3

«پت رابرتسون» مُرد!

  • کد خبر : 51265
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۱۶
«پت رابرتسون» مُرد!
مرگ، پت رابرتسون ۹۳ساله، از مشهورترین چهره‌های مسیحیت صهیونیست آمریکا را در آغوش گرفت. این خبر بهانه‌ای شد تا مروری اجمالی بر کارنامه این بنیادگرای جمهوری‌خواه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «پت رابرتسون»، از بانفوذترین رهبران مسیحیتِ صهیونیستی، درگذشت. او تمام فعالیت خود را صرف خدمت به مسیحیتِ صهیونیست کرد. رابرتسون از طریق امپراطوری رسانه‌ای مسیحی، سعی در گسترش عقاید صهیونیستی خود را داشت. رابرتسون ادعا کرد خدا به وی الهام کرده ترامپ پیروز انتخابات 2020 خواهد شد؛ اما واقعیت چیز دیگری بود!

همان‌گونه که ذکر شد، او از قدرتمندترین مردان محافل سیاسی و دینی آمریکا بود. شاید عنوان امپراتور شبکه‌های مسیحی، برای پت رابرتسون مبالغه نباشد. او از اسرائیلی‌ها هم صهیونیست‌تر بود. رابرتسون، آرزوی پخش زنده «بازگشت مسیح» از رسانه‌هایش را با خود به گور برد. رابرتسون شبکه رادیو-تلویزیونی مسیحی را در سال 1960 تأسیس کرد.

همچنین او یک نویسنده و بنیان‌گذار دانشگاه «ویگنت» در ویرجینیا و نیز رئیس چندین سازمان آموزشی، تفریحی، سیاسی و بشردوستانه دیگر، از جمله «ائتلاف مسیحی» -مؤسسه‌ای دارای یک میلیون و نهصد هزار عضو و بودجه 17 میلیون‌دلاری در سال 1997- بود. هدف ائتلاف مسیحی که رابرتسون آن را در سال 1998 تأسیس کرد، «کنترل کارآمد حزب جمهوری‌خواه» و انتخاب «نامزدهای مسیحی» برای مناصب دولتی بود. در حالی که ائتلاف مسیحی ادعا می‌کند که یک «سازمان فعالیت کشوری در حمایت از خانواده» است، با این حال، به طور مرتب دولت آمریکا را در مورد مسائل اسرائیل تحت فشار قرار می‌دهد. به عنوان مثال، در آوریل 2002، این سازمان از آمریکا درخواست کرد که پشتیبانی از حق اسرائیل برای «دفاع مشروع در برابر تروریست‌های فلسطینی و فشار به یاسرعرفات» را تداوم بخشد. در 1990 رابرتسون شرکت بین‌المللی سرگرمی خانواده و شبکه خانواده -یک شبکه تلویزیونی دارای فرستنده ماهواره‌ای با 63 میلیون مشترک آمریکایی- را تأسیس کرد.

او مالک رسانه مسیحی (CBN) بود که برنامه‌های تولیدی آن در 180 کشور دیده و به 71 زبان از جمله روسی، عربی، اسپانیایی، فرانسوی و چینی شنیده می‌شود. برنامه «باشگاه 700» که رابرتسون مجری آن بود، از طولانی‌ترین برنامه‌های مذهبی مستمر تلویزیون است و مخاطبین هفتگی آن به هفت میلیون بینندهٔ آمریکایی می‌رسد.

رابرتسون نقش سی‌بی‌ان را در تحقق آخرالزمان، چنین گفت: «من هرگز روز 29 آوریل 1977 را فراموش نخواهم کرد؛ زمانی که ما اولین ایستگاه زمینی را ساختیم که در تاریخ جهان تاکنون یک کشیش مسیحی صاحب آن است و ما تا به حال اولین کسانی بودیم که فرستنده‌ای تمام‌وقت بر روی ماهواره داشته‌ایم… بنابراین ما در این حوزه پیش‌گام هستیم. یادم می‌آید که ساعت ده صبح بود که ما پخش برنامه را شروع کردیم، اندکی بعد از ساعت پنج بعد از ظهر، فیلم‌برداری از کوه زیتون در بیت‌المقدس را متوقف کردیم. آسمان بر فراز کوه معبد کم‌کم ابری می‌شد… و زمانی که من به کوه زیتون نگریستم و مکانی را دیدم که منجی من هنگام بازگشت به زمین بر آنجا قدم خواهد گذاشت، به این می‌اندیشم که من دارم (این صحنه‌ها را) پخش می‌کنم! کتاب مقدس می‌گوید هر دیده‌ای نظاره‌گر مسیح خواهد بود و در این لحظه این امر در حال وقوع است! ما می‌بینیم که چطور این رخداد، درست در مقابل دیدگانمان محقق خواهد شد.»

رویدادهای خاورمیانه در صدر اخبار سی‌بی‌ان قرار دارد و جهت‌گیری آشکار آن در حمایت از اسرائیل است. پت رابرتسون خودش مجری برنامه‌های شبکه بود. او سرپرست تورهای منظم در سفر به اسرائیل و حامی سرسخت رژیم صهیونیستی نیز بود.

دیدگاه‌های خاص رابرتسون راجع به اسرائیل و اشغال کرانه باختری فلسطین کاملاً صریح بود. شبکه رسانه‌های نیرومند رابرتسون، نقطه نظرات شدیداً حامی اسرائیل را روزانه به میلیون‌ها آمریکایی عرضه می‌کند.

از مشهورترین پیشگویی‌های رابرتسون، پیروزی ترامپ بود. او مدعی شد خدا به وی الهام کرده ترامپ در رقابت انتخاباتی با بایدن پیروز خواهد شد! البته برای اثبات توهم بودن این ادعا، راه سختی را در پیش نداریم و پیروزی بایدن نشان داد این ادعا، توهمی بیش نبوده است… .

پی‌نوشت:
در تهیه این نوشته از کتاب «صهیونیزم مسیحی، نقشه راه به‌سوی آرماگدون»، استیون سایزر، ص 168 بهره‌گیری شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!