشت.

کالنجیس، دبیرکل ادیان وزارت آموزش و ادیان یونان اظهار داشت: معتقدم مهم‌ترین عامل ثبات در منطقه خاورمیانه، کشور شماست. ایران هرگز از تروریسم و حوادث تروریستی حمایت نکرده است. در زمینه مبارزه با بنیادگرایی اسلامی نیز ایران معتبرترین کشور برای گفت‌وگو است.

وی ادامه داد: به همین جهت است که در تمامی سال‌های گذشته تلاش کردم تا کانال ارتباطی با کشور شما حفظ شود. می‌دانم وقتی ایران حرفی را می‌زند، آن را انجام می‌دهد و تجربه خوبی از همکاری با سفارت شما دارم زیرا هر موقع توافقی صورت گرفت، همانطور انجام شد. این سابقه خوب و درخشان بهترین تضمین برای همکاری‌های آینده بین دو کشور است.

دبیرکل ادیان وزارت آموزش و ادیان یونان در رابطه با برگزاری گفت‌وگوهای دینی گفت: قدمت ادیان ما بیش از دولت‌هاست. روابط بین ارتودکس و اسلام بسیار حائز اهمیت است و نباید دیواری بینمان باقی بماند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=61791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!