4

بررسی شیوه‌های تبلیغ مسیحیت صهیونیستی(3)؛ تبلیغات منطقه ای کلیسا

  • کد خبر : 50778
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
بررسی شیوه‌های تبلیغ مسیحیت صهیونیستی(3)؛ تبلیغات منطقه ای کلیسا
روشهای تبلیغی در ایران، بر روی جذب جوانان، و روابط بین دختران و پسران، مانور داده می شود و از این منظر، دین مسیحی، دین سهل گیر معرفی می شود، به صورتی که در آن دختران و پسران، بدون محدودیت های اسلامی می توانند با یکدیگر رابطه داشته باشند.

جنبشی که توسط مارتین لوتر در قرن 16 ایجاد شد باعث بدعتی بزرگ در مسیحیت شده و پایه گذار فرقه ای به نام مسیحیت صهیونیستی شد. این فرقه با اینکه رنگ و بوی یهودی دارد. اما در سطح گسترده به تبلیغ و تبشیر پرداخته اند، فعالیت های تبلیغی کلیسا به سه بخش تقسیم شده است.

با توجه به اینکه آداب و رسوم و فرهنگ هر کشور و منطقه با هم فرق می کند. روشهای تبشیری و تبلیغی مسیحیت نیز بر این اساس متفاوت است. چون جایگاه این بحث بسیار گسترده و وسیع است ما برحسب نیاز خود به ذکر نمونه هایی از این تبلیغات مسیحی می پردازیم.

تبلیغات در ایران

نکته قابل ذکر این است که روشهای تبلیغی مسیحیت صهیونیستی در ایران، بر روی جذب جوانان، و روابط بین دختران و پسران، مانور داده می شود و از این منظر، دین مسیحی، دین سهل گیر معرفی می شود، به صورتی که در آن دختران و پسران، بدون محدودیت های اسلامی می توانند با یکدیگر رابطه داشته باشند. طی یک پژوهشی که انجام شده است مشخص شده که تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات شهری، تبلیغات در اقشار، تبلیغات در کلیساهای خانگی، اینترنت و اغواگران، شش راه تبلیغ مسیحیت در ایران است.

اینترنت

فعالیت مبلّغان مسیحی در اینترنت با استفاده از سایت ها و وبلاگ های انبوهی جریان دارد. تالار گفتگوی این سایت ها، محلی برای جذب ایرانیانی تبدیل شده است که تبلیغی را دریافت و پس از مدتی به محافل خانگی دعوت می شوند. همچنین از دیگر کارایی اینترنت برای گروههای مبلغ مسیحیت، مظلوم نمایی، تشویق اذهان عمومی و… از طریق انتشار اخبار کذب و بزرگ نمایی شده است.

تبلیغات شهری

تبلیغات شهری شامل طیف وسیعی از اقدامات می شود. دیوارنویسی، ترسیم صلیب بر روی دیوار اماکن عمومی و خصوصی، توزیع رایگان مکتوباتی نظیر«بهای محبت» «حیات در مسیح» «تشبه به مسیح»«دروس مقدماتی» «زندگی تازه»«آشنایی با کتاب مقدس»، «کلیسا»«عیسی کیست؟»«بشارت شخصی» «اخلاقیات در کتاب مقدس»«چگونه باید دعا کرد؟»«خادم مسیحی»«راهنمای مطالعه انجیل یوحنا»«اصول اعتقاد ما»«مأموریت کلیسا»«خدمت تعلیم» «مسیحی در جامعه»و… توزیع سی دی های تبلیغاتی رایگان نظیر «عشق»«خدا محبت است»«کتاب آفرینش»«داستان خدا»و … نیز از این دست اقدامات است.

تبلیغات در اقشار

الف) انجام فعالیت های تبلیغی بر جوانان و جذب آنها:

نکته قابل ذکر این است که در جذب جوانان، بر روی روابط بین دختران و پسران مانور داده می شود و از این منظر، دین مسیحی دینی سهل گیر معرفی می شود، به صورتی که در آن دختران و پسران بدون محدودیت های اسلامی می توانند با یکدیگر رابطه داشته باشند.

