3

ادعای تخریب 30 قبر بهائی

  • کد خبر : 60665
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
ادعای تخریب 30 قبر بهائی
تشکیلات بهائیت 15 اسفند با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که قبرهای جدید بهائیان تهران را تخریب کرده‌اند. اما این اولین‌باری نیست که تشکیلات بهائیت به دروغ، از آزار اموات بهائی در ایران با انگیزه مذهبی خبر می‌دهد؛ تشکیلات بهائیت بارها به بهانه ایجاد حفاظ برای قبرستان، دریافت هزینه برای قبر، تعطیلی شب‌ها یا فضاسازی، جمهوری اسلامی را به مرده‌آزاری متهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، تشکیلات بهائیت با صدور بیانیه‌ای در 15 اسفند 1402 برابر با 5 مارس 2024 مدعی شد که قبرهای جدید بیش از 30 درگذشته بهائی در خاوران تهران، توسط مقامات حکومت ایران تخریب شده است: «مسئولین نشانه‌های روی قبرها را برداشته با لودر و بلدوزر قبور را صاف کرده‌اند تا حالت قبر نداشته باشد. این کار همچنین به نحوی انجام شده که به نظر برسد هیچ قبری در آن محل وجود نداشته است. حکومت ایران بیش از دو سال است که از این محل برای دفن اجباری بهائیان استفاده کرده است…. اما تخریب این قبور تازه، گواه حمله‌ای بی‌سابقه و غیرانسانی به جامعه بهائی در ایران است.[1]

سیمین فهندژ نماینده تشکیلات بین‌المللی بهائیت در سازمان ملل هم مدعی پاکسازی فرهنگی در ایران شد. در بیانیه تشکیلات بهائی هم با اشاره به بازپس‌گیری صدها هزار هکتار زمین از بهائیت (زمین‌های تشکیلاتی یا زمین‌های رانتی بهائیت در زمان پهلوی)، به تخصیص هفده هزار متر مربع برای آرامستان به بهائیان، از طرف جمهوری اسلامی خبر داد.

اما در پاسخ به هجمه‌ی جدید تشکیلات بهائیت علیه جمهوری اسلامی با پیش‌کشی موضوع گورستان بهائیان، می‌گوییم:
اول: همان‌گونه که در بیانیه تشکیلات بهائیت به آن اشاره شده، هرچند پس از انقلاب اسلامی، زمین‌هایی که بهائیت با رانت و فساد از مردم و بیت‌المال غصب کرده بود، باز ستانده شد، اما در عین حال، هزاران هکتار زمین برای ایجاد آرامستان به بهائیان اختصاص داده شد.[2]

دوم: تشکیلات بهائیت هر از چند گاهی به بهانه‌های واهی (یک‌بار به بهانه ایجاد حفاظ برای قبرستان، یک‌بار به بهانه دریافت هزینه برای قبر مثل سایر مردم، یک‌بار به بهانه تعطیلی قبرستان در ساعت 17 و این‌بار به بهانه فضاسازی) آه و فغان می‌کند که بهائیان اجازه دفن شدن در ایران ندارند.

مثلاً تشکیلات بهائیت ایران را در مجامع بین‌الملل، به این بهانه محکوم می‌کند که اجازه دفن بهائیان را نمی‌دهد، اما فکر نمی‌کنند که شاید جهانیان از خود بپرسند پس تکلیف جنازه‌های بهائی چه می‌شود؟ یا مدعی می‌شوند که حکومت، قبرستان‌های بهائی را تخریب می‌کند، اما وقتی مخاطبین آرامستان‌های آباد بهائیان را می‌بینند، از این دروغ‌ها شاخ درمی‌آورند.

سوم: از ابتدای آغاز جنگ غزه، تشکیلات بهائیت تمام تلاش خود را برای پرت کردن هواس‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش و تمرکز توجه‌ها به ایران و مسئله بهائیان کرده است. در واقع تشکیلات بهائیت تلاش دارد تا با خبرسازی در مورد اموات خود، نسل‌کشی اربابان صهیونیستی‌اش را کم‌ اهمیت کند.

چهارم: تشکیلات بهائیت از اسرائیل، تلاش دارد تا با طرح توهم‌هایی مثل آزار اموات، مصادره اموال، منع کسب و کار و… خشم پیروانش و تمامی مخالفین را علیه حکومت زنده نگه دارد و به دو قطبی‌سازی بین مردم و حکومت دامن زند!

حقیقت آنست که روزانه بهائیان در ایران دفن می‌شوند و خبرهای آن هم منتشر می‌شود؛ اما بیت‌العدل از توهم و زمینه‌سازی برای تقابل مردم با نظام دست‌بردار نیست. این درحالیست که عبدالبهاء به پیروانش دستور داده برای دفن اموات بهائی، اختلاف، جدایی و ناراحتی به وجود نیاورند: «اما قضيّه دفن اموات هنوز اگر به قرار سابق باشد بهتر است. زيرا نبايد نوعی نمود که ميان آشنا و بيگانه بکلّی فسخ و جدائی افتد؛ زيرا جدائی مانع از تبليغ است».[3]

پی‌نوشت:
[1]. بیانیه تشکیلات بهائیت، عنوان بیانیه: بی‌سابقه و غیرانسانی: تخریب بیش از 30 قبر جدید بهائیان در محل گور دسته‌جمعی خاوران، مورخ 15 اسفند 1402 برابر 5 مارس 2024.
[2]. همان.
[3]. اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، بی‌جا: مؤسسه ملّی مطبوعات امری، 128 بدیع، نشر سوم، ص 144.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=60665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.