2

دعوت قدیمی‌ترین مسجد بریتانیا از رهبران یهودی برای ترویج صلح و دوستی

  • کد خبر : 57748
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۳۸
دعوت قدیمی‌ترین مسجد بریتانیا از رهبران یهودی برای ترویج صلح و دوستی
قدیمی‌ترین مسجد بریتانیا به عنوان نشانه‌ای از حسن نیت و هماهنگی بین مسلمانان و یهودیان از رهبران جامعه یهودی «لیورپول» برای بازدید از این مکان عبادی دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، قدیمی‌ترین مسجد بریتانیا به عنوان نشانه‌ای از حسن نیت و هماهنگی بین مسلمانان و یهودیان از رهبران جامعه یهودی «لیورپول» برای بازدید از این مکان عبادی دعوت کرد.

مسجد «عبدالله» در «تراس بروگام» میزبان رهبران یهودی خواهد بود تا آنها همراه با رهبران جامعه اسلامی بتوانند گفت‌وگوهای بیشتری برای درک تأثیر محلی درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین در سرزمین‌های اشغالی انجام دهند.

پس از آغاز درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی، نمایندگان جوامع یهودی و مسلمان لیورپول گردهم آمدند تا گفتگوی میان ادیانی را تقویت کنند.

میهمانان از مسجدی که در سال ۱۸۸۹ افتتاح شده است با همراهی یک راهنما بازدید خواهند کرد و سپس رهبران مذهبی گفتگوهای بیشتری خواهند داشت که نمایندگان سیاسی برای شنیدن آن دعوت می شوند.

«ماکس مارکوس»، رئیس شورای نمایندگان یهودیان «لیورپول» در این باره گفت: ما جوامع یهودی، مسلمان و مسیحی در تعهد خود به کار مداوم میان‌ادیانی استوار هستیم زیرا می دانیم که با فداکاری می توانیم همانطور به زندگی و کار در هماهنگی و صلح با یکدیگر ادامه دهیم.

«ابراهیم سعید» از شبکه مساجد منطقه لیورپول گفت: با وجود درگیری در خاورمیانه و دیدگاه های مخالف در مورد برخی مسائل، همه ما متعهد به صلح طولانی مدت و احترام متقابل بین مذاهب خود در اینجا و خارج هستیم.

وی افزود: من امیدوارم که خداوند به ما آرامش، درک و حکمت در یافتن این امر عطا فرماید.

دکتر «کریسپین پیلینگ»، رئیس شورای شهر لیورپول و دعوت کننده گروه رهبران مذهبی گفت: درگیری در سرزمین‌های اشغالی تأثیر واقعی بر مردم لیورپول گذاشته است،اما مهم است که ما به گفتگو و همکاری با یکدیگر ادامه دهیم.

وی افزود: حسن نیت و دوستی بین افراد با مذاهب مختلف در این منطقه وجود دارد و این به ما امکان می دهد تا دردی را که همه ما تجربه می کنیم را با جان دل بشنویم و کاری برای برطرف کردن آن انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!