4

آلیستر کراولی و احتمال شیطانی بودن منشأ کابالا

  • کد خبر : 60570
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
آلیستر کراولی و احتمال شیطانی بودن منشأ کابالا
ادوارد الکساندر کراولی معروف به آلیسترکراولی (Aleister Crowley)، جاسوس انگلستان در جنگ جهانی اول و دوم بود و البته شخصی زن‌باره. او عضو «انجمن هرمسی طلوع طلایی» بود. بخشی از تعالیم انجمن هرمسی از کابالا گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کراولی در مصر تحت تأثیر پیام‌آوری از طرف هوروس (Horus) که آن را آیواس (Aiwass) نامید، کتاب قانون (The Book of the Law) را نوشت. وی در ۱۹۰۷ فرقهٔ خودش به‌نام «ستاره نقره‌ای» را بنیان‌گذاری کرد.

کراولی در ریاضت‌های جادویی خود در سال ۱۹۰۹ مدعی شد که بالاخره توانسته شیطانی به نام کرونزون (Choronzon) را احضار کند. او در ۱۹۱۲ رئیس فرقه‌ای به‌نام OTO یا «انجمن معبد اورینت» شد. این فرقه مشغول به اعمال جنسی-جادویی که از شوالیه‌های معبد باقی مانده بود، بودند.

هنگامی که کراولی در دِیر یا صومعهٔ «تِلِما» در ایتالیا با شاگردانش مشغول اعمال شنیع جادوگری بود، همسرش در یک افشاگری به روزنامه‌ای اعلام کرد که علت مرگ پسری از فرقهٔ او به‌دلیل خوردن خون یک گربه در مراسم قربانی بوده و نه آب آلوده!

آخرین کتاب کراولی، کتاب تحوت (The Book of Thoth) بود که در آن به کمک یکی از شاگردانش، یک سری جدید از کارت‌های تاروت (Tarot) را طراحی کرده بود. البته کتابی از کراولی با عنوان «مجموعه نوشته‌های کابالیستی کراولی» چاپ شده است که شامل بحث‌هایی در مورد درخت حیات که از نمادهای اصلی کابالا است، می‌باشد.

کراولی را شیطان‌پرست می‌دانستند. او در کریسمس کارت‌هایی را با عنوان «Anti-Christ-mass» که اشاره به دجال یا ضدّ مسیح دارد، برای رفقایش می‌فرستاده است. همچنین او خود را «جانور ۶۶۶» می‌خوانده است.

کراولی مدعی است که در قاهره (احتمالاً در اهرام مصر) توسط موجودی نادیدنی به‌نام آیواس به او وحی شد و نتیجهٔ ارتباط او با این جنّ شریر، کتاب قانون و مکتب شیطانی تلما (Thelema) شد.

کراولی در این مکتب بسیار تحت تأثیر تعالیم کابالا است. حال سؤال این‌جاست که آیا شیطان این تعالیم را به او آموخته است، که یعنی کابالا هم منشأ شیطانی دارد، یا سنخیت مطالب کابالایی با مکاتب شیطانی زیاد است که ردّ پای آن دائماً در فِرَق نهان‌روشِ شیطان‌گرا، پیدا می‌شود؟!

کراولی مدعی است دانش آیواس از کابالا، از دانسته‌های خودش بیشتر بوده است. با این‌که او خود یک کابالیست بود. این مسأله می‌تواند نشانگر شیطانی‌بودن آیین کابالا باشد.

کراولی جادو را چنین تعریف می‌کند: «علم و هنرِ ایجاد تغییر برای منطبق شدن با اراده». اما اراده در این‌جا به چه معناست؟ اراده در این متن به‌معنای ارادهٔ الهی نیست. از طرفی کراولی صراحتاً شعار خود را «هرچه خواهی انجام بده»، قرار داده است. قانون اصلی «تلما» این است: «هر کاری که می‌خواهی بکن، این تمام قانون است»!

«اراده» در این‌جا به معنای «آزاد کردن تمام خواسته‌های شخص» و «پیروی از هوا و هوس» است. یعنی هیچ حدّ و مرزی را برای خودت قرار نده و هر آن‌چه را که می‌خواهی، انجام بده تا به هدف زندگی‌ات برسی! یعنی هواپرستی. آیین «تلما» دقیقاً به‌دنبال حاکمیت «نفس انسانی» بر جهان است و جادو را با همین هدف دنبال می‌کند.

در پرتو همین نظام فکری مغشوش و شیطانی، کراولی در آیین خود، انواع اعمال جنسی را جزو مراسم جادویی می‌شمرد. تا جایی‌که در کنار زنا، استمنا و همجنس‌بازی در مراتب بالای فرقه اوتو پیشنهاد می‌شود!

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=60570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!