0

یهود‎ستیزی؛ بهانه کانادا برای سرکوب منتقدان رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 62584
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۱
یهود‎ستیزی؛ بهانه کانادا برای سرکوب منتقدان رژیم صهیونیستی
کشورهای غربی در ماه‌های اخیر هرگونه انتقاد از رژیم صهیونیستی را با ادعای یهودستیزی سرکوب کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، روزنامه مونترال لا پرس کانادا در ماه مارس (فروردین ماه) کاریکاتور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به عنوان یک خون‌آشام، تنها چند ساعت پس از انتشار، حذف کرد.

این اقدام خودسانسوری ناشی از اتهامات بی‌اساس و کاملا ساختگی درباره یهودستیزی بود که ابتدا از سوی راست افراطی حامی رژیم صهیونیستی و سپس از سوی کل تشکیلات سیاسی کانادا مطرح شد.

استفانی گراموند، سردبیر این روزنامه کانادایی، در پاسخ به اتهامات، عذرخواهی عمومی کرد؛ با این حال او تاکید کرد که این روزنامه قصد نداشت اظهارات ضدیهودی را منتقل کند و کاریکاتور منتشر شده به منظور انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو و هدف آن کابینه رژیم صهیونیستی بود و نه یهودیان.

محکومیت یکپارچه کاریکاتور مونترال لا پرس از سوی تشکیلات سیاسی کانادا و عقب‌نشینی متعاقب آن بخشی از کارزار هماهنگ طبقات حاکم در غرب برای محکوم کردن هرگونه مخالفت با نسل‌کشی تحت حمایت امپریالیست‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه به عنوان یهودستیزی است.

کاریکاتور منتشر شده از سوی مونترال لا پرس به وضوح در محکومیت نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود که در حال آماده شدن برای کشتار جمعی در رفح، جنوبی‌ترین شهر غزه است.

بیش از ۱.۴ میلیون فلسطینی که بسیاری از آن‌ها از زمان آغاز حمله چندین بار مجبور به فرار شده‌اند، اکنون در رفح جمع شده‌اند.

این کاریکاتور در حالی منتشر شد که خشم مردم در صحنه‌های کشتار غزه و اعلامیه‌های مکرر نتانیاهو و دیگر مقامات ارشد صهیونیست درباره قریب‌الوقوع بودن تهاجم به رفح ادامه دارد.

۲ روز پیش از انتشار این کاریکاتور، حزب سوسیال‌دموکرات کانادا طرحی را در مجلس عوام ارائه کرد که مدعی بود خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

طرح این حزب کانادایی برای مهار مخالفت با نسل‌کشی تحت حمایت دولت‌های غربی مطرح شد که در تظاهرات هفتگی در سراسر این کشور با مشارکت ده‌ها هزار نفر بیان شده است.

جنجال ساختگی درباره کاریکاتور نتانیاهو هم تلاشی برای انحراف موضوع و هم سیگنالی از سوی طبقه حاکم بود که آماده است برای تحمیل سیاست تجاوزگری خود به روش‌های استبدادی متوسل شود که مورد نفرت بخش بزرگی از افکار عمومی است.

نسل‌کشی رژیم صهیونیستی که مورد حمایت نظامی و سیاسی واشنگتن، اتاوا و دیگر کشور‌های اروپایی قرار گرفته، جان بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را گرفته که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند، حدود ۲ میلیون نفر آواره شده‌اند و رژیم صهیونیستی گرسنگی را به تمام جمعیت غزه تحمیل کرده است.

این اقدام رژیم صهیونیستی خشم گسترده‌ای را در سراسر جهان و در میان مردم کانادا برانگیخته است، اما به ندرت این مخالفت و محکومیت گسترده بازتابی هرچند کنترل شده در مطبوعات رسمی این کشور پیدا می‌کند.

انتشار کاریکاتور در موانترال لا پرس به وضوح از مرز‌های انتقاد رسمی فراتر رفت؛ ابراز هرگونه انزجار از کشتار در حال وقوع در غزه بلافاصله یک هنرمند یا نویسنده را در معرض اتهام یهودستیزی قرار می‌دهد.

در واقع، رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آن با متهم کردن منتقدان نسل‌کشی به یهودستیزی، کمپینی را به راه انداخته‌اند تا هر کسی را که جرأت انتقاد از سیاست‌های جنایتکارانه و غیرانسانی آن‌ها را دارد، بد جلوه دهد.

بسیاری از افراد با اتهامات فریبکارانه یهودستیزی مواجه شده‎اند؛ کاریکاتور‌های یک هنرمند دیگر در آمریکا که در دانشگاه پنسیلوانیا تدریس می‌کند نیز محکوم شد؛ این ادعا براساس استفاده او از تصاویر خون یا نوزادان سلاخی شده از سوی نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی است.

دانشگاه‌های آمریکایی تحت تهدید اقدامات انضباطی و خروج کمک‌های مالی که به آن‌ها وابسته است، رژیم سانسور شدیدی را اعمال می‌کنند که رژیم صهیونیستی و دو حزب راست‌گرا که انحصار سیاسی را در آمریکا اعمال می‌کنند، آن را درخواست می‌کنند.

در خارج از آمریکا، مقامات حاکم برای سرکوب همه صدا‌های مخالف در فرانسه، آلمان و انگلیس، جایی که دولت‌ها تظاهرات طرفداران فلسطین را ممنوع کرده و شعار «از رودخانه تا دریا، فلسطین خواهد شد» را جرم‌انگاری کرده‌اند، ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=62584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!