6

هدیه جالب ستاره هالیوود به جوان مشتاق تحصیل در الازهر

  • کد خبر : 58697
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
هدیه جالب ستاره هالیوود به جوان مشتاق تحصیل در الازهر
یک بازیگر مشهور هالیوود، به یک جوان اهل گینه که با دوچرخه مسیر چهار هزار کیلومتری را برای تحصیل علوم اسلامی در الازهر طی کرده هدیه جالبی داد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مامادو صفائو بری، جوان مسلمان گینه‌ای که برای تحصیل علوم دینی در دانشگاه مشهور الازهر مصر با دوچرخه دست دوم در سراسر آفریقا رکاب زد، با تماس تلفنی از سوی ویل اسمیت، بازیگر آمریکایی غافلگیر شد.

در فیلم کوتاهی که در کانال یوتیوب اسمیت دیده می‌شود، بری از تماسی این ستاره مشهور هالیوود هیجان زده به نظر می‌رسد. وی پس از معرفی ویل اسمیت در این تماس گفت: این ویل اسمیت است! بسیاری از فیلم‌های تو را دوست دارم. وی گفت: نمی‌دانم چگونه از تو تشکر کنم.

در این تماس ویدیویی، ستاره بزرگ هالیوود به بری گفت که از تلاش‌های او عمیقاً تحت تأثیر قرار گرفته و یک دوچرخه و یک لپ تاپ جدید به او هدیه داد. اسمیت پس از انتشار داستان این جوان آفریقایی توسط بی‌بی‌سی در اکتبر گذشته، از سفر ۴۰۰۰ کیلومتری بری اطلاع یافت.

این جوان ۲۵ ساله تنها چند دست لباس، یک چراغ قوه و یک پیچ گوشتی به همراه داشت و سفر خود را در سال ۲۰۲۳ آغاز کرد، زیرا نمی‌توانست هزینه پرواز به قاهره را بپردازد.

در طول مکالمه، اسمیت با نقل قولی از پائولو کوئیلو به بری گفت: وقتی به یک سفر متعهد می‌شوی، جهان برای کمک به شما همراهی می‌کند.

او پس از چهار ماه، سفر چهار هزار کیلومتری خود را با طی هفت کشور به پایان رساند و به قاهره رسید تا بورسیه تحصیلی کامل این دانشگاه اسلامی را دریافت کند.

بری که تقریباً ۱۰۰ کیلومتر را هر روز طی می‌کرد، از کشورهای مالی، بورکینافاسو، توگو، بنین، و نیجر عبور کرد. او سه بار بازداشت شد. دو بار در بورکینافاسو و یک بار در توگو که نیروهای امنیتی او را به مدت ۹ روز بدون اتهام بازداشت کردند و سپس در ازای دریافت ۵۶ دلار او را آزاد کردند. او گفت که این کل پس‌انداز او برای باقیمانده سفر بود. بری گفت: من اغلب در بین بوته‌ها می‌خوابیدم زیرا از مردم در شهرها می‌ترسیدم. فکر می‌کردم دوچرخه‌ام را می‌گیرند و به من صدمه می‌زنند.

بری قصد دارد پس از پایان تحصیلاتش به گینه بازگردد تا در زمینه تبلیغ اسلام فعالیت کند. او می‌گوید: «وقتی به کشورم برمی‌گردم، دوست دارم اسلام را آموزش دهم و به مردم بگویم چگونه کارهای خوب انجام دهند.»

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58697

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!