2

سوءبرداشت فرقه بهائیت از آیه پنجم سوره سجده

  • کد خبر : 47084
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۰۷
سوءبرداشت فرقه بهائیت از آیه پنجم سوره سجده
اشاره ای به کج فهمی و عدم درایت مبررین فرقه بهائیت در فهم بعضی از آیات الهی

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بهائیان بسیار تلاش نمودند تا بتوانند آیه پنجم از سوره مبارکه سجده را سند قرآنی در بشارت به ظهور پیامبر!!خود قرار دهند «یدبّر الأمر من السماءإلی الأرض ثم یعرج إلیه فی یوم کان مقداره ألف سنه مما تعدّون: او امر عالم را (نظام اکمل و احسن )از آسمان تا زمین تدبیر می کند سپس روزی که مقدارش به حساب شمابندگان هزار سال است باز به سو ی او بر می گردد» (ترجمه مرحوم الهی قمشه ای).

فرقه بهائیت معتقد است با شهادت امام حسن عسکری علیه السلام به سال ۲۵۹ قمری با استناد به این کریمه عدد۱۲۵۹حاصل می گردد که به زعم آنها سال ظهور طلعت باب است . چرا با این همه غفلت دوران ولایت امام زمان علیه السلام را نادیده انگاشتید؟ حال آنکه این موضوع چنانکه پیشتر اشاره شد بر کسی جز جناب بهاءالله پوشیده نیست و بشارت به ظهور کسی دادید که در هیچ کتاب آسمانی و معتبر ارضی وجودش قابل اثبات نیست . البته نگارنده در سطور بعدی وجودش را ثابت خواهد کرد.

حسین قدمی در مقاله اش می نویسد؛ در کتب تعلیمی فرقه بهائیت در شرح و بررسی کریمه ۱۰۵و۱۰۶از سوره مبارکه “انبیاء”که مژده به ارث بردن زمین توسط عباد صالح خداست آورده اند: «از امام باقر علیه السلام نقل شده است مقصود از بندگان در این آیه همان یاران مهدی موعود است و دلیل درستی این روایت اتفاق عامه و خاصه از فرق شیعی و سنی است».(گلگشتی در قرآن مجید ص۶۰-چاپ:کانادا)

چگونه است در کتب سماوی بطور مباشر و غیر مباشر به ظهور حضرت در آخر الزمان اشاره شده و لی فرقه بهائیت معتقد است تدبیر و تنظیم عرش الهی بوسیله محمد بن عبدالله و یازده وصی او کامل شد و حال آنکه در دیگر کتب آورده اند: پیغمبر گفت: اگر نماند از دنیا مگر یک روز خدای آن روز را چنان درازش گرداند تا برانگیزد مردی صالح از اهل بیتم وآن مرد از اولاد فاطمه سلام الله علیها است. (مسند احمد حنبل ج۱ص۳۷۶ //ص۴۳۰ //ص ۹۹) (المستدرک علی الصحیحین ج ۴-ص ۵۵۷) کدام مفسر و عالم علوم قرآن از صدر اسلام تا کنون از این آیه کریمه برداشت بشارت به ظهور داشته که وی چنین برداشت نمود؟!!!

عوام فریبی در نزد فرقه بهائیت

۱ – سوره مبارکه بقره آیه شریفه ۱۱۳ به اختلافات دو گروه یهود و نصاری اشاره دارد:
و قالت الیهود لیست النصری علی شیءو قالت النصری لیست الیهود علی شیءو هم یتلون الکتاب

این دو گروه در حالی که صاحب شریعت الهی می باشند یکدیگر را تحقیر می نمودند . فرقه بهائیت معتقد است:
« بدیهی است حل این اختلافات و بیان حقیقت مسائل بایستی در این جهان شود تا شاید سبب هدایت شود . این کیفیت در ظهور اعظم الهی و نزول آیات محکمه شریعت بهایی به تمام معنی تحقق یافت ».
(گلگشتی در قرآن مجید ص۱۳۹-چاپ:کانادا) و گفته اند حل این مشکلات در قرآن به قیوم قیامت موکول شد در حالی که در شریعت بهایی حل شد.

جناب بهاء!
پیروان شما شاهد جنگهای جهانی اول و دوم و سوزاندن سه میلیون یهود در کوره های آدم سوزی نبودند؟ و همین امروز شاهد هتاکی و بی حرمتی یهود و نصاری نسبت به هم نمی باشند. در یک اندیشه عقلانی این اختلاف موجود چگونه در فرقه بهائیت حل شده و کشور غاصب اسرائیل که به لحاظات مختلف مورد توجه این فرقه است قادر به حل مشکلات فیمابین نمی باشد؟ چگونه همین رژیم غاصب از تفکرات شما استفاده نمی کند ؟ پس همان پیش بینی قرآنی صحیح می باشد.

۲- عرفان در نزد فرقه بهائیت:
«برای شناخت آن مراحل شما را به مطالعه کتاب “هفت وادی “نازله از قلم حضرت بهاءالله توصیه می کنیم:
وادی اول: طلب
دوم: عشق
سوم: معرفت
چهارم: توحید
پنجم: استغناء
ششم: حیرت
هفتم: فناء فی الله»

جناب بهاء!

اگر قریب ۱۷۰سال قبل این موضوعات در دیدگاه شما بکر و جدید وبااستعانت حق با قلم شما نازل گردید بهتر است بدانید و به اتباع خود بگویید ۱۲۰۰سال قبل از ولادت خودتان عرفاء و حکماء اسلام شکل کاملتر آنرا بیان نمودند که ازباب اختصار نام چند تن از این بزرگان را که هرگز مانند …….ادعایی ننمودند یاد آور می شوم :

رابعه عدویه سفیان ثوری فضیل عیاض معروف کرخی با یزید بسطامی سری سقطی سهل بن عبدالله تستری جنید بغدادی شبلی ابونصر سراج – ابوعلی دقاق – شیخ ابوالحسن خرقانی شیخ ابوسعید ابوالخیر خواجه عبدالله انصاری امام محمد غزالی احمد غزالی شیخ احمد جام سنایی غزنوی عبدالقادر گیلانی شیخ شهاب الدین سهروردی ابوحفص سهروردی شیخ عطار – ابن عربی

صدر الدین قونیوی مولوی حافظ سعدی محمود شبستری صفی الدین اردبیلی علاءالدوله سمنانی –اوحدی – عماد فقیه سیدقاسم انوار- جامی شمس الدین لاهیجی و عثمان هجویری و………..

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.