ب)گروههای اجتماعی:

گروههای اجتماعی که دارای بیشترین اهمیت و اولویت در برنامه های جذب گروههای مبلغ مسیحیت هستند، عبارتند از: دانشجویان، معتادان، مخالفان سیاسی نظام، دختران فراری و کودکان خیابانی، بهائیان، و معلولان جسمی و مبتلایان به بیماری های صعب العلاج.

تبلیغات در کلیساهای خانگی

کلیساهای خانگی، منازلی هستند که کشیشان مسیحی یا افراد مرتد تازه جذب شده، مالکیت و یا اجاره آنها را در اختیار دارند. این محل ها از سوی سازمان های کلیسایی با مبالغ قابل توجهی به اجاره درآورده می شوند تا امورات جذب در آنها صورت گیرد. اما این اماکن عمدتاً شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند. همچنین برخی کتب، سی دی ها و جزوات، شب نامه ای و وبلاگ های اینترنتی، از این اماکن تهیه و توزیع و به روز رسانی می شوند. گفته می شود بیشترین آمار در کلیساهای خانگی مربوط به شهرهای تهران، کرج و رشت است.

تبلیغات تلویزیونی

شبکه های ماهواره ای متعدد تحت مجموعه ای رسانه ای که به صورت شبکه ای کاملاً هماهنگ به تحریک می پردازند به شیوه های گوناگونی، به صورت مستقیم تبلیغات وسیعی را برای مسیحیت به مرحله اجرا درمی آورند. محورهای القای این شبکه ها عبارتند از:
الف) تبلیغات مسیحیت صهیونیستی: یکی از مجریان« نجات تی.وی» می گوید:« اسرائیل سرزمین مقدسی است، پس کسی که می گوید مرگ بر اسرائیل، آن مرگ به خودش برمی گردد.»
ب) انجام تبلیغات ویژه معتادان و معلولان با استفاده از تصاویر ساختگی و مجعول و انتشار تصاویر هیجان آور به صورت مداوم.
ج)نشان دادن مسیحیت به عنوان یک دین فراگیر که توانسته تمامی نژادها را به سمت خود جذب کند، اینگونه اقدامات عوام فریبانه اغلب با انتشار نماهنگ هایی از درون ایران نیز همراه می شود. از شبکه های ماهواره ای مبلغ مسیحیت می توان به شبکه های تپش، محبت تی.وی، نجات امید ایران، پارس تی.وی و… اشاره کرد.

اغواگران

همچنین در این بررسی ها مشخص شده که برخی از این گروه های مبلغ، طیف وسیعی از اغواگران زن را در اختیار دارند و از این گروه برای جذب افراد مذکر، بهره برداری می کنند. افراد این گروه با سخنرانی و تبلیغ چهره به چهره در محافل و با راه اندازی وبلاگ و چت کردن، مبادرت به جذب جوانان هوس باز می کنند.

روز والنتاین

روز والنتاین 14 فوریه- 25 بهمن که روز عشاق در فرهنگ مسیحیت نامیده می شود روزی است که در آن فرد دلباخته برای معشوقش هدیه ای بی نام(که اغلب کارت تبریک است) می فرستد و معشوق می بایست او را شناخته و حدس بزند هدیه از جانب چه کسی بوده است.
جدای از منشاء تاریخی این روز در تاریخ مسیحیت که داستانش مربوط به کشیشی مسیحی به نام والنتیوس می باشد، تبلیغات با تشویق های رسانه غربی برای هرچه بیشتر جا انداختن بین مسلمانان، بسیار قابل توجه است، به عنوان مثال تیتر خبری بی.بی.سی را ببینید«والنتاین یا روز عشاق، مناسبت تازه ای است که چند سالی در میان دختران و پسران ایرانی رواج یافته و معمولاً آنهایی که رابطه عاطفی با یکدیگر دارند در این روز به هم هدیه می دهند.
انگار فرهنگ اسلام مقدسمان بدون هیچ حادثه ی عاشقانه ای بوده که اکنون مسیحیت به کمک مسلمانان شتافته و با تقدیم فرهنگ عاشقانه ی خود به آنها، مسلمانان را از بند بی عشقی و بی محبتی نجات دهد!!!(23)

