3

تهمت دراویش به علمای شیعه در حاشیه‌ دیدار پاپ با آیت الله سیستانی

  • کد خبر : 15943
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
تهمت دراویش به علمای شیعه در حاشیه‌ دیدار پاپ با آیت الله سیستانی
دراویش کم‌خرد و کم اطلاع که از اساس چماقی در دستان حکومت‌های استبداد و ظالم بر علیه مردم مسلمان بوده‌اند، با تهمتی بی‌شرمانه علما و روحانیت را دست‌پرورده‌ی انگلیس و غرب معرفی می‌کنند!

پایگاه خبری مفاز – جریان بیداری اسلامی که خیزش‌هایی را در میان ملل مسلمان جهان به منظور حفظ عزت و کرامت از دست رفته‌ی مردم آنان ایجاد نموده، نشانه‌ی برانگیختگی و آگاهی در امت اسلامی است که مهمترین ویژگی‌های آن خودآگاهی مسلمانان از قدرت اسلام، بازگشت به قرآن و آموزه‌های دینی و تکیه بر فرهنگی غنی اسلامی است. بی‌شک، این آگاهی مرهون تلاش‌های بیدارگرانه‌ی عالمان دینی است و نقش روحانیت در این رابطه بسیار با اهمیت و بی‌بدیل است.

علما و مراجع بزرگ به اَشکال گوناگون به مبارزه با استعمار پرداخته‌اند. صدور فتوای موثر سیاسی، جهادی و غیره جهادی، نگارش رسالات تئوریک سیاسی ضد استعماری، ایراد سخنرانی و فرماندهی مبارزات و جنبش‌های سیاسی بخشی از اقدامات و مجاهدتهای ایشان است.

یکی از فقهای تاثیرگذار در پیشبرد این جریان، آیت الله سید محمد کاظم طباطبایی یزدی است که در طول حیات پر برکت خویش تلاش‌ها و مجاهدت‌های فراوانی در راه مبارزه با سیطره‌ی بیگانگان و حفظ استقلال سرزمین‌های اسلامی نموده است. صدور فتوای جهاد بر ضد دول استعمارگر اروپایی از جمله‌ی این اقدامات بیدارگرانه است. رئیس علی دلواری آزادیخواه و رهبر قیام جنوب با حکم جهاد علمای دینی بوشهر علیه نیروهای انگلیسی قیام کرد و تبدیل به نماد مقاومت و آزادی‌خواهی آن دوران و البته تمام دوره‌ها شد .

فتاوای جهادی آیت الله العظمی محمد تقی شیرازی، مبارزه با استعمارگران روس در شمال ایران و متجاوزان انگلیسی در بندر فاو و فتوای تحریم انتخابات عراق که توسط دولت استعماری انگلیس برنامه‌ریزی شده بود نیز از اقدامات درخشان مرجعیت شیعه است. آیت‌الله العظمی شیخ فتح الله شریعت اصفهانی جهت مبارزه با سلطه‌ی استعمار بر بازارهای مسلمانان، فتوای تحریم استفاده از کالاهای خارجی را صادر کرد و نیز هشت فتوای جهاد بر ضد استعمارگران صادر نمود .

آیت الله سید عبدالحسین شرف الدین عاملی از بزرگ‌ترین علمای شیعه‌ی لبنان است که بر علیه استعمارگران فرانسوی قیام کرد و فتوای جهاد و مبارزات خود را تا استقلال لبنان پیشبرد . آیت الله حاج علی کنی با فعالیت‌های علمی-سیاسی به مبارزه با فراماسونری پرداخت و اقدامات و تلاش‌های وی منجر به دستور انحلال این تشکیلات از سوی شاه شد . مبارزه با امتیاز رویتر و لغو آن دیگر اقدام این فقیه بزرگ تهرانی است .

