4

نفاق انجمن حجتیه، آن را سرپا نگه داشته است

  • کد خبر : 52355
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
نفاق انجمن حجتیه، آن را سرپا نگه داشته است
حجت‌الاسلام امین‌نیا گفت: انجمن حجتیه یکسری نقاط قوت دارد که یکی از آنها نفاق است که آنها را سرپا نگه داشته است. آنها صراحتا مخالفت خود را اعلام نمی‌کنند و در خلوت خود ناسزا می‌گویند ولی از رهبر با عنوان مقام معظم رهبری یاد می‌کنند و خود را انقلابی نشان می‌دهند و همواره منافقین از کفار بدتر هستند. جنگ در زمان امام علی (ع) سختتر از زمان پیامبر (ص) بود چرا که پیامبر با کفار می‌جنگید ولی امام علی (ع) با منافقین می‌جنگید.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت‌الاسلام امین‌نیا، استاد حوزه علمیه در نشست تخصصی «ناگفته‌هایی از انجمن حجتیه» که یکم مرداد به مناسبت سالروز تعطیلی ظاهری و صوری انجمن حجتیّه در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، در رابطه با نوع تعامل با اعضای انجمن حجتیه بیان کرد: آنچه بسیار تاکید شده است این است که در مقابل دشمنان هوشیار باشید تا ضربه نخورید، امیرالمومنین در نامه ۶۲ نهجالبلاغه میفرمایند «اگر شما خوابیدید دشمنتان خواب نخواهد بود.»

وی افزود: یکی از نکاتی که در باب تقابل با دشمن و حریف، جا دارد که به آن پرداخته شود، آنالیز و تحلیل و بررسی است. در تحلیل دو کار انجام می‌شود؛ یکی پیدا کردن نقاط ضعف طرف مقابل برای ضربه زدن به حریف و دوم یافتن نقاط قوت و تضعیف آن است.

استاد حوزه علمیه ضمن تصریح بر اینکه شکی در دشمنی انجمن حجتیه با نظام جمهوری اسلامی نیست، ادامه داد: اگر کسی بگوید انجمن حجتیه با نظام اسلامی دشمنی ندارد، یا دروغ می‌گوید یا انجمن را نمی‌شناسد.

حجت‌الاسلام امین‌نیا با اشاره به نقاط ضعف انجمن حجتیه عنوان کرد: از نقاط ضعف انجمن حجتیه عملکرد این گروه در قبل و بعد از انقلاب است که یک مورد همراهی با حکومت پهلوی است. امام خمینی نیز در منشور روحانیت فرمودند که برخی از آنها می‌گفتند تنها حکومت شیعه در دنیا حکومت پهلوی است و ما حق نداریم آن را تضعیف کنیم و هر که آن را تضعیف کند امام زمان (عج) را تضعیف کرده است.

وی افزود: محمد مهدی عبدخدایی که جزو حزب موتلفه و از یاران نواب صفوی بود، می‌گفت شیخ محمود حلبی انجمن را در مشهد پایه ریزی کرد ولی در مشهد قبولش نکردند و حوزه با او همراهی نکرد و او مجبور شد به تهران برود. برداشت من این بود که در مشهد به ایشان اعتماد نکردند وقتی این سخن را از آقای عبدخدایی شنیدم یقین کردم. ایشان می‌گفت در میدان شهدای مشهد روزی که می‌خواستند مجسمه شاه را برپا کنند، شیخ محمود حلبی را آوردند و او سخنرانی غرایی در حمایت از حکومت پهلوی کرد. در حالی که وی می‌خواهد پرچم مبارزه با بهائیت را بردارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گاهی انجمن حجتیه در تقابل با انقلاب و انقلابیون بودند، مطرح کرد: تا قبل از ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ تقابل داشتند ولی بعد از آن انقلابی شدند چون می‌دانستند دیگر نمی‌شود جلوی این انقلاب را گرفت. شیخ حسین انصاریان نقل می‌کرد که یکی از ساواکی‌ها خیلی باعث دردسر می‌شد وقتی به او اعتراض کردیم، گفت ما می‌خواهیم شما انقلابی‌ها را رها کنیم ولی انجمنی‌ها نمی‌گذارند و مدام گزارش می‌دهند و این نقطه ضعف انجمن حجتیه است.

حجت‌الاسلام امین‌نیا ادامه داد: نقطه ضعف دیگر انجمن حجتیه، تعابیر متحجرانه از دین است، مانند بحث انتظار که اعتقاد دارند ما هیچ وظیفه ای نداریم و همه کارها را خود امام زمان (عج) درست می‌کنند.

وی در ادامه نقاط ضعف انجمن حجتیه اشاره کرد: دیگر نقطه ضعف انجمن حجتیه، نظریات امام در باب انجمن است که چند مورد را عرض می‌کنم. یک مورد در عید فطر سال ۶۲ است که سخنرانی امام (ره) باعث شد محمود حلبی با زیرکی انجمن را تعطیل اعلام کند. مورد دیگر در خرداد سال ۶۷ بود که به اعضای شورای نگهبان می‌گویند مواظب باشید که ناگهان چشم تان را باز کنید و ببینید انجمن حجتیه همه چیزتان را گرفته است. مورد دیگر، سوم اسفند سال ۶۷ منشور روحانیت است که قسمت عظیمی از آن در تقابل با انجمن است. گاهی مسوولین ما بدون آن که متوجه شوند تلاش می‌کنند اسمی از انجمن حجتیه برده نشود و می‌گویند انجمن حجتیه تمام شد و فکر می‌کنند انجمن به تدریج فراموش می‌شود اما پس از اینکه فراموش شدند دوباره پرچم را بلند می‌کنند.

