2

انحرافات یکی از مدعیان عرفان

  • کد خبر : 54589
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
انحرافات یکی از مدعیان عرفان
حسین عباس منش از افرادی است که به ادعای خودش بعد از دوره ای سخت در مسیر موفقیت و معنویت قرار گرفت و به مرور زندگی اش شکلی نو یافته و متحول شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سال های حضور عباس منش در ایران همراه با کلاس های به اصلاح موفقیت و معنویت بود و سعی داشت مستقیما دستورات الهی را زیر سئوال نبرد. اما اکنون که به امریکا گریخته گویا درهای آسمان برایش باز شده و ادعای فهم قرآن و توان تفسیر آیات را دارد و به صراحت دستورات الهی را زیر سئوال می برد!

در مطالبی که اکنون نیز از وی در تارنمای شخصی موجود است و ادعا دارد برای گذشته وی است اینگونه آمده:
… بالاخره من راهش را پیدا کردم اما برایم سال‌ها طول کشید تا از میان آنهمه تحقیقات و مطالعاتی که بخشی از آنها هدایت کننده و برخی به شدت گمراه کننده بودند‌، بتوانم توحید را به عنوان اصل و اساسی بشناسم که می‌گوید: تمام اتفاقات زندگی ما‌ بدون استثناء نتیجه باورهای خودمان است. سپس زمانی مفصل برای مطالعه قرآن خرج کردم. به یاد دارم زمانی که پای مطالعه این کتاب شگفت انگیز (قرآن) می‌نشستم، زمان، مکان و هم چیز برایم به فراموشی سپرده می‌شد و فقط از پنجره اتاقم روشن شدن یا تاریک شدنِ آسمان را می‌دیدم…

عباس منش خود اعتراف می کند که قرآن کریم کتابی بس شگفت انگیز است و راه درست در توحید است. _ البته برای تقدس، شگفت انگیز بودن، اعجاز و عظمت قرآن و… نیازی به مطرح کردن گفته افرادی چون عباس منش نیست اما اعتراف وی مهم است._

وی در بخشی دیگر می گوید:… قرآن با تأیید این اصل‌، حجت را بر من تمام کرد و مفهومی جدید و صحیح از سیستمی را در ذهنم ساخت‌، که خدا نامیده‌ایم. خداوند مرا هدایت کرد‌.

اما عباس منش امروز به کجا رسیده است؟ او اکنون در امریکا ادعای برگزاری دوره های معنوی دارد که موضوعی قابل بحث است اما نکته ای کوتاه و در خور توجه در میان صحبت ها و کلیپ های عباس منش وجود دارد که هر انسان علاقمند به قرآن کریم را به تعجب وا می دارد تا برسد به اهل علم و آنانی که با تفسیر و علوم قرانی آشنا هستند! وی در برنامه ای سلسله ای امریکا را بهشت می داند و سریال زندگی در بهشت را به صورت سلسله ای منتشر می کند!

آیا مسیری پر انحراف و اعوجاج که او ادعا دارد معنوی است واقعا برگرفته از قرآن است؟!

آیا قرآن به او آموخته است که شخص عریان و بی قید و بند اخلاقی هم می تواند به رشد و تعالی معنوی برسد که او چنین افرادی را در امریکا دارای معنویت و عرفان می داند؟!

آیا قرآن کریمی که بهشت را با برخی ویژگی های قابل درک برای بشر وصف نموده است و آن را پاداش افراد صالح و دارندگان عمل نیک می داند، امریکا را به عنوان بهشت معرفی کرده است!؟

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!