14
محمدرضا میری:

«مقدس نما» جای خالی هنرمندان تجسمی در سنگر مبارزه با انحرافات فکری را پر کرد

  • کد خبر : 27583
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
«مقدس نما» جای خالی هنرمندان تجسمی در سنگر مبارزه با انحرافات فکری را پر کرد
میری گفت: یکی از عرصه هایی که نیازمند ورود طراحان گرافیک بود، بحث مبارزه با انحرافات و فرق ضاله است، که در این دو دوره جشنواره مقدس نما با محورهای انجمن حجتیه و بهائیت محقق شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، سید محمدرضا میری، از هنرمندان برتر حوزه انقلاب و دبیر بخش پوستر دومین جشنواره ملی مقدس نما با عنوان «بهائیت، محفل خیانت» در آئین اختتامیه جشنواره که در سالن میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: هنر گرافیک ایران بیش از یک دهه گذشته شاهد رشد و شکوفایی کمی و کیفی هنرمندانی که توانستند در این عرصه ورود پیدا کنند، بوده است.

وی افزود: با مقایسه دوران انقلاب و قبل از آن، باید گفت که ما هم اکنون در یک قله قرار داریم جوانان فرهیخته، و حرفه ای که در سراسر کشور فعالیت می کنند و به لحاظ تعداد با دهه های گذشته قابل مقایسه نیست. مسائلی که این روزها نظام و انقلاب با آن روبرو است و هنرمندان در عرصه گرافیک به آن ورود پیدا می کنند، گاهی به حدی پیچیده می شود که به مثابه یک جراحی حساس ساعت ها دوستان ما در کارگاه ها در مورد آن بحث می کنند.

دبیر بخش پوستر جشنواره ملی «بهائیت، محفل خیانت» خاطرنشان کرد: محصولات گرافیکی این سال ها در مقایسه با سال های اول انقلاب بسیار متفاوت است؛ امروز هنرمندان با مسائل پیچیده ای روبرو هستند و از طرفی تعدد مسائل و مسئولیت ها لازم است هنرمندان به این مسائل ورود پیدا کنند البته هنرمندان و اساتیدی که بیش از این یک دهه زحمت کشیدند توانستند تا حد زیادی تاثیرگذار باشند.

میری متذکر شد: یکی از عرصه هایی که نیازمند ورود طراحان گرافیک بود، بحث مبارزه با انحرافات و فرق ضاله است، که در این دو دوره جشنواره مقدس نما با محورهای انجمن حجتیه و بهائیت محقق شد.

وی تصریح کرد: با توجه به جو سازی که حامیان بهائیت کردند و خبرهایی که در حاشیه کارگاه شیراز کار کردند، برای ما اولویت تعیین کرده بودند که با مساله بهائیت کاری نداشته باشید بلکه به مسائل اقتصادی کشور رسیدگی کنید، آنچه که دشمن ما را از آن موضوع دور کند، هشداری است که باید در این عرصه بیشتر فعالیت کنیم.

این هنرمند حوزه انقلاب اظهار کرد: ما این سال ها مشکلات زیادی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و مدیریت داشته ایم، نکات تاریکی هست هنرمندان طراحی گرافیک تا جایی که توانسته اند به این موضوعات پرداخته اند و آثار آن موجود است. ما می دانیم که بسیاری از این مشکلات به خاطر تزویر ،خیانت و فشارهایی است که عوامل خارجی دارند، دوستان و دشمنان بدانند که نسل جدید انقلاب یقه خیانتکاران داخلی و دشمنان راخواهند گرفت.

میری با تأکید بر اینکه ما هنرمان را برای مبارزه ساخته ایم، خاطرنشان کرد: این درس را از امام راحل گرفته ایم؛ هنری مورد قبول اسلام است که با این انحرافات مبارزه و مقابله کند و نقاط کور را نشان دهد.

دبیر بخش پوستر جشنواره ملی «بهائیت، محفل خیانت» بیان کرد: مراسم اختتامیه در واقع افتتاحیه ای است برای نمایشگاه های حقیقی و مجازی و حتی ابزار کمک آموزشی برای مبلغان

شایان ذکر است، جشنواره ملی «بهائیت، محفل خیانت» از سوی موسسه مفاز با همکاری سازمان تبلیغات استان البرز، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، نهضت پوستر انقلاب، رهپویان یزد و جمعی از موسسات فعال در زمینه فرق انحرافی برگزار شد.

خبرنگار: ملیحه ترزفان

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=27583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.