1

دستگیری عامل به آتش کشیدن دو مسلمان در انگلیس/ ایران اسلام‌ستیزی را محکوم کرد

  • کد خبر : 47183
  • ۰۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
دستگیری عامل به آتش کشیدن دو مسلمان در انگلیس/ ایران اسلام‌ستیزی را محکوم کرد
پلیس انگلیس فردی را که مظنون به آتش کشیدن دو مسلمان در هنگام خروج از مسجد در لندن و بیرمنگهام است را دستگیر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از الجزیره، یک فرد به آتش زدن مردی که در راه بازگشت به خانه از مسجدی در بیرمنگهام بود توسط پلیس دستگیر شد. این مرد ۲۸ ساله به دو فقره تلاش برای قتل متهم شده است.

این مظنون به حمله به دو مرد مسن در حال خروج از مساجد در جنایات جداگانه‌ای که چند هفته از هم فاصله داشتند در شهرهای لندن و بیرمنگهام متهم شده است.

پلیس وست میدلندز (پنجشنبه) اعلام کرد که گفته می‌شود محمد ابکر در ۲۷ فوریه در غرب لندن روی یک مرد ۸۲ ساله و در ۲۰ مارس در بیرمنگهام، روی یک مرد ۷۰ ساله مواد آتش‌زا اسپری کرده است.

در اولین حادثه، عامل حمله در حالی که مردی مرکز اسلامی غرب لندن را ترک می‌کرد با وی مشغول صحبت شد سپس مایعی را روی او ریخت و آتش زد. پلیس گفت که مرد مجروح از ناحیه صورت و دست‌هایش دچار سوختگی شده است.

در حادثه دوم که دوشنبه شب این هفته اتفاق افتاد مردی در حال رفتن از مسجدی در منطقه ادگباستون بیرمنگهام به خانه بود که عامل حادثه ماده‌ای را روی او پاشید و لباسش را آتش زد. فرد قربانی، جراحات شدیدی دیده است اما انتظار می‌رود زنده بماند.

اوایل این هفته، افسران ضد تروریسم بریتانیا برای کمک به تحقیقات فراخوانده شدند. پلیس وست میدلندز در بیانیه‌ای گفت: این یک تحقیق مشترک بین پلیس وست میدلندز، پلیس ضد تروریسم و پلیس متروپولیتن بود.

ویدئوی حمله دوم در نزدیکی مسجد جاده دادلی به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. این حادثه اقلیت مسلمان بریتانیا که اکنون ماه مبارک رمضان را پشت سر می‌گذارند و حضور بیشتری در مساجد دارند را وحشت‌زده کرده است. زارا سلطانا، نماینده حزب کارگر مخالف، گفت که این دو حادثه وحشتناک است.

ایمان عطا، رئیس سازمان حقوق بشری تل ماما (Tell Mama) که در زمینه جنایات ناشی از نفرت‌ فعالیت می‌کندبه الجزیره گفت: دو حادثه بسیار نگران‌کننده اخیر که در آن دو مسلمان مسن هنگام خروج از مساجد به آتش کشیده شدند، تکان دهنده است.
ما از همه جوامع می‌خواهیم که هوشیار باشند، چه در یک مسجد و چه در یک منطقه عمومی. این امر به ویژه به این دلیل است که ماه رمضان نزدیک است و ایمنی و امنیت جوامع ما همچنان یک اولویت کلیدی است.

انتظار می‌رود که ابکر امروز پنجشنبه در دادگاه حاضر شود.

در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) سوم فروردین ماه در توئیتر به آتش زدن پیرمرد مسلمان در بیرمنگام واکنش نشان داد و نوشت: آتش زدن یک پیرمرد مسلمان در خیابان و در انظار عمومی در شهر بیرمنگام انگلیس، هنگام خروج وی از مسجد هولناک و شوک آور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی سیستماتیک در غرب، نتیجه‌اش نفرت پراکنی و خشونت آشکار است. بررسی دقیق این اقدام وحشیانه و اعلام نتایج آن مسؤولیت فوری دولت انگلیس است.

وی همچنین در توئیت دیگری نوشت: البته گزارش‌های اخیر منتشر شده در مورد نژادپرستی نهادینه شده در پلیس انگلیس نیز مزید بر علت و قابل تأمل است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.