3

درخواست فواد حسین برای احداث مرکز گفت‌ و گوی ادیان در عراق

  • کد خبر : 17606
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
درخواست فواد حسین برای احداث مرکز گفت‌ و گوی ادیان در عراق
وزیر خارجه عراق در دیدار رئیس بخش اسلامی شورای پاپی گفت و گوی ادیان، خواهان احداث مرکزی برای گفت و گوی میان ادیان در این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، وزارت امور خارجه عراق بعد ازظهر روز سه شنبه با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که «فواد حسین»، وزیر خارجه این کشور در جریان سفر خود به شهر رم، پایتخت ایتالیا، با مونسینیور «خالد عکاشه»، رئیس بخش اسلامی در شورای پاپی گفت و گوی ادیان دیدار کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، فواد حسین و عکاشه در دیدار خود با حضور «صفیه السهیل» و «عبدالرحمن العامری»، سفرای عراق در ایتالیا و واتیکان، ضمن بررسی روابط دو جانبه و راه های توسعه آن از طریق گفت و گوی سازنده در راستای تقویت روابط میان بغداد و واتیکان، به سفر دو ماه پیش پاپ «فرانسیس»، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان به عراق نیز پرداختند.

در همین راستا نیز، وزیر خارجه عراق ضمن تاکید بر این که سفر پاپ فرانسیس دارای تاثیر مثبت و بعد انسانی بوده و یک پیام صلح و محبت برای جهان به شمار می آمده، درخواست کرد که یک مرکز برای گفت و گوی میان ادیان در کشورش احداث شود و گفت و گو نیز گسترش یابد تا همه اقلیت های این کشور را در بر بگیرد.

یادآور می شود که رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در یک سفر بی سابقه و چند روزه به عراق در اوایل ماه مارس گذشته (اواسط اسفند ۱۳۹۹)، ضمن بازدید از شهرهای بغداد، نجف اشرف، اور، اربیل، موصل و قرقوش، با مقامات بلندپایه این کشور و اقلیم کردستان و همچنین حضرت آیت الله العظمی «سید علی سیستانی»، مرجع عالیقدر شیعیان جهان دیدار و گفت و گو کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=17606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.