1

میراث “نورعلی”/ چند سال پیش در چنین روزی، یکی از جنجالی ترین اقطاب

  • کد خبر : 43408
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۸:۰۰
میراث “نورعلی”/ چند سال پیش در چنین روزی، یکی از جنجالی ترین اقطاب
فرقه نعمت اللهی سلطانعلی شاهی گنابادی یعنی نورعلی تابنده درگذشت تا اکنون برخی میراث داران رویکردهای خاص و البته به دور از مرام درویشی وطزیقت وی، این سالگرد را با اغتشاشات اخیر پیوند زنند

به گزارش پایگاه خبری مفاز، فرقه نعمت اللهی سلطانعلی شاهی گنابادی یعنی نورعلی تابنده درگذشت تا اکنون برخی میراث داران رویکردهای خاص و البته به دور از مرام درویشی وطریقت وی، این سالگرد را با اغتشاشات اخیر پیوند زنند. چنانکه ماذون خارج نشین فرقه، مصطفی آزمایش در شبکه‌های اجتماعی مبادرت به انتشار سخنانی با این مضمون ساخته است.

به واقع، تعلق خاطر و عضویت سابق تابنده در برخی جریان‌های سیاسی مانند جبهه ملی و نهضت آزادی از یک سو و کارنامه رهبری وی که به وقایع مختلف و سرآمد آن سوم اسفند و گلستان هفتم انجامید، در مجموع بذری بر زمین طریقت فرقه پاشید که محصول آن سال ها بعد در اقدامات طیف افراطی فرقه موسوم به مجذوبان نور و جرگه دراویش مدرن با عینیت یافتگی آزمایش، نمود یافت. اینچنین است که این دسته دست پرورده مکتب سیاسی تابنده، با وجود چند سال از مرگ وی و برخلاف مرام طریقتی، جانشین تعیین شده را برنتابیده و در عین حال از نام وی برای مقاصد و مطامع خویش، بهره برداری می کنند و این است میراث تابنده؛ میراثی متناقض با مبانی اعتقادی و مرام درویشی.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!