تبلیغات در اردن

صهیونیست های مسیحی در اقدامی جدید دست به تبلیغات گسترده، برای دین ابداعی خود در نقاط مختلف کشور اسلامی اردن زده اند. به گزارش ابنا به نقل از سایت «میدل ایست آنلاین» در ماهای پایانی سال 1401 نزدیک به چهل گروه و جمعیت تحت عنوان «گروه های خیریه» اقدام به تبلیغات گسترده مسیحیت صهیونیسم در کشوری می کنند که اسلام دین رسمی آن است و ارتداد از جرم غیرقابل بخششی قلمداد می شود.

این اقدام پنهانی گروه های تبشیری، باعث خشم مسلمانان اردن و موج محکومیت ها از سوی رهبران دینی مسلمان و حتی مسیحیان این کشور شده است. تا جایی که رؤسای کلیسای ارتدوکس و کاتولیک در بیانیه ای نسبت به وجود چهل حزب و گروه تبشیری که تحت عنوان خدمات خیریه اجتماعی، و آموزشی و فرهنگی به تبلیغ مسیحیت صهیونیست می پردازند هشدار داده و خطرات آن را گوش زد کرده اند. یک کشیش مسیحی با رد اقدامات تحریک آمیز گروه های مسیحی صهیونیستی که در تلاش هستند ارزش های صهیونیستی را در کشورهای منطقه حکمفرما کنند تأکید کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که پیروان اسلام و مسیحیت با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند. ما به هیچ گروه و مذهبی اجازه نمی دهیم که به تبشیر در کشورمان بپردازد.

این در حالی است که در بین گروه های تبشیری مسیحیت صهیونیست، ملیّتهایی از کشورهای اروپایی و آمریکا یافت می شود. گفتنی است نمایندگی گروه«کومباس دایرکت نیوز» که از گروههای مذهبی صهیونیستی ایالات متحده آمریکا محسوب می شود در اولین اقدام برای تبلیغ مسیحیت صهیونیستی در اردن گزارشی را منتشر کرد که در آن بر فشارهای دولت اردن به مسیحیان ساکن در این کشور تأکید شد و از این حربه برای پیشبرد اهداف خود بهره برداری کرد.

تبلیغات در افغانستان

کشور افغانستان با توجه به رخدادهای این چند دهه اخیر و درگیری داخلی، بستر مناسبی برای انواع تبلیغات اعم از دینی، تجاری، اقتصادی اجتماعی است. و در این میان نمی توان از فعالیت عظیم مسیحیان صهیونیستی چشم پوشید. از سازمان های خیریه انجوها گرفته تا پزشکان مسیحی و امدادگران و همایش ها و نشست هایی که در قبال وعده ای نان برگزار می شود. از فیلم ها و کانال هایی که به طور مستقیم برنامه پخش می کند، به تبلیغ دین مسیحیت صهیونیستی می پردازند.

اینکه هر دین آسمانی حق دارد به ترویج آئین خود بپردازد، حرفی نیست اما در وضعیتی که تو از فرط گرسنگی در حال مردن هستی به شرطی به تو غذا بدهند که مسیحی شوی و یا همایش هایی که همراه با یک وعده غذا برگزار می شود، محل بحث است!
چند سال پیش یک خانواده پزشک مسیحی با زن و چندین طفلش در خانه ای در بدترین شرایط زندگی می کردند، تا مردمی که در بلندترین قله پامیر زندگی می کنند را به دین مسیحیت دعوت کنند! باور کنید غیر از افراطیون مسیحی کسی دیگر مگر جنون داشته باشد که با پذیرفتن چنین شرایطی دشوار، به افغانستان سفر کند و آنهم در قله های پامیر!!

