2

کتابی برای دانستن «آن سوی صوفیگری»

  • کد خبر : 33370
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
کتابی برای دانستن «آن سوی صوفیگری»
کتاب آن سوی صوفیگری نوشته احمد باقریان ساروی در سال ۱۳۹۰ در ۳۱۲ صفحه برای پنجمین بار توسط انتشارات بوستان کتاب منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اگر باطل، انسان ها را از مسير رشد و كمال باز مي دارد، چگونه بسياري از انسان ها را به دنبال خود كشيده، در كام انحراف و فساد فرو مي برد؟ پاسخ اين سؤال را در ابعاد مختلفي مي توان ارزيابي كرد ولي آن چه در اين نوشته بر آن تكيه شده فطرت انسان هاست كه هميشه به دنبال كمال جويي و سعادت است آن چه موجب انحراف انسان ها به سوي باطل مي شود چهرة فريبندة و زيباي باطل است خود را براي طالبان راه حق مي آرايد، و تباهيشان مي سازد.

مكاتب و مذاهب بسياري به اين پايه استوارند از آن جمله فرقة باطله صوفيه است كه با ادعاهاي تهذيب دل و صاف و صيقلي كردن قلب، در ميان فرقه هاي اسلامي سر بر آورد و با اتخاذ شيوه هاي نا مناسب و منافي شرع، آموزه هاي ديني را زير پا گذاشت كه به پندهاي ناصواب دچار گشت. اين اثر در شش فصل به بررسي افكار، عقايد و انحرافات اين فرقه پرداخته و آن را تشريح كرده است.

عبادت و معرفت، مهم ترين حجاب راه، اين گونه مي پيمايند، ظهور حقيقت، مسائلي چند پيرامون توكل حج، سماع و رقص ظاهر و باطنف دعا، تكبّر، ريش و سبيل، كرامت و صوفيه از ديدگاه رهبران اسلام كه به ضالّه بودن اين فرقه اشاره كرده اند عناوين اصلي بحث مجموعة حاضر است.

تصوف طریقه و مسلکی که پیروان آن به احتراز از خواهش های نفسانی و اعراض از ماسوی الله دلالت می شوند. اهل تصوف برای رسیدن به حقیقت باید ریاضت هایی تحمل کنند و مراحلی به نام مراحل سلوک را بپیمایند و به عبارتی تصوف روشی از سلوک باطنی است.

همچنین تصوف در لغت به معنای پشمینه پوشی بوده و نسبت این جماعت به دلیل پشمینه پوشی و نشانه زهد بوده است.

کتاب آن سوی صوفیگری نوشته احمد باقریان ساروی که در سال ۱۳۹۰ در ۳۱۲ صفحه برای پنجمین بار توسط انتشارات بوستان کتاب منتشر شده صوفی گری و علل انحراف این نحله فکری را مورد بحث قرار می دهد.

در کتاب آن سوی صوفیگری که چگونگی صوفی گری و علل انحراف آن را مطرح می کند، فرقه صوفیه و عقاید آن را معرفی و با استناد به آیات و روایات و اندیشه و دیدگاه بزرگان علل انحراف این نحله فکری را مورد بررسی قرار می دهد.

این کتاب در شش فصل با عناوین عبادت و معرفت، حجاب های راه، این گونه می پیمایند، ظهور حقیقت و سقوط شریعت و صوفیه از دیدگاه رهبران اسلام  جوانب مختلف صوفی گری را مورد توجه قرار می دهد.

مولف در این کتاب صوفی گری را مشربی خوانده که با ادعای تهذیب دل و صاف و صیقلی کردن قلب در میان فرقه های اسلامی سر برآورد و به علل و عواملی با این ادعای حق به راه باطل رفت و با اتخاذ شیوه های نامناسب، غیر شرعی، آموزه های دینی را زیر پا نهاد در خصوص تعالیم اسلام به پندارهای ناصواب دچار گشت.

آن سوی صوفیگری

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.