1

طرح حمله داعش بر کنیسه یهودیان را خنثی کردیم

  • کد خبر : 60617
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
طرح حمله داعش بر کنیسه یهودیان را خنثی کردیم
مقامات امنیتی روسیه از خنثی کردن یک حمله برنامه‌ریزی شده گروه داعش بر یک کنیسه یهودیان در مسکو خبر داده اند. سرویس مخفی داخلی روسیه گفته که شماری مهاجمان کشته شده، اعضای شاخه خراسان داعش در افغانستان بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شمار نامعلوم جنگجویان داعش در یک عملیات نیروهای سرویس مخفی داخلی این کشور کشته شده اند.

که این افراد زمانی کشته شدند که ماموران امنیتی روسیه تلاش کردند آنان را بازداشت کنند.

مقامات امنیتی روسیه گفته اند که این افراد در حال برنامه ریزی حمله ای بر یک کنیسه در مسکو بودند.

خدمات امنیتی فدرال روسیه “اف. اس. بی” روز پنجشنبه گفته که یک حمله تروریستی برنامه ریزی شده بر یک کنیسه یهودیان در منطقه کالوگا، در جنوب غربی مسکو خنثی گردیده است.

گفته شده که اعضای داعش پس از شناسایی شب هنگام محاصره شدند. خبرگزاری تاس به نقل از یک بیانیه خدمات امنیتی فدرال نوشته است: «تروریست ها در برابر افسران خدمات امنیت فدرال اقدام به مقاومت مسلحانه کردند و در نتیجه توسط شلیک مقابل کشته شدند.»

این اعلامیه همچنان افزوده است: «اسلحه گرم، مهمات و همچنین قطعات ساخت بمب دست ساز نیز کشف و ضبط شد.»

تلویزیون خبری زوزدا، که توسط وزارت دفاع روسیه اداره می شود، فیلمی را از این عملیات نشر کرده که نشان می دهد ماموران خانه ای را جستجو می کنند که در آن جسد دو مرد همراه با اسلحه، مهمات و چاقو دیده می شود.

خدمات امنیتی فدرال گفته که این مردان اعضای شاخه داعش خراسان در أفغانستان بوده اند، ولی هویت و ملیت آن ها را اعلام نکرد.

خدمات امنیتی فدرال روز یکشنبه گذشته نیز گفت که شش جنگجوی داعش را در جنوب اینگوشتیا کشته است؛ منطقه ای که ساکنانش اکثراً مسلمان هستند.
طرح حمله داعش بر کنیسه یهودیان را خنثی کردیم

از زمان جنگ اسرائیل و حماس، تنش ها در بخش هایی از روسیه بین جوامع مسلمان و یهودی این کشور افزایش یافته است.

احساسات ضد یهودی زمانی به جوش آمد که جمعیت خشمگین مردم به منظور جستجوی شهروندان اسرائیلی بر میدان هوایی ماخاچ کالا در جمهوری داغستان در جنوب روسیه حمله کردند.

این حادثه در قفقاز پایتخت جمهوری داغستان روسیه پس از انتشار خبرهایی مبنی بر فرود یک هواپیما از مبدا تل ابیب یا تل آویو اتفاق افتاد. اکثر ساکنان این منطقه نیز مسلمانان هستند.

روسیه اوکراین را به دامن زدن به این شورش متهم کرد و گفت که این کشور در این حادثه نقش مستقیم داشته است، ادعایی که کییف آن را رد کرده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز گذشته به سفارت روسیه در شهر کابل را به عهده گرفته است. در این حمله دست کم شش تن به شمول دو کارمند دیپلوماتیک روسیه کشته شدند.

طرح حمله داعش بر کنیسه یهودیان را خنثی کردیمرئیس جمهور روسیه گفته است که صدها جنگجوی وفادار به داعش در شمال افغانستان تجمع می‌کنند. او زمانی این اظهارات را بیان می‌کند که کشورش می‌خواهد یک کنفرانس بین‌المللی را در مورد افغانستان میزبانی کند.

نمایندگان طالبان در سفرشان به مسکو گفتند که دامنه جنگ از افغانستان به کشورهای همسایه گسترش نخواهد یافت. با آغاز خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، همسایه های این کشور از احتمال گسترش جنگ به خاک شان نگران شده اند.
طرح حمله داعش بر کنیسه یهودیان را خنثی کردیم

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=60617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!