تبلیغات در کشورهای غربی برای مسلمانان مقیم

خطرناک ترین پدیده ای که مسلمانان مقیم اروپا با آن رو به رو هستند، «تبشیر»(تبلیغ مسیحیت و فراخوانی به دین مسیح)است که توانسته در بسیاری از آنان، کارگر افتد، خطرناک اینکه، آنها از مخاطب تبشیر، خود تبدیل به عامل آن[یعنی مبلغ مسیح] گشته اند.
مسیحیان در کشورهای مغرب عربی، برای رسیدن به اهداف خود، روی این دسته از جوانان مسلمان تازه مسیحی شده، حساب می کنند؛ چون در این کار، از مسیحیان غربی، توانایی بیشتری دارند؛ نامه نگاری های عربی آنان[مسیحیان] با شهروندان این کشورها، به وسیله مغربی های مقیم اروپاست که معمولاً دارای امضاهایی با نام اسلامی و مغربی هستند.

ما نباید به این ادعا که می گوید: مسیحیت در مسیحی کردن مسلمان ها، با ناکامی مواجه شده است، توجه کنیم؛ این ادعا یا دروغی است که عمداً علم شده تا مسلمان ها را در خواب خرگوشی نگه دارد و آنها را متوجه این خطر جدی نسازد یا برخواسته از توهماتی است که افراد بی خبر از همه جا، آن را تکرار می کنند و متوجه توطئه های خطرناکی که هم اینک در افریقا به طور کلی و شمال آن به طور اخص، تدارک می شود و آنچنان آشکار و رسواست که جز بر آدمهای ساده لوح یا احمق، بر کسی پوشیده نمانده، نیستند.

تاریخ، حکایت از آن دارد که بسیاری از کشورهای اسلامی، با تبشیر و تبلیغات مسیحیت، تبدیل به کشورهای مسیحی شده و هویت اسلامی خود را گم کرده اند و مسلمانان باقی مانده در آنها، گرفتار پتک تبشیر داخل از یک سو و سندان توطئه های خارجی از سوی دیگر گشته اند.

به عنوان مثال می توان از فیلیپین نام برد که در آغاز، عبارت از مجموعه مملکت های اسلامی بود و مسیحیان تنها اقلیتی را در آن تشکیل می دادند، ولی اکنون کشوری مسیحی است که اکثریت شهروندان آن مسیحی هستند و مسلمانان تبدیل به اقلیتی با چنان بدبختی هایی شده اند که نیاز به تکرار بیان آنها و سیاه کردن کاغذ نیست و به اصطلاح آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است! و در مورد بسیاری از قبایل افریقایی که ابتدا مسلمان بوده و سپس مسیحی گشته اند، هرچه بگوئیم کم است.

به علت وجود مسلمان مغربی مقیم اروپا، کار تبشیر و تبلیغ مسیحیت در مغرب عربی [ شامل کشورهایی چون الجزایر، مراکش، تونس، لیبی و موریتانی] روال خطرناکی به خود گرفته و پیروزی های چشم گیری به دست آورده است و کار به جایی رسیده که آنها در پی ایجاد اقلیتی مسیحی در این منطقه هستند. معلوم است که چنین اقلیتی در صورت تحقق این هدف، چه خواسته هایی را مطرح خواهند کرد و این خواسته ها مسلماً دارای پیامدهای وخیمی است.

