1

فتنه بابیه؛ ترویج فحشا و ابتذال

  • کد خبر : 57876
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
فتنه بابیه؛ ترویج فحشا و ابتذال
در روایت اسلامی امام مهدی عج به‌عنوان اصلاح‌کننده امور و پیاده ساز احکام اسلام در سطح جهان معرفی‌شده درحالی‌که علی‌محمد باب خود از اساس مدعی آوردن دین و کتاب جدید است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در روایت اسلامی امام مهدی عج به‌عنوان اصلاح‌کننده امور و پیاده ساز احکام اسلام در سطح جهان معرفی‌شده درحالی‌که علی‌محمد باب خود از اساس مدعی آوردن دین و کتاب جدید است. علی‌محمد باب در کتاب بیان و سایر نوشته‌های خود، مدعی دین و احکام جدید شده که ازاین‌رو نمی‌توان وی را به هیچ نحو در زمره مسلمانان قرارداد تا چه رسد به اینکه او را مجری احکام خدا دانست.

به گزارش فاران نیوز، ظهور امام مهدی عج یکی از معتقدات شیعه و کثیری از اهل سنت است که علی‌رغم اختلاف در برخی مسائل جزئی، اصل آن مورد اتفاق هر دو مذهب می‌باشد. طبق روایتی که در کتاب سنن ترمذی از منابع مورد وثوق اهل سنت آمده، رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله فرمودند: اگر از عمر دنیا بیش از یک روز نمانده باشد خداوند آن روز را طولانی می‌کند تا آنکه مردی از اهل‌بیت من مبعوث شود که اسم او اسم من است. او زمین را از قسط و عدل پر می‌کند همان‌گونه که از ظلم و جور پر شد.( ترمذی، محمد بن عیسی، سنن ترمذی، ج۴، ص۵۰۵، باب ما جاء فی المهدی)

بر این مبنا، ظهور امام عصر عج به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های بنیادی در اندیشه اسلامی است که انکار آن به معنای نفی وعده حق الهی محسوب می‌شود. نکته قابل‌توجه اینجاست، نتایج و برکات ظهور امام عصر عج اصلاح امور و بهبودی زندگی ابناء بشر است و این همان چیزی است که موجب شده بحث منجی و نجات معنا پیدا کند.

حال قابل‌توجه است که در فرقه‌های ضد اسلامی مانند بهائیت، موضوع مهم مهدویت و ظهور امام عصر عج به‌گونه‌ای تحریف‌شده که بحث نجات و منجی از اساس بی‌معنا محسوب می‌شود. علی‌محمد باب، زمینه‌ساز پیدایش بهائیت با ادعای مهدویت وارد صحنه شد و درصدد برآمد تا به‌عنوان یک قدرت سیاسی در ایران مطرح شود.

حامیان وی افراد بی‌رحمی بودند که از مثله کردن اجساد و کشتن بی‌گناهان پرهیز نداشتند و هرگونه فسادی را جایز می‌شمردند.(مسئله جایز شمردن مفاسد در میان بابی‌ها به آنجا رسید که حتی پس از مرگ باب، همسر دوم وی به‌منظور شهوت‌رانی در اختیار بابی‌ها قرار گرفت)

مهره‌های بابی مانند طاهره قره‌العین اعلام کردند که شریعت اسلام نسخ شده و با این ادعای دروغین باب تمام مفاسد اخلاقی و اعتقادی را بر روی حامیان خود باز کردند. جالب است که مهره‌های فرقه ضاله بهائیت می‌کوشند تا باب را به‌عنوان مصداق امام عصر عج معرفی نمایند درحالی‌که هیچ سنخیتی میان وی با امام زمان عج وجود ندارد و اتفاقاً تمام موارد نفی‌کننده این ادعا است.

در روایت اسلامی امام مهدی عج به‌عنوان اصلاح‌کننده امور و پیاده ساز احکام اسلام در سطح جهان معرفی‌شده درحالی‌که علی‌محمد باب خود از اساس مدعی آوردن دین و کتاب جدید است. علی‌محمد باب در کتاب بیان و سایر نوشته‌های خود مدعی دین و احکام جدید شده که ازاین‌رو نمی‌توان وی را به هیچ نحو در زمره مسلمانان قرارداد تا چه رسد به اینکه او را مجری احکام دانست.

نکته دیگر اینکه تمام اخباری که در خصوص امام عصر عج آمده در تعارض با اتفاقاتی است که برای باب افتاده است. باب خیلی زود دستگیر شد و پیروان وی نیز علی‌رغم تمام وحشی‌گری‌ها از میان رفتند. به عبارتی باب در نتوانست حتی جان خود را نجات دهد تا چه رسد به اینکه بخواهد یک حرکت جهانی انجام دهد.(علی‌محمد باب دستاوردی جز ایجاد چند نزاع و درگیری در میان توده به لحاظ نظامی نداشته و در این مورد شکست محکمی خورد)

اما مسئله دیگر که خیلی دارای اهمیت است این است که دستاورد علی‌محمد باب پس از راه‌اندازی فتنه فرقه‌ای، شیوع بدترین مفاسد و معاصی در میان افراد بوده است. وی نه‌تنها درصدد اجرای احکام پاک و طاهر الهی نبود بلکه آن را نفی می‌کرد. با این وصف، نتیجه فتنه باب ترویج فحشا و بسط ابتذال بود که این امر دقیقا همانچیزی است که امام مهدی عج برای اصلاح آن ظهور می فرمایند.

در مجموع، باب از افراد منحرف و مدعی مهدویت بود که نقل های دینی و تاریخ صحیح، کذب ادعای وی را ثابت می کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.