0

جوانان، هدف اصلی موج جدید کنفرانس‌های بهائی

  • کد خبر : 33845
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
جوانان، هدف اصلی موج جدید کنفرانس‌های بهائی
گفتمان اجتماعی طیف وسیعی از اقدامات را شامل می‌شود که برگزاری کنفرانس‌های مختلف در سطح محلی و بالاتر، یکی از آن‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، با آغاز دور جدید نقشه‌های تشکیلات بهائیت با موج جدیدی از فعالیت‌های بهائیان برای اجرای دستورالعمل‌های مرکز اصلی فرقه روبرو هستیم. یکی از ارکان مهم نقشه، به «گفتمان اجتماعی» تعبیر می‌شود.

گفتمان اجتماعی طیف وسیعی از اقدامات را شامل می‌شود که برگزاری کنفرانس‌های مختلف در سطح محلی و بالاتر، یکی از آن‌هاست.

«موج رو به رشد کنفرانس‌ها در سراسر جهان به سرعت گسترش می‌یابد و خیرخواهان بشریت را گرد‌هم می‌‌آورد تا در این مورد مشورت کنند که چگونه می‌توانند قوا و دغدغه‌هایشان برای ترویج وحدت و خدمت به هموطنانشان را در راستای پاسخگویی به نیاز جوامعشان صرف کنند.

گردهمایی‌ها در سطوح محلی، ملی و جهانی شرکت‌کنندگان را قادر می‌سازد تا از تجربیات موجود در اقدامات جامعه‌سازی بهائی، پروژه‌های اقدام اجتماعی و تلاش‌ها برای مشارکت در گفتمان‌‌های رایج، بینش‌هایی کسب نمایند.»(۱)

این پوسته ظاهری چنین کنفرانس‌هایی است که به بهانه دغدغه‌های اجتماعی و جهانی تشکیل می‌شود؛ بهانه‌هایی چون محیط زیست، زنان، صلح و… . اما در واقع راهی است برای نفوذ به جوامع. همچنان که در سری جدید این کنفرانس‌ها که در کشورهایی مثل «کرواسی»، «بحرین»، «جزایر مارشال» و… برگزار شده‌است، مشخصاً جوانان و سیستم آموزشی مورد هدف قرار گرفته‌ و متأسفانه توانسته‌اند برخی مسئولین را نیز با خود همراه کنند.

به طور مثال خانم «کیتلانگ کابوآ» وزیر آموزش و پرورش مارشال از برگزاری این کنفرانس‌ها قدردانی کرده و گفته‌است:«وحدت، رفاه انسانی، و همبستگی جهانی ارکان این آئین [بهائیت هستند. من به عنوان وزیر آموزش و پرورش …در کنار این ارکان ایستاده‌ام…»(۲)

در واقع نیروی‌های این تشکیلات، با حضور در نقاط دورافتاده و سوءاستفاده از نیازمندی‌ها و عدم آگاهی جوامع، پایگاه‌های سازمانی خود را در چنین مناطقی برپا کرده و با فریب و پنهان‌کاری نیت واقعی خود، به ازدیاد نیرو و پیاده‌سازی نقشه‌های سلطه‌جویانه خود می‌پردازد.

پی‌نوشت:
1.سرویس خبری جامعه جهانی بهائی.
2.همان.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.