بنابراین، ما وظیفه داریم این مسأله را در چارچوب توجه هر چه جدی تر به شیوه های جدید تبشیر[ مسیحی کردن دیگران] که از سوی اعراب مسیحی شده مقیم اروپا و فعالان در شمال آفریقا در حال اجراست، مورد بحث و مطالعه قرار دهیم. در بررسی پیش رو، به برخی راههای خطرناکی اشاره خواهیم کرد که از طریق آنها حرکت تبلیغی مسیحیت، تلاش مداوم را در شمال آفریقا پیش گرفته و متأسفانه حکایت از ناکامی طرح های اسلامی در رویارویی با این یورش ددمنشانه دارد. مسلمانان در این گیر و دار، بیشتر به درگیری های بیهوده میان یکدیگر، تلاش های بی ثمر و پخش اندیشه ها و افکاری می پردازند که به جای خدمت به امت و وحدت و تحکیم و تقویت آن، جز تفرقه مسلمانان و پراکندگی هرچه بیشتر آنها، حاصلی ندارد. راه های پیش گرفته از این قرارند:
1- بهره گیری از اصول اسلامی در تبشیر،
2-استدلال مبلغان تبشیری به قرآن کریم،
3-پنهان شدن با نامهای اسلامی در این رویکرد،
4-ایجاد شک و تردید در آیات قرآن کریم،
5-بهره گیری از ارسال کتاب و اعطای جایزه،
6- دعوت به بازدید و دیدارهای حضوری.

1- بهره گیری از اصول اسلامی در تبشیر

از جمله برنامه های برملا شده تبشیریان مسیحی، آن است که مبلغان تبشیری، از کاستی های تمدنی و ضعف های فرهنگی مسلمانان سوءاستفاده کرده، از اصول اساسی اعتقادات مسلمانان به منظور ورود به عرصه باورهای اسلامی، بهره گیری می کنند تا پایه های آن را متزلزل، اساسش را ویران و کانالی برای نفوذ عقاید مسیحی- که منطق سلیم، آن را رد می کند و خردمندان آن را نمی پذیرند- با پوشش های آشنا برای مخاطب عرب و مسلمان، فراهم کنند.

چند مثال، موضوع را روشن تر می کند؛ یک مرکز تبلیغی- تبشیری مسیحی وجود دارد که خود را «انستیتو بین المللی پژوهش و تبلیغ» می نامد و انجیل مقدس را بدون کمترین اشاره به اینکه انجیل است و تنها به عنوان«داستان حضرت عیسی» به صورت جزوه کوچکی منتشر و از راه نامه نگاری بویژه به مقصد شمال افریقا و آدرس مغربی های مقیم کشورهای اروپایی، به طور رایگان، پخش می کند. در پیشگفتار این جزوه با عبارت های جذابی چون «ای برادر عرب» و «برادران عرب» برخورد می کنیم. ولی از همه خطرناکتر اینکه این پیشگفتار با عبارت« بسم الله الرحمن الرحیم»شروع می شود و با ادعایی که برای مسلمانان آشناست و در نماز و ادعیه خود آن را تکرار می کنند. یعنی:«لا اله الله له الحمد و منه الانعام و الجود و الهدایه» همراه می شود و با عبارت مألوف اسلامی یعنی:« آمین یا رب العالمین »، ختم می گردد. از آنجا که نام «یسوع» بیانگر محتوای مسیحی آن است، در تمام صفحات انجیل گمراه کننده مزبور، نام «یسوع»با نامی که از نظر مسلمانان هیچ شک و شبهه ای برنمی انگیزد و کاملاً برای او عادی است، یعنی «عیسی» تعویض می گردد.

از دیگر نمونه های گمراه سازی این تبلیغات، ارائه «عهد جدید» نه با نام مشهور و معروف انجیل، بلکه با معنی و مدلول لغوی آنکه در اصل یونانی است، می باشد. آنها «انجیل لوقا» را با عنوان« الاخبار الاساره»(خبرهای خوش) بدون هیچ پیشگفتار یا دیباچه ای حاوی اشاره ای به این جایگزین اسمی یا علت تغییر نام مشهور و آشنا برای همگان و چسبیدن به مفهوم لغوی یونانی آن، که تنها برای متخصصان بررسی کتاب مقدس، آشناست، منتشر کردند.