سید جمال الدین اسدآبادی، مبارز همدانی که با سخنرانی‌ها و خطابه‌هایش باعث روشنگری ملت‌ها می‌شد و استعمار ستمگران را به گوش ملت‌ها می‌رساند . آیت الله سید حسن مدرس با طرح‌های استعماری و ضد اسلامی که به مجلس ارائه می‌شد به مخالفت می‌پرداخت، از جمله مخالفت شدید او با قرارداد ننگین ۱۹۱۹ م وثوق الدوله با انگلستان است که در یادها ماندگار شد. آیت الله شیخ محمد حسین کاشف الغطا ایشان از مراجع و علمای متفکر و استعمار ستیز و ضد صهیونیسم شیعی عراق است و با مسافرت‌ها و نطق‌های آتشین خود مسلمانان را از خطر اسرائیل و استعمارگران شرق و غرب آگاه می‌ساخت . تحریم کنفرانس «بحمدون» که طراحی آمریکا و غرب برای تقارن ادیان بود از اقدامات ایشان است .

شیخ فضل الله نوری از رهبران جریان تنباکو بود و پس از آن از رهبران اصلی قیام مشروطه شد وآیت الله سید عبدالحسین لاری اعلام فتوای جهاد بر ضد استعمار انگلستان داد و خود نیز به میدان نبرد شتافت. آیت الله نورالله اصفهانی علیه اشغال ایران توسط روسیه اعلان جنگ داد و اصفهان را تصرف کرد .آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی، بنیانگذار جمعیت نهضت اسلامی عراق بود و همچنین در ملی شدن صنعت نفت سهم بسزایی داشتند .

و سرانجام امام خمینی(ره) در سال 1340 با تشکیل انجمن‌های ایالتی و ولایتی مخالفت نمود و بدین ترتیب رهبری و مبارزات ضد استعماری خود را با کشورهای استعمارگر از جمله آمریکا شروع کرد و در سال ۱۳۴۲ ‌با لوایح ششگانه مخالفت نمود و سپس مسئله‌ی کاپیتولاسیون و موضوع مصونیت مستشاران نظامی آمریکا در ایران در مجلس مطرح شد، که ایشان مخالفت علنی خود را با این لایحه در سخنرانی آبان سال ۱۳۴۳ اعلام کرد، ایشان در این سخنرانی، آمریکا را از انگلیس بدتر و انگلیس را از آمریکا بدتر دانستند و آمریکا را عامل اصلی همه گرفتاری‌های مردم معرفی نمود.

امام(ره) این قانون را «سند بردگی ملت ایران» و «اقرار به مستعمره بودن ایران» نامید. ایشان با نصب نمایندگانی از علماء، شبکه‌ی گسترده‌ای را به وجود آورد و از این طریق شبکه‌ای عظیم از علمای بلاد مختلف با رهبری واحد شکل گرفت. امام خمینی(ره) با افشای مطامع استعماری، دفاع از کیان اسلام، مبارزه با بی‌بند و باری‌ها، نبردی آشتی‌ناپذیر را علیه استعمار و استبداد شکل داد که سرانجام با سقوط رژیم 2500 ساله‌ی شاهنشاهی، ایران را از وابستگی و سلطه‌ی به شرق و غرب رهایی بخشید.

شیخ محمد خیابانی میرزا کوچک خان جنگلی و صدها عالم و فقیه شیعی دیگر در جهان اسلام وجود دارند که به مبارزه و معارضه‌ی فکری و سیاسی با استعمار و استبداد پرداختند. با این وجود دراویش کم‌خرد و کم اطلاع که از اساس چماقی در دستان حکومت‌های استبداد و ظالم بر علیه مردم مسلمان بوده‌اند، با تهمتی بی‌شرمانه علما و روحانیت را دست‌پرورده‌ی انگلیس و غرب معرفی می‌کنند! این در حالیست که خود ایشان و مسلکشان به طور مرتب توسط سرویس‌های مختلف استعمار و استبداد غربی تغذیه‌ی مالی و ساپورت رسانه‌ای می‌شوند!

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=15943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.