1

درخواست خانواده‌های زندانیان سیاسی بحرینی از پاپ

  • کد خبر : 41408
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰:۳۰
درخواست خانواده‌های زندانیان سیاسی بحرینی از پاپ
خانواده‌های تعدادی از زندانیان سیاسی در بحرین از پاپ فرانسیس خواستند در سفر به این کشور اعدام‌هایی که توسط رژیم آل خلیفه صورت می‌گیرد را محکوم کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، خانواده‌های ۱۲ زندانی سیاسی محکوم به اعدام، از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان درخواست کردند تا در سفرش به منامه از مجازات اعدام انتقاد و از زندانیان سیاسی دفاع کند.

در بیانیه‌ای که از سوی این خانواده‌ها منتشر شده، آمده است: به نام انسانیت، از شما می‌خواهیم که پادشاه بحرین را به تعهد به صلح و آزادی تمامی بازداشت شدگان سیاسی ترغیب کنید.

از سال ۲۰۱۱، بحرین هزاران معترض، روزنامه‌نگار و فعال را زندانی کرده است، برخی از آن‌ها به صورت دسته جمعی محاکمه شده‌اند. این رژیم همچنین برای سرکوب شیعیان از زور استفاده کرده است.

بحرین انتقاد سازمان ملل و دیگر طرف‌ها را در مورد نوع برگزاری محاکمه‌ها و شرایط بازداشت رد می‌کند.

ماتئو برونی، سخنگوی واتیکان در پاسخ به اینکه آیا پاپ به موضوع حقوق بشر در بحرین خواهد پرداخت یا خیر، گفت: موضع پاپ و واتیکان در مورد انواع آزادی و آزادی‌های مذهبی روشن و شناخته شده است.

از سال ۲۰۱۸، کلیسای کاتولیک مجازات اعدام را از نظر اخلاقی غیرقابل قبول دانسته و پاپ درخواست‌هایی برای ممنوعیت آن در سراسر جهان داشته است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=41408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!