مبلغان مسیحی از شهر«لیون» فرانسه، نامه ای برای یک دختر چهارده ساله مراکشی، ساکن شهر« سلا» فرستادند. این نامه، دارای پیوستی چاپ شده با عنوان «الله اکبر» و این عبارت ها بود:« بسم الله الرحمن الرحیم، الحمد لله رب العالمین، خالق کل الاشیاء بکما، و صلاً، و تسبیحاً و شکراً و سجوداً، لمن صنعنا من ترابٍ و خلقنا علی صورته، فابدع تصویراً ان فی ذلک لایات لقوم یعقلون، و اشهد ان لا اله الا هو، الواحد الاحد، الفرد الصمد، لا شریک له، هو ینقذ من الضلال و یوفق للصواب و یهدی الی الصراط المستقیم».
از شهر «مالاگا» در اسپانیا، مجله ای با عنوان« الاشبال»(بچه شیران) منتشر می شود که مخاطبان آن کودکان مغرب عربی هستند که به قصد مسیحی کردن آنهاست. این مجله با «بسم الله» قرآنی آغاز می شود و برای اثبات صحت باورها و آموزه های مسیحیت، به گونه ای فریبکارانه به آیات قرآنی استناد می کند. قصد این مجله، کشاندن کودکان مسلمان به مسیحیت به شیوه ای است که گمان کنند اسلام چنین آموزه هایی داشته و در راه این دین گام برمی دارند.

2- استدلال مبلغان تبشیری به قرآن کریم

همچنان که ممکن است این فریبکاری، در کتاب «صلب المسیح و قیامته» (به صلیب کشیدن مسیح و رستاخیز او) نوشته«ژان جلکر ایست»آمده است:« کتاب مقدس و قرآن می گویند: حضرت مسیح طی حضور سه ساله در فلسطین، معجزه های بزرگ و فراوانی داشته است».
حال اگر بپذیریم که قرآن و کتاب مقدس، متفق القولند که حضرت مسیح معجزه های بزرگی داشته است، در کجای قرآن اشاره شده که حضور او در فلسطین به مدت سه سال بوده است؟! و در کتاب« درباره ی مسیح چه فکر می کنید؟»آمده است:« داود پیامبر با گریه و زاری آمرزش خواست، ابراهیم خلیل نیز از درگاه خداوند مغفرت طلبید، ولی اگر در کتاب مقدس یا قرآن جستجو کنید هرگز دلیل یا آیه ای مبنی بر مغفرت طلبی از سوی حضرت مسیح حتی برای یک بار، نخواهید یافت.»
هر چند قرآن مجید خود می گوید:« مسیح از اینکه بنده ی خداوند باشد، هرگز سرباز نمی زند و فرشتگان مقرب نیز، و هر که از بندگی او سرباز زند و سرکشی کند، زودا که آنان همه را(روز رستاخیز) نزد خویش گرد آورد.»

