1

حرکت جنجالی در فوتبال فرانسه/ روسری و حجاب برای زنان ممنوع شد!

  • کد خبر : 51143
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۱۶
حرکت جنجالی در فوتبال فرانسه/ روسری و حجاب برای زنان ممنوع شد!
دادگاه عالی فرانسه اعمال ممنوعیت حجاب برای فوتبالیست‌های زن در جریان مسابقات از سوی فدراسیون فوتبال این کشور را تایید کرد. این پرونده در پی اعتراض گروهی از زنان فوتبالیست مسلمان فرانسه به این محدودیت تشکیل شده بود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دادگاه عالی فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که محدودیت اعمال شده توسط فدراسیون فوتبال «متناسب» است. طبق این محدودیت فدراسیون فوتبال فرانسه، استفاده از «هر گونه علامت یا لباسی که به وضوح وابستگی سیاسی، فلسفی، مذهبی یا صنفی را نشان می‌دهد»، در طول مسابقات ممنوع است.

در بیانیه دادگاه عالی فرانسه آمده است: «فدراسیون‌های ورزشی که مسئولیت تضمین کارایی درست خدمات عمومی را به عهد دارند و مدیر آن به آن‌ها سپرده شده،‌ می‌توانند در زمینه مسابقات تعهد بی‌طرفی خود را بر بازیکنان اعمال کنند.»

گروهی از زنان فوتبالیست مسلمان موسوم به «حجابوز» یا «حجاب‌دار»‌ علیه این قانون فدراسیون فوتبال فرانسه اعتراض کرده بودند.

ماریون اوجیه، وکیل فوتبالیست‌های زن محجبه به خبرگزاری فرانسه گفت که این تصمیم «سکولاریسم و آزادی بیان» را برهم زده است.

به گفته او تصمیم دادگاه عالی فرانسه برخلاف انسجام اجتماعی در این کشور است؛ «کشوری بر پایه تنوع و کثرت‌گرایی بنا شده است.»

سکولاریسم در فرانسه یک موضوع حساس است. مدافعان آن را راهی برای تضمین بی‌طرفی مذهبی دولت می‌دانند و در مقابل منتقدان آن، سکولاریسم را ابزاری علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی به ویژه مسلمانان عنوان می‌کنند.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای تصمیم دادگاه به تایید ممنوعیت حجاب برای فوتبالیست‌های زن را «تبعیض‌آمیز» خوانده و خواهان لغو آن شده است. این سازمان گفت که این تصمیم فوتبالیست‌های زن مسلمان را از شرکت در مسابقات محروم می‌کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!