4

اصحاب القضیه؛ بابیت جدید در عراق

  • کد خبر : 57672
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
اصحاب القضیه؛ بابیت جدید در عراق
به تازگی ویدیوئی در فضای مجازی عراق منتشر شد ‌که نشان از اصحاب القضیه (قائلین به مهدویت مقتدی صدر رئیس جریان صدر عراق) دارد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به تازگی ویدیوئی در فضای مجازی عراق منتشر شد ‌که نشان از اصحاب القضیه (قائلین به مهدویت مقتدی صدر رئیس جریان صدر عراق) دارد.

آنان در اذان پس از شهادت به ولایت امام علی علیه السلام شهادت به حجت‌ الله بودن «مقتدی صدر» داده و پس از ذکر «حی علی خیرالعمل» ندای «حی علی القیام» و «قد قام مقتدی حجت‌‌ الله» را هم به اذان اضافه کرده و خواندند.

این فرقه حتی پا فراتر گذاشته و در بدعتی تازه و خطرناک طی ویدیوئی با الگوبرداری از سوره مدّثر جعلیاتی را با عنوان آیات جدید نازل شده برای مقتدا معرفی کرده و مدعی امر خدا به وی برای قیام و اعلان مهدویت شده‌اند.

این موضوع حدود ۲۰۰ سال پیش در شیراز توسط یکی از پیروان «علی محمد شیرازی» معروف به «باب» انجام گرفت که اعلان بابیت وی بر مأذنه مسجد وکیل شیراز و در حقیقت اعلام تاسیس فرقه «بابیت» بود.

«جیش‌ المهدی» نام مجموعه نظامی تحت امر «مقتدی صدر» است که عده‌ای پس از اختلاف و جدائی از آن، جریان «حرکة روح‌الله» را با اعتقاد به مهدویت «امام خمینی» تاسیس کردند.

گروهی دیگر نیز جریان «اصحاب القضیه» با باور به مهدویت «مقتدی صدر» راه‌اندازی کرده، معتقدند وی در معرکه نجف کشته شد و روح حضرت مهدی (عج) در او حلول کرده است.

گرچه پیش‌تر «مقتدی صدر» از این جریان برائت جست، امّا این بدعت که به مراتب بدتر از بابیه عمل کرده، زنگ خطری برای تشیع است که به دنبال تضعیف قدرت شیعه و انحراف از مهدویت است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.