5

مهدی مولود آخرالزمان، احمد اسماعیل بصری یا امام زمان (عج)

  • کد خبر : 59488
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
مهدی مولود آخرالزمان، احمد اسماعیل بصری یا امام زمان (عج)
پیروان احمد اسماعیل بصری، با انتساب روایات مختص به حجت بن الحسن العسکری به احمد اسماعیل بصری، در پی فضیلت تراشی برای او هستند؛ در حالی که با اندک تأملی در روایات، دروغ‌گویی آنها روشن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، جریان انحرافی احمد اسماعیل بصری (مدعی یمانی) از آغاز تاکنون، بسیاری از روایاتی که اشاره به حجت بن الحسن العسکری عجل‌الله‌فرجه دارد را با مغالطه‌های بسیار، به احمد اسماعیل بصری نسبت داده تا برای او وجاهتی دست‌وپا کند؛ در صورتی که با اندک آشنایی با متون دینی، دروغ‌پردازی آنها روشن می‌‌شود.

«محمدهادی قره‌داغی»، یکی از مبلغین جریان انحرافی احمد اسماعیل بصری، برای اثبات لقب «مهدی» برای احمد اسماعیل بصری در کانال خویش از همین شیوه استفاده کرده و می‌نویسد: «امّ‌هانی ثقفیّه می‌گوید: بامدادی خدمت سرورم امام محمدباقر علیه‌السلام رسیدم و گفتم: ای آقای من! آیه‌ای از کتاب خدای تعالی بر دلم خطور کرده است و مرا پریشان ساخته و خواب از چشمم ربوده است! فرمود: ای امّ‌هانی! بپرس. می‌گوید گفتم: ای سرورم! این سخن خدای تعالی: «فَلاٰ أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ اَلْجَوٰارِ اَلْکُنَّسِ» (قسم به ستارگان بازگردنده که به گردش درآیند و در مکان خویش، رخ پنهان کنند). فرمود: ای ام هانی! خوب مسأله‌ای پرسیدی؛ این [درباره] مولودی در آخرالزمان است، او مهدیّ این عترت است و برای او حیرت و غیبتی خواهد بود که اقوامی در آن گمراه شوند و اقوامی نیز هدایت یابند و خوشا بر تو اگر او را دریابی و خوشا بر کسی که او را دریابد.[1]

اهل‌سنت طبق روایاتی که در دست دارند، معتقدند که مهدی علیه‌السلام در آخرالزمان متولد می‌شود، اما شیعه بر این باور است که امام مهدی علیه‌السلام در سال ۲۵۵ هجری قمری به دنیا آمده است. امام باقر علیه‌السلام در حدیث شریف ام هانی تصریح می‌کنند که مهدی علیه‌السلام در آخرالزمان متولد می‌شود؛ به راستی امام باقر علیه‌السلام در این حدیث، از کدام “مهدی” سخن می‌گویند؟ امروزه با احتجاج سید احمد الحسن به وصیت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله، روشن شده است که مهدی متولد شده در آخرالزمان کسی نیست جز فرزند، وصی و فرستاده امام مهدی علیه‌السلام که هرچند نامش “احمد” است، اما او هم ملقب به “مهدی” است».[2]

در منابع حدیثی، از ام‌هانی دو روایت در تفسیر آیه «فَلاٰ أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ اَلْجَوٰارِ اَلْکُنَّسِ»[3] نقل شده که محمدهادی قره‌داغی، برای اینکه بتواند عنوان مهدی را بر احمد اسماعیل بصری ثابت کند و او را مهدی بداند که در آخرالزمان متولد می‌شود، به روایتی از امّ‌هانی ثقفیّه استناد کرده که در آن فقط عنوان کلی «مولود آخرالزمان» بیان شده است.

وی با استناد به عنوان عامی مثل «مولود آخرالزمان» تلاش کرده حدیث را تحریف معنوی کند، در حالی که اگر او در جست‌وجوی حقیقت بود، باید به نقل دیگر این روایت توجه می‌کرد؛ زیرا در این نقل که در بسیاری از منابع نیز تکرار شده است، آیه مذکور بر حجت بن الحسن العسکری تطبیق شده است و با عبارتی روشن، مصداق مولود آخرالزمان را به وضوح بیان کرده است.

شیخ کلینی، روایت ام‌هانی را این چنین نقل کرده است که: «ام هانی می‌گوید: امام باقر علیه‌السلام را دیدم و از ایشان درباره این آیات پرسیدم: «فَلَا أُقْسِمُ بِالخُنَّسِ* الجَوَارِ الْکُنَّسِ»، فرمود: خنّس، امامی است که در زمان خود در سال دویست و شصت از دیده‌ها پنهان می‌شود، و مردم از علم و دانش او بهره‌مند نخواهند شد [از او چیزی نخواهند دانست] سپس مانند شهابی درخشان در تاریکی شب نمایان می‌شود، اگر در آن زمان باشی، چشم تو روشن خواهد شد».[4]

این روایت به صراحت بیان می‌کند که شخصی که مصداق این آیه شریفه است، در سال ۲۶۰ ق از دیدگاه مردم مخفی و پنهان است، این ویژگی فقط بر حجت بن الحسن العسکری منطبق بوده؛ به این علت قره‌داغی، هیچ اشاره‌ای به این روایت نکرده تا همچون رفقای خویش، با تحریف معنوی روایات معصومین علیهم‌السلام، فضیلتی به دروغ برای احمد اسماعیل بصری جعل کند.

پی‌نوشت:

[1]. ابن بابویه، محمد بن علی، کمال‌الدین و تمام النعمة، اسلامیه، تهران، دوم، 1395ق، ج۱، ص۳۳۰.

[2]. کانال محمدهادی قره‌داغی، ۲۲ دی ۱۴۰۲، جمعه.

[3]. سوره تکویر، آیه 15.

[4]. کلینی، محمد بن یعقوب بن اسحاق، الکافی، دارالحدیث، قم، اول، ق ۱۴۲۹، ج۲، ص۱۶۲.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=59488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!