2

مسیحیان صهیونی آمریکا و سرنوشت فلسطین

  • کد خبر : 55667
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۵
مسیحیان صهیونی آمریکا و سرنوشت فلسطین
مشکل فلسطین فقط در اشغالگری اسرائیلی نیست که یهودی به شمار می آیند. این مشکل در تفکر مسیحیان آمریکایی نیز ریشه دارد که از آنان به عنوان مسیحیان صهیونی یاد می شود.

به  گزارش پایگاه خبری مفاز، امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل در رشته توئیتی با عنوان مسیحیان صهیونی آمریکا و سرنوشت فلسطین نوشت:

مشکل فلسطین فقط در اشغالگری اسرائیلی نیست که یهودی به شمار می آیند.

این مشکل در تفکر مسیحیان آمریکایی نیز ریشه دارد که از آنان به عنوان مسیحیان صهیونی یاد می شود.

این افراد گرچه مسیحی هستند، با این حال به نوعی از روایت آخرالزمانی اعتقاد دارند که ظهور مسیح را به جنگ آرماگادون در غرب آسیا پیوند می زند.

از نظر این گروه، عیسی مسیح زمانی ظهور می کند که جنگی ویرانگر در سرزمین فلسطین به راه افتد؛ مسجد الاقصی تخریب شود؛ به جای آن، معبد سلیمان ساخته شود و در نهایت حکومت هزار ساله مسیح از راه برسد که پایان آن، پایان جهان خواهد بود.

به عبارت دیگر، برخلاف اروپا که عموم مسیحیان، یهودیان را مسبب مرگ عیسی می دانند ، در آمریکا، خیل کثیری از مسیحیان معتقدند که یهودیان واسط یا تسریع کننده ظهور منجی و فرارسیدن پایان دنیا هستند.

از این رو، گروهی از مسیحیان صهیونی حتی از بسیاری از یهودیان هم صهیونیست تر هستند.

تا جایی که یکی از رهبران سرشناس مسیحیان اونجلیست که در برخی از زمینه ها مشابهت های فراوانی با مسیحیان صهیونی دارند، از سران وقت اسراییل به شدت انتقاد کردند که عقب نشینی اسراییل از غزه در اوایل قرن جاری موجب به تعویق افتادن ظهور عیسی مسیح می شود.

برآوردها حکایت از آن دارد که بیش از 80 میلیون آمریکایی که عمدتا در زیر خط فرضی موسوم به «کمربند انجیلی» زندگی می کنند، با داستان جنگ آخرالزمانی در فلسطین و بازگشت عیسی مسیح همدلی دارند.

از دید این گروه حفظ اسراییل و تلاش تقویت دولت یهود، نه یک الزام سیاسی که یک وظیفه دینی است.

همین نکته هم در حقیقت، راز قدرتمندی لابی اسراییل در آمریکا به شمار می آید که حتی بدون صرف هزینه های مالی و حضور در عرصه های دنیوی در آمریکا، می تواند بر روی حمایت تمام عیار میلیون ها مسیحی اونجلیست یا مسیحیان صهیونی حساب باز کند.

با نقش آفرینی فزاینده کلیساهای اونجلیستی در عرصه سیاست در آمریکا، بویژه در جریان رقابت های انتخاباتی در این کشور، تعجب ندارد که چرا ایالات متحده آمریکا همه داشته ها از جمله ارزش های سیاسی – اخلاقی خود را فدای رضایت اسراییلی ها می کند.

نارضایتی اسراییل از سیاستمداران آمریکایی، نارضایتی میلیون ها مسیحی آمریکایی از سیاستمداران آمریکایی را به همراه می آورد و کمتر سیاستمداری در آمریکا جرئت و جسارت پذیرش خشم این تعداد از رای دهندگان را دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

مسیحیان صهیونی آمریکا و سرنوشت فلسطین

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!