1

مجمع ادیان الهی در دانشگاه آزاد استان تهران ایجاد می شود

  • کد خبر : 58863
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
مجمع ادیان الهی در دانشگاه آزاد استان تهران ایجاد می شود
در اولین جلسه هم اندیشی با پیروان ادیان الهی و با پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد استان تهران ایجاد مجمع ادیان الهی در این دانشگاه به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اولین نشست هم اندیشی جمعی از پیروان ادیان الهی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور جواد محمدی، رئیس دانشگاه آزاد استان تهران، علی سروری قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد و حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی مشاور تقریب مذاهب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ساختمان ستادی این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام علم الهدی یکی از اهداف این جلسات را تبیین مشترکات دانست وگفت: یکی از مشترکات ادیان الهی بازگشت منجی و نجات دهنده دنیا است که  مسیحیان از آن به عنوان حضرت مسیح و شیعیان از آن به عنوان صاحب الزمان مهدی موعود نام می برند.

وی توحید را از دیگر اشتراکات ادیان الهی  برشمرد که همه پیامبران به آن تاکید دارند و به اهمیت و اشتراک صلح و عدالت در همه ادیان اشاره کرد.

جواد محمدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه همه ما خداپرست و ایرانی هستیم گفت: حکومت عدل الهی آرمان تمام ادیان الهی است و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی حرکت در این مسیر  است. صلح عادلانه میان همه اقشار و مردم از آموزه های اصلی اسلام است اما برخی از کشورها با سو استفاده از جایگاه و قدرت خود در نظام بین‌الملی به دنبال مصادره این موضوع هستند و تنها زمانی که این موضوع به نفع آنها باشند از صلح حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد کشتار مردم بی‌دفاع مردم غزه هستیم، افزود:کشورهای غربی در قبال جنایات رژی م صهیونیستی سکوت کردند. باید گفت استثناگرایی تروریسم آمریکایی آفتی در دنیا است، تروریسم استثنائی آمریکا چهره واقعی دموکراسی و حقوق بشری غربی را نشان داد. تروریسم صهیونیستی در جهان ثابت شده اما سازمان‌های بین المللی بدون هیچ اقدامی فقط نظاره گر جنایات این رژیم هستند، به طوری که تعدادی از دانشجو و استاد در پنسیلوانیا که  در اعتراض به این کشتار اعتراض کردند را توبیخ و رئیس دانشگاه را نیز اخراج کردند. این معنا حقوق بشر آمریکا است.

محمدی تاکید کرد: صلح جهانی و مقابله با تروریسم جز آرمان های جمهوری اسلامی و دین مبین اسلام بوده  است، به طور مثال در زمان فتح مکه سران قریش در امان بودند و این آموزه اسلامی واقعی است.

محمدی با اشاره به نقش آمریکا در ایجاد داعش بیان کرد: مقامات آمریکا بارها اعتراف کردند که نیروهای تروریستی  داعش توسط آنها ایجاد شده اند و بارها از نیروهای این سازمان حمایت کردند و اخیرا جنایت آنها را قبال مردم مظلوم و زائران مزار شهید سلیمانی دیدیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه ایران یکی از قربانیان تروریسم است، گفت: حدود 17 هزار نفر از مردم ایران توسط گروه تروریستی منافقین شهید شدند و اگر از  کشور در مقابل این قاتلان دفاع نکنیم، میزان ترور افزایش خواهد یافت. سردار سلیمانی منادی صلح و امنیت در آسیاست و اگر اقدامات ایشان نبود، سرتاسر کشور مانند کرمان اماج حملات تروریستی بود.

وی  هدف برگزاری این نشست را افزایش تعاملات پیروان ادیان الهی در دانشگاه آزاد عنوان کرد و با اشاره به حضور زنان پیروان ادیان الهی در مناصب مختلف دانشگاه آزاد به نقش زنان در فعالیت اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: خود شما به عنوان نماینده زنان ایرانی به حضور و فعالیت آزادانه زنان در اجتماع اذئان دارید.این مسئله خود گویای غیر واقعی بودن جنبش زن زندگی آزادی است چرا که زنان ایران به تناسب شایستگی و توانایی در جامعه نقش آفرین هستند و حضور دارند.

در ادامه این نشست برخی از اعضای هئیت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد که از پیروان ادیانی چون مسیحیت، ارمنی، زرتشت و از اهالی اهل سنت بودند با اشاره به نکاتی درباره این جلسه از همراهی و همکاری اعضای خانواده دانشگاه آزاد در سال ها حضور خود در این دانشگاه گفتند.

در پایان جلسه با پیشنهاد محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران قرار شد مجمع ادیان الهی در دانشگاه آزاد استان تهران تشکیل و جلسات این مجمع با حضور پیروان ادیان الهی دانشگاه آزاد به صورت منظم برای بررسی مسائل و هم افزایی این اعضا تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!