2

پاسخ به دعوتنامه شبکه تبشیری برای مسیحی شدن

  • کد خبر : 53147
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱۶
پاسخ به دعوتنامه شبکه تبشیری برای مسیحی شدن
شبکه مسیحیت تبشیری طی پیامی، مسلمانان را به پیروی مسیحیت دعوت کرده است. متن این دعوت‌نامه با مبانی مسیحیت در تعارض است. دعوت‌کنندگان، مسیحیت را دین ندانسته، درحالی‌که در عهد جدید، از مسیحیت به‌عنوان دین یاد شده است. آن‌ها ادعا کرده‌اند که مسیحیان بنده خدا نیستند و فرزند خدایند؛ اما عهد جدید مسیحیان را بنده هم می‌داند. اطمینان 100 درصدی به نجات هم مضراتی دارد که از جمله آن‌ها، بی‌رغبتی به انجام اعمال صالح است.

یه گزازش پاسگاه خبری مفاز، شبکه مسیحی «سَت سِوِن» به مدیریت کشیش «هرمز شریعت»، طی پیامی در کانال تلگرام خود، مسلمانان را به پیروی مسیحیت دعوت کرده است. ابتدا متن پیام را آورده، سپس آن را بررسی می‌کنیم:

متن پیام: «مسلمانان عزیز، آمدنِ خداوند نزدیک است! عیسی مسیح جانش را به‌خاطر گناهان شما داده تا شما در روز داوری مجبور نشوید بهای گناهانتان را پرداخت کنید، مسیحیت مذهب و دین نیست؛ بلکه رابطه و شراکت با خدای آسمان و زمین است. خدا بعد از ایمان، پدر شما خواهد شد و شما دیگر بنده و بردهٔ او نیستید؛ بلکه فرزند او خواهید بود. تا دیر نشده تعصب را کنار بگذارید فقط ۱ درصد احتمال آن را بدهید راهی که می‌روید، از جانب خدا نیست. پیامبر اسلام هیچ وعده‌ای به شما برای نجات نداده، لطفاً با خودتان صادق باشید؛ اگر همین الآن در حضور خدا بایستید، آیا ۱۰۰ درصد مطمئن هستید، وارد ملکوت خدا خواهید شد؟! اگر جواب شما خیر است، پس به آن ۱ درصد فکر کنید، وقت بسیار کم است. یا به نزد خدا می‌روید یا خداوند برای داوری برخواهد گشت؛ چون خداوند یک‌بار برای نجات آمد؛ اما بار دوم برای داوری خواهد آمد. هم‌وطنم من دشمن تو نیستم، قلبم برایت می‌تپد، تو اسیر دشمنی، چشمت او را نمی‌بیند، در دعا هستیم برایت، بیدار شو هم‌وطنم».

در این پیام، برای قانع‌کردن مسلمانان، چند ادعا مطرح شده که لازم است با دقت، بررسی و پاسخ داده شود تا بیشتر به نادانی رسانه‌های تبشیری پی ببریم:

اول: ادعا کرده‌اند که مسیحیت، دین و مذهب نیست! این ادعا بسیار متداول است و بسیاری از تبشیری‌ها آن را تکرار می‌کنند. این افراد اگر کوچک‌ترین تحقیقی در کتاب مقدس خود داشته باشند و آن را بخوانند، می‌بینند که عهد جدید، چندین‌بار مسیحیت و مسیحی بودن را مترادف با دینداری دانسته است: «تو را با افسانه‌های کفرآمیز و حکایت‌های پیرزنان کاری نباشد، بلکه خود را در دینداری تربیت کن»؛[1] «لیکن دینداری با قناعت سود عظیمی است»؛[2] «به‌راستی، همۀ کسانی که بخواهند در مسیحْ عیسی با دین‌داری زیست کنند، آزار خواهند دید».[3]

دوم: ادعا شده که در مسیحیت، خدا، پدر خواهد شد و انسان دیگر بنده و بَرده نیست! در پاسخ می‌گوییم: مسلمانان هیچ‌گاه خود را برده خدا خطاب نمی‌کنند؛ بنده خدا خطاب می‌کنند که البته «بنده بودن» هیچ اشکالی ندارد! در عهد جدید نیز این عبارت رایج است؛ خدا، عیسی مسیح را بنده خود می‌داند: «اینک، بنده من [عیسی] که او را برگزیدم و حبیب من که خاطرم از وی خرسند است»؛[4] «خدای اجداد ما، بنده خود عیسی را جلال داد که شما تسلیم نموده، او را در حضور پیلاطس انکار کردید».[5]
پولس نیز همه مسیحیان را بنده خدا دانسته و آنها به صلح سفارش می‌کند: «امّا بنده خدا نباید نزاع کند».[6]

سوم: مسیحیان دائم می‌گویند در مسیحیت، اطمینان 100 درصدی به بهشت رفتن دارند؛ اما در اسلام مسلمانان نمی‌دانند در نهایت به بهشت یا به جهنم می‌روند و این ادعا هم بسیار مشهور است. لازم به ذکر است که فقط پروتستان‌ها چنین عقیده‌ای دارند و کاتولیک‌ها و ارتدوکس‌ها، اعتقادشان شبیه به مسلمانان است.

اما پاسخ: اینکه انسان بهشتی بودن خود را قطعی بداند و ارتکاب هیچ گناهی را مانع به بهشت رفتن خود نداند، نتایج اسفناکی در پی دارد؛ چنان‌که می‌بینیم به‌واسطه این اعتقاد، در کلیساها چه گناهانی رخ می‌دهد! تعالیم اسلامی، انسانی را پرورش می‌دهد که در حالت خوف و رجاء باشد، یعنی امید به نجات و ترس از جهنم داشته باشد! مغرور به کارهای خوب نشود و اگر گناهی کرد، ناامید از رستگاری نباشد. این اعتقاد باعث می‌شود انسان برای رفتن به بهشت، اعمال صالح بیشتری انجام دهد.

پس خطاب به دعوت کنندگان مسلمانان به مسیحیت باید بگویم دعوت شما را نمی‌توانیم بپذیریم؛ چرا که حاوی ادعاهای سراسر باطل است. البته هستند افرادی که به‌خاطر کم‌اطلاعی از آموزه‌های این دو دین، فریب تبشیری‌ها را می‌خورند!

پی‌نوشت:
[1]. نامه اول تیموتائوس 4:7
[2]. نامه اول تیموتائوس 6:6
[3]. نامه دوم تیموتائوس 3:12
[4]. انجیل متی 12:18
[5]. اعمال رسولان 3:13
[6]. دوم تیموتائوس 2:24

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53147

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!