کارشناس فرق و ادیان گفت: در این مملکت هر اتفاقی درباره انجمن حجتیه افتاده است بسیار دقیق آن را بایکوت کردند، چند نمونه عرض می‌کنم. یک سریال بیست سال قبل ساخته شد با نام روزهای اعتراض که مستقیما به بحث انجمن می‌پرداخت و در تقابل با آن ساخته شده بود و تنها سریالی بود که دیگر هیچ وقت پخش نشد. در فتنه ۸۸ یک مستندی با عنوان روح‌الله ساخته شد، ۱۲ قسمت بود و یک قسمت آن امام و انتظار بود که به انجمن پرداخته میشد و این قسمت از آن مستند در سروش سیما حذف شده است.

حجت‌الاسلام امین‌نیا با اشاره به این که انجمن آن قدر قدرت دارد که می‌تواند منشور روحانیت را سانسور کند، تصریح کرد: آیت‌الله جوادی آملی می‌فرماید امام دو وصیتنامه دارد که یک وصیتنامه عمومی است و یک وصیتنامه اختصاصی دارند که منشور روحانیت است. ۹۵ درصد روحانیون از این منشور اطلاع نداشتند و حتی برخی از مراجع تقلید نیز از منشور روحانیت اطلاع نداشتند و این هنر انجمن حجتیه است.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از نقاط ضعف دیگر انجمن در بیان مقام معظم رهبری، بدفهمی و کج‌فهمی در دین است، برخی به استناد روایتی که برافراشته شدن هر پرچمی قبل پرچم حضرت مهدی (عج) در آتش است، با مبارزه مخالف بودند و معنای حدیث را نمی‌فهمیدند.

وی با اشاره به نقاط قوت انجمن حجتیه افزود: انجمن حجتیه یکسری نقاط قوت دارد که یکی از آنها نفاق است که آنها را سرپا نگه داشته است. آنها صراحتا مخالفت خود را اعلام نمی‌کنند و در خلوت خود ناسزا می‌گویند ولی از رهبر با عنوان مقام معظم رهبری یاد می‌کنند و خود را انقلابی نشان می‌دهند و منافقین از کفار بدتر هستند. جنگ در زمان امام علی (ع) سختتر از زمان پیامبر (ص) بود چرا که پیامبر با کفار می‌جنگید ولی امام علی (ع) با منافقین می‌جنگید.

حجت‌الاسلام امین‌نیا با اشاره به اینکه کسانی که جذب انجمن میشوند از متدین‌ترین افراد هستند، ادامه داد: از دیگر نقاط قوت انجمن استفاده از مبحث امام زمان (عج) است و چون همه ما عاشق و دلداده امام زمان هستیم، انجمن از ایشان استفاده ابزاری میکند. نقطه قوت دیگر انجمن حجتیه که در دیگر فرقه‌ها هم دیده می‌شود ارائه نسخه آسان از دین است که مردم خوش شان بیاید. دینی که امام حسین (ع) معرفی میکند، شهادت و جهاد و امر به معروف دارد ولی دین انجمن این گونه است که یک گوشه بنشینند و دعا کنند تا امام زمان بیاید و همه چیز را درست میکند. یکی از دلایلی که برخی‌ها به فرقه ها جذب می‌شوند همین موضوع است.

وی ادامه داد: معمولا افراد ثروتمند اطراف انجمن حجتیه را می‌گیرند چون دنیای شان آباد است و گمان می‌کنند آخرت شان با اعمال عبادی تامین می‌شود و اینگونه بود که وقتی شیخ محمود حلبی به تهران رفت بازاریان و تجار تهران از او حمایت کردند. یکی از سران انجمن می‌گفت وقتی امام خمینی به ایران آمد، آقای حلبی به امام گفت ما ده هزار نیروی آماده داریم که پست های مملکتی را بگیرند و امام در پاسخ فرمودند همان افرادی که انقلاب کردند می‌توانند از انقلاب دفاع کنند.

حجت‌الاسلام امین‌نیا درباره اینکه با انجمنی ها چگونه برخورد کنیم، بیان کرد: انجمنی‌ها یک‌دست نیستند برخی از آنها سران هستند و مطلع ولی برخی بی اطلاع هستند و حتی نمی‌دانند در انجمن حجتیه هستند. باید برای گروه دوم جهاد تبیین کرد اما با کسانی که لیدر هستند بعید است بشود کاری کرد چرا که برنخواهند گشت.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نفوذ و توطئه انجمن مشخص است و بسیاری از آسیب ها از جانب انجمن حجتیه است، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما که اقتصادی است با انجمن در ارتباط است و به قدری مخفی کار میکنند که کسی متوجه نمیشود. وقتی انجمن حجتیه دست به توطئه میزنند باید کاری کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52355

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!