2

خاکسپاری بقایای اجساد ۳۹ ایزدی پس از ۱۰ سال

  • کد خبر : 51175
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
خاکسپاری بقایای اجساد ۳۹ ایزدی پس از ۱۰ سال
بقایای اجساد ۳۹ ایزدی که ۱۰ سال قبل به وسیله داعش کشته شده بودند پس از انجام آزمایش‌های دی‌ان‌ای به شیوه‌ای مناسب دفن می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، خانواده‌های ایزدی در عراق، اجساد ۳۹ نفر از بستگان خود که ۱۰ سال پیش به وسیله گروه تروریستی «داعش» کشته شدند را تحویل گرفتند، تا پس از مشخص شدن هویت از طریق آزمایش «دی‌ان‌ای» در بخش پزشکی قانونی بغداد آن‌ها را به شیوه‌ای مناسب خاکسپاری کنند.

خدیده ابراهیم، شهروند ایزدی در این رابطه گفت: «پسر عموی من در روز «الفرمان» (حمله به سنجار) به شهادت رسید، به همین دلیل برای انتقال جسد او از پزشکی قانونی نینوا به قبرستان ایزدی‌ها در سنجار به اینجا آمدیم.»

به گزارش العربیه فارسی، بقایای این اجساد در چندین منطقه در شمال عراق پیدا شده است.

از زمان اعلام شکست داعش در سال ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۸۶ گور جمعی در این کشور کشف شده است.

رفعت راشو، دستیار فرماندار نینوا در امور اداری گفته است شمار گور‌های کشف شده بسیار زیاد است. او گفت تا کنون بیش از ۸۶ گور جمعی به اضافه تعدادی گور انفرادی کشف کرده‌ایم.

پیشتر، حسین قائدی، مسئول دفتر نجات ربوده شدگان ایزدی گفته بود از سرنوشت ۲۶۹۳ ایزدی که ۱۲۶۲ نفر از آن‌ها زن و ۱۴۳۱ نفر از آن‌ها مرد هستند اطلاعی در دست نیست.

در اوایل اوت ۲۰۱۴، داعش پس از حمله به سنجار ۶۴۱۷ ایزدی را ربود که ۳۵۴۸ نفر از آن‌ها زن و ۲۸۶۹ مرد بودند. پس از مدتی ۳۵۶۲ ایزدی ربوده شده شامل ۱۲۰۷ زن، ۳۳۹ مرد، ۱۰۵۹ دختر و ۹۵۷ پسر آزاد شدند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!