3- پنهان شدن با نامهای اسلامی

مبلغان تبشیری در نامه نگاری های تبشیری با اعراب و مسلمانان، از امضا با نام ها و القاب اسلامی استفاده می کنند. در نامه نگاری با دخترک مغربی که اندکی پیش از آن یاد کردیم، امضای نامه« شیخ عبدالله» بوده است. سردبیر مجله تبشیری«کتابی»(کتاب من) نیز «محسن الشماع» نام دارد. در مجله « مفتاح المعرفه» نیز شاهد امضای نویسندگانی چون:«عبدالقادر»«مسلم» و… هستیم. در مجله«المنار» افرادی با نامهایی چون:« عبد الرحیم» قلم می زنند. نامه نگاری های شخصی با نامها و امضاهایی انجام می شود که اسلامی هستند:« محمد»، «علی»، «خالد»،‌«العلوی» و از این قبیل. روشن است که این شگرد دو هدف را دنبال می کند:
اول دشواری جدا شدن کامل از جامعه، چرا که مسیحی شدن، با احساس غربت وحشتناکی همراه است و مسلماً باعث تعطیلی حرکت تبشیری می گردد؛ دلیل ما در این تعلیل و استدلال نیز این سخن آنهاست:«… حتی هنگامی که فرد مسلمان می پذیرد که مسیح، تنها نجات دهنده است، برای او دشوار است که آشکارا ایمان خود را برملا سازد و روابطش را با جامعه قبلی بگسلد». و بدین ترتیب، پنهان شدن با نام های اسلامی از سوی مبلغان تبشیری و حفظ نامهای اسلامی از سوی مسیحی شدگان، ضامن برداشتن این مشکل از سر راه است.
در عین حال این شگرد، در آمیختگی آنان با جامعه اسلامی را تشویق می کند و از آنجا فعالیت های تبلیغی و روضه خوانی های مسیحی را روانتر و آسانتر می سازد. دلیل ما در این خصوص نیز این سخن آنهاست:« اسقف کلیسای انجیلی، نام اسلامی خود را حفظ می کند تا ثابت کند که در ایران می شود یک مسلمان، علناً از ایمان خود به مسیح سخن آورد و با شجاعت و شهامت،[ به مسیح] خدمت کند» و این همان هدف دومی است که آنها در چنین اقدامی دنبال می کنند.

4- ایجاد شک و تردید در آیات قرآنی

گام های پیش گفته مبلغان تبشیری مسیحی، آنان را به ایجاد شک و شبهه خطرناکی رهنمون می سازد. که در مهم ترین کتاب مقدس مسلمانان یعنی«قرآن کریم» به شیوه بسیار هوشمندانه و زیرکانه و با اجتناب از روش های مستقیمی که ممکن است منجر به برخوردهای بی حاصل شود، ایجاد شک و شبهه می کنند. برای ایجاد مثالی در این خصوص، به آنچه که در کتاب« اخوان من کردستان»(برادرانی از کردستان)نوشته ی کشیشی انگلیسی اشاره می کنیم که در آن، به اصطلاح اقتباس های اسلام از تورات و نوشته های بدعت آمیز مسیحی و کتاب زرتشتیان و جز آن، توضیح داده شده است. با این حال می بینیم آنها در کتابهای تبشیری خود[ با ریاکاری] در سخن از قرآن، آن را قرآن کریم توصیف می کنند و آنچه را که خود مایلند و آموزه هایشان می طلبد، متکلفانه از آن استنباط و برداشت می نمایند. ولی ما در ردّ این ادعاها، آنان را به نوشته های پژوهشگران جدی کتاب های آسمانی حوالت می دهیم که با دلایل علمی، ناممکنی بشری بودن قرآن را ثابت کرده و دربرابر- و باز با دلایل علمی- از خطاهای فراوان وارده در کتاب مقدس، پرده برگرفته اند. به طوری که می توان از وقوع تحریف در آنها سخن به میان آورد؛ زیرا صدور خطا از سوی خداوند متعال، محالی عقلی است. از جمله این کتاب ها، کتاب اندیشمند فرانسوی«دکتر موریس بوکای» با عنوان زیر است:
il:Les vepses de La Science et des-L’hmme’d u vient»
ecritures Saints

5- بهره گیری از ارسال کتاب و اعطای جایزه

مبشران مسیحی در تأسیس کتاب فروشی های تبشیری در کشورهای مغرب عربی به منظور پخش و فروش کتابهای خود با ناکامی مواجه شدند، زیرا دولت این کشورها، با برنامه هایی با هدف تبشیری، مخالفت می کنند. به همین دلیل آنها اقدام به تأسیس کتابخانه ها یا کتاب فروشی هایی کردند که به ظاهر با رویکرد فرهنگی- فکری و در واقع با اهداف صرفاً تبشیری فعالیت می کردند. به عنوان مثال در کشور(مراکش)، کتاب فروشی «کلیله و دمنه» در خیابان« محمد پنجم» در شهر رباط از همین قماش کتاب فروشی هاست؛ این کتاب فروشی را به دلیل موقعیت شاخص آن در خیابان یاد شده، همگان از کوچک و بزرگ می شناسند، زیرا برای انبوه عابران روزمره این خیابان، کاملاً چشم گیر است.

6- دعوت به بازدید و دیدارهای حضوری

پس از ایجاد شک و تردید در مخاطب عرب و مسلمان و اعطای اطلاعات اندکی از مسیحیت به وی، گام عملی با سخن گفتن از مشارکت و در واقع« مشارکت معنوی» شکل گرفته و دیدارهای«مؤمنان مسیحی» با یکدیگر، شروع می شود. چندین آیه انجیل، توجیه گر چنین مشارکتی است. از جمله: و همه ایمان داران با هم می زیستن و در همه چیز شریک می بودند و املاک و اموال خود را فروخته، آنها را به هر کس به قدر احتیاجش تقسیم می کردند و خوراک را به خوشی و ساده دلی می خوردند و خدا را حمد می گفتند و نزد تمامی خلق، عزیز می گردیدند و خداوند هر روزه، ناجیان را بر کلیسا می افزود.

کشیش«اسکندر جدید» خاطر نشان می سازد که نشست های معنوی، از جمله نعمت ها و راههای چیرگی بر گناه است؛ می گوید:« مسلم است که نشست ها و دیدارهای معنوی از نیرومندترین ابزارهایی است که خداوند برای رشد مؤمنان و پیشرفتشان در زندگی مسیحیت، به وجود آورده است.»

پی‌نوشت‌ها:

1. دانش پژوه دوره ی کارشناسی علوم قرآن و حدیث جامعه الهدی- مشهد مقدس.
2. لوقا، 1: 2؛ متی، 13: 26؛ مرقس، 1: 1؛ رجوع کنید به هاکس، صفحه 111.
3. داگس، صفحه 664.
4. رجوع کنید به مجتهدی، ص 24.
5. http://www.encyclpediaislamic/cm/madkhal2.php?sid-3244
6. فصل نامه مطالعاتی و تحقیقاتی ارتباط جمعی رسانه شماره یک صفحه ی 154 بهار 1386.
7. صاحب خلق نصیر، پروتستانیسم و بیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی؛ مؤسسه انتشارات تبلیغات هلال، تهران، صفحات 78 تا 85.
8.مجله ی چشم انداز، شماره ی 9، خرداد 83، ص 21 و 25.
9. درباره ی کلیسای تلویزیونی در قسمت های بعد توضیحات لازم خواهد آمد.
10. مجله رسانه و دین/ شماره- بهار 86- صفحه 30 تا صفحه 35.
11. 7مجله رسانه و دین/ شماره 1- بهار 86- صفحه 43 و 46.
12.مجله ی رسانه و دین/ شماره1- بهار 86 صفحه 47 تا 50.
13.مجله رسانه و دین/ شماره 1- بهار 86- صفحه 50 تا 56.
14. مجله رسانه و دین/ شماره 1- بهار 86- صفحه 24.
15.مجله تبلیغ/ رمضان المبارک 1425/ مدیریت سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
16. فصل نامه علمی-پژوهشی سفیر، پیش شماره اول پاییز 84 صفحه 144.
17. نقش کلیسا در ممالک اسلامی/ خاوری مصطفی و عمر فرخ، مترجم، مصطفی رضایی، قم، پیام اسلام 1347.
18. روشهای تبلیغ مسیحیت صفحه 111.
19.نقش کلیسا در ممالک اسلامی، خاوری مصطفی و عمر فرخ، مترجم، مصطفی رضایی، قم، پیام اسلام صفحه 273.
20.روزنامه اطلاعات، آبان ماه 1381 و مجله موعود، سال دوم،‌ش12، بهمن و اسفند 1377.
21. آرماگدون، عوام فرایبی و انتظار مهدی http://www.aving.cm
22. روزنامه کیهان/ چهارشنبه 15 آبان 1387 شماره 19223.
23. روز والنتاین http:www//trbatgam.cm/blg